Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En veldig moden og gjennomtenkt besvarelse, Rune.

 

Hvis CBD virker i mot brystkreft har du vel egentlig ikke en dritt du skulle ha sagt, er det fakta så er det fakta.

 

Cannabis blir først og fremst ikke brukt som kurerende medisin i medisinsk sammenheng. AIDS- og kreftpasienter opplever ofte kvalme (og oppkast), mangel på matlyst og andre ubehagelige symptomer. Cannabis fjerner kvalmen, øker matlysten og fungerer som smertestillende. Hvis du virkelig mener at cannabis ikke har noen medisinske attributter, hvorfor i all verden er dronabinol på markedet som et patentert produkt? Hvorfor blir medisinsk "tjall" gitt til pasienter?

Lenke til kommentar

Det brukes ikke i Norge som medisin, men det er helt latterlig at det ikke gjør det. Det var et argument for medisinsk bruk av cannabis, ikke legalisering.

 

Hvis du røyker en joint eller drikker en øl, er du da rusmisbruker? Dette er ikke misbruk, det er bruk og det er en vesentlig forskjell der. Om du ikke mener det får så være, det er ikke du som definerer ord og konsepter.

Lenke til kommentar
Når nevte jeg rusmisbruker? Jeg sa misbruk jeg. Øl/alkohol kan ikke brukes som medisin, ergo det kan tydligvis cannabis. Du blandt annet skal røyke cannabis for å ruse deg på stoffet, ikke bruke det til å overleve en kreft-type = DU misbruker stoffet.

Å bruke noe for å oppnå en rus er ikke automatisk misbruk.

Lenke til kommentar

Du nevnte misbruk. En som misbruker rus er en rusmisbruker, så vanskelig er det da vel ikke? Hvis jeg drikker øl ikke kun for smakens skyld, men også for å oppnå en rus eller røyker en joint for å få rusen misbruker jeg altså rus, jeg er en rusmisbruker.

 

Nei, jeg ville ikke kalt en god majoritet av Norges befolkning rusmisbrukere eller tidligere rusmisbrukere, ville du?

Lenke til kommentar
Du nevnte misbruk. En som misbruker rus er en rusmisbruker, så vanskelig er det da vel ikke? Hvis jeg drikker øl ikke kun for smakens skyld, men også for å oppnå en rus eller røyker en joint for å få rusen misbruker jeg altså rus, jeg er en rusmisbruker.

 

Nei, jeg ville ikke kalt en god majoritet av Norges befolkning rusmisbrukere eller tidligere rusmisbrukere, ville du?

 

Når nevte jeg rusmisbruker? Jeg sa misbruk jeg. Øl/alkohol kan ikke brukes som medisin, ergo det kan tydligvis cannabis. Du blandt annet skal røyke cannabis for å ruse deg på stoffet, ikke bruke det til å overleve en kreft-type = DU misbruker stoffet.

 

EDIT : Visst du ikke ser at du misbruker stoffet så er du rett og slett dum.

Endret av Nipps
Lenke til kommentar
Må bare spørre hvor vrangforestillingen om at rus=misbruk kommer fra jeg.

 

 

Du blandt annet skal røyke cannabis for å ruse deg på stoffet, ikke bruke det til å overleve en kreft-type = DU misbruker stoffet.

 

Derfor. Du kunne brukt det til en mere nyttig ting enn å ruse deg, i stede velger du å bruke det til rus og det er hva jeg kaller å misbruke cannabis. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Når nevte jeg rusmisbruker? Jeg sa misbruk jeg. Øl/alkohol kan ikke brukes som medisin, ergo det kan tydligvis cannabis.

Kan ikke øl/alkohol brukes som medisin? Begrenset forbruk og i sosial sammenheng, ofte brukt som tungeløser og skuldersenker + blodfortynner medisinsk :)

 

Du blandt annet skal røyke cannabis for å ruse deg på stoffet, ikke bruke det til å overleve en kreft-type = DU misbruker stoffet.

La oss endelig håpe at det ikke blir nødvendig, men ingen er dønn safe...

 

Ruse seg betyr ikke som oftest/ eller nødvendigvis å bli en annen, tror jeg. Endre personlighet, flykte fra seg selv og inn i en annen verden. Kan ganske enkelt dreie seg om mindre muskelspenning og kortere vei til latter :!: Lite å kritisere andre for Slik sett også psykofarmaka.

 

Ruse seg (moderat og med god margin), kan virke som en romslighet og trygghet i tilværelsen også. Kanskje en vane etter maten om kvelden f.eks. Er rus selvsagt det også, men så lite og kanskje meget positivt på flere vis.

Lenke til kommentar

Det gale er at folk kommer opp med ting som at cannabis hjelper for folk som har en viss type kreft osv. Intensjonene for å legalisere cannabis er for å røyke det selv og ruse seg, derfor blir det litt feil å komme opp med slike ting som at cannabis hjelper mot kreft.

Endret av Nipps
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden differensierer du mellom en som misbruker rus og en rusmisbruker?

En som vasker biler, en bilvasker.

En som hater jøder, en jødehater.

En som spiller fotball, en fotballspiller.

En som misbruker rus, en rusmisbruker.

 

Ja, hvordan og hvorfor får du det for deg at rus er noe så forferdelig negativt? Hva heter aktiviteten som rusmisbrukere bærer seg utpå siden de tydeligvis ikke misbruker rus. Hva definerer du som bruk av et rusmiddel?

 

PS: Du bruker ordet "ergo" feil.

Endret av EloX
Lenke til kommentar
Du blandt annet skal røyke cannabis for å ruse deg på stoffet, ikke bruke det til å overleve en kreft-type = DU misbruker stoffet.

 

Derfor. Du kunne brukt det til en mere nyttig ting enn å ruse deg, i stede velger du å bruke det til rus og det er hva jeg kaller å misbruke cannabis. Enkelt og greit.

Rusbruk er ikke synonymt med rusmisbruk. Kunne ksrevet et langt innlegg her nå, men skal ta et tog så får overta dere andre.

 

Vi mennesker har ruset oss så lenge vi har historiske nedtegnelser. Sannsynligvis lenger også. Selv dyr ruser seg. Jeg skjønner bare ikke hvorfor dette automatisk skal være misbruk. Bare fordi det også kan brukes til andre ting?

 

Hvordan i all verden differensierer du mellom en som misbruker rus og en rusmisbruker?

En som vasker biler, en bilvasker.

En som hater jøder, en jødehater.

En som spiller fotball, en fotballspiller.

En som misbruker rus, en rusmisbruker.

 

Ja, hvordan og hvorfor får du det for deg at rus er noe så forferdelig negativt? Hva heter aktiviteten som rusmisbrukere bærer seg utpå siden de tydeligvis ikke misbruker rus.

De som misbruker rus er rusmisbrukere ja... Poenget ditt?
Hva definerer du som bruk av et rusmiddel?

Rusmiddelbruk.

 

Poenget mitt er at det er forskjell på bruk og misbruk

Lenke til kommentar
Det gale er at folk kommer opp med ting som at cannabis hjelper for folk som har en viss type kreft osv. Intensjonene for å legalisere cannabis er for å røyke det selv og ruse seg, derfor blir det litt feil å komme opp med slike ting som at cannabis hjelper mot kreft.

 

 

Jeg spurte deg om hva som var så galt med å "misbruke" cannabis?

 

Selvfølgelig er ikke det at cannabis hjelper mot kreft et tåpelig argument, hadde gutta her hatt det som sitt eneste argument. Da hadde det blitt tåpelig. Men de har en stor sekk som er fylt til randen med gode argumenter, så hvorfor henger du deg opp i dette?

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden differensierer du mellom en som misbruker rus og en rusmisbruker?

En som vasker biler, en bilvasker.

En som hater jøder, en jødehater.

En som spiller fotball, en fotballspiller.

En som misbruker rus, en rusmisbruker.

 

Ja, hvordan og hvorfor får du det for deg at rus er noe så forferdelig negativt? Hva heter aktiviteten som rusmisbrukere bærer seg utpå siden de tydeligvis ikke misbruker rus. Hva definerer du som bruk av et rusmiddel?

 

PS: Du bruker ordet "ergo" feil.

 

 

Du vrenger det jeg skriver, tydlig at du ikke vil innse det.

 

PS : Who cares?

Lenke til kommentar

Hahahahahaha, kjære vakre vene.

 

Jeg vrenger ikke det du skriver, du sier at du ikke nevnte rusmisbrukere, du nevnte en som misbruker rus. Jeg spør deg: Hva er forskjellen?

Hvis du sier at jeg misbruker rusmidler hver gang jeg drikker alkohol for å ruse meg er jeg da per definisjon en rusmisbruker siden jeg gjør det med gjevne mellomrom sammen med en stor andel av Norges befolkning og antageligvis en majoritet av norsk ungdom.

Jeg så et fint sitat her for en stund tilbake:

"Don't take the wrong side of an argument simply because your opponent has taken the right side."

 

EDIT: Og Lars, det var nettopp poenget mitt. Rune/Nipps gjorde ikke forskjell på rusbruk og rusmisbruk. En som misbruker rus er en rusmisbruker. Jeg er ikke en rusmisbruker om jeg drikker hver/annenhver helg, med andre ord, det er ikke misbruk av rus.

Endret av EloX
Lenke til kommentar
Det gale er at folk kommer opp med ting som at cannabis hjelper for folk som har en viss type kreft osv. Intensjonene for å legalisere cannabis er for å røyke det selv og ruse seg, derfor blir det litt feil å komme opp med slike ting som at cannabis hjelper mot kreft.

 

 

Jeg spurte deg om hva som var så galt med å "misbruke" cannabis?

 

Selvfølgelig er ikke det at cannabis hjelper mot kreft et tåpelig argument, hadde gutta her hatt det som sitt eneste argument. Da hadde det blitt tåpelig. Men de har en stor sekk som er fylt til randen med gode argumenter, så hvorfor henger du deg opp i dette?

 

Er du virkelig så tjukk i hue?

 

Cannabis er ikke sunt, eller trodde du kanskje det? :)

 

Hahahahahaha, kjære vakre vene.

 

Jeg vrenger ikke det du skriver, du sier at du ikke nevnte rusmisbrukere, du nevnte en som misbruker rus. Jeg spør deg: Hva er forskjellen?

Hvis du sier at jeg misbruker rusmidler hver gang jeg drikker alkohol for å ruse meg er jeg da per definisjon en rusmisbruker siden jeg gjør det med gjevne mellomrom sammen med en stor andel av Norges befolkning og antageligvis en majoritet av norsk ungdom.

Jeg så et fint sitat her for en stund tilbake:

"Don't take the wrong side of an argument simply because your opponent has taken the right side."

 

 

Når nevte jeg rusmisbruker? Jeg sa misbruk jeg. Øl/alkohol kan ikke brukes som medisin, ergo det kan tydligvis cannabis. Du blandt annet skal røyke cannabis for å ruse deg på stoffet, ikke bruke det til å overleve en kreft-type = DU misbruker stoffet.

 

Du vrenger på det der jo! DU misbruker tjallet ditt, da du kunne brukt det til mere nyttige saker som å behandle den kreften du snart får av å røyke :)

 

EDIT : Hele greia handlet om medisin og rus, så begynner du å blande inn alkohol og skrive at majoriteten er/har vært rusmisbrukere.

 

Wtf? Hele greia gikk ut på at DU misbruker cannabis dersom du bruker det som rus og ikke medisin!!!

Endret av Nipps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...