Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Argument: Det lukter som faen! Skal vi ha hasjlukt over hele byen?

 

Tobakk lukter verre, min mening tho.

 

Sant, men ingen røyker ren hasj, det blandes gjerne ut med tobakk så ergo vil vi sitte igjen med samma problemet + hasjlukt.

Skal ting forbys fordi det lukter vondt nå?

 

Altså, denne tråden er full av ting som kan være gode grunner til å ikke bruke cannabis selv, men det er et stort fravær av ting som kan være gode argumenter for et forbud.

 

 

F. eks. "det kan svekke korttidshukommelsen":

 

Det kan være et godt argument mot å bruke cannabis hvis en fullt fungerende korttidshukommelse er viktig for deg, men det er likevel en elendig grunn for å forby det.

Lenke til kommentar
Skal ting forbys fordi det lukter vondt nå?

 

Altså, denne tråden er full av ting som kan være gode grunner til å ikke bruke cannabis selv, men det er et stort fravær av ting som kan være gode argumenter for et forbud.

 

 

F. eks. "det kan svekke korttidshukommelsen":

 

Det kan være et godt argument mot å bruke cannabis hvis en fullt fungerende korttidshukommelse er viktig for deg, men det er likevel en elendig grunn for å forby det.

 

Nei. Hele poenget var at det kom til å lukte uansett, men kommer da ann på om man røyker hasjisj eller marijuana.

Lenke til kommentar
Har nå røyka 0,5-1 gram hasj hver dag i 2 uker nå, og tenkte å ta meg en pause fram til helga. Føler ikke noe sug i det hele tatt, og er heller ikke sløv. Når skal sløvheten og den psykiske avhengiheten komme? :p

Er det ikke lurere å heller røyke en gang i helga enn å røyke det hver dag? Rusen blir ikke digg hvis du nærmest har den hele tiden :p.

Lenke til kommentar
Har nå røyka 0,5-1 gram hasj hver dag i 2 uker nå, og tenkte å ta meg en pause fram til helga. Føler ikke noe sug i det hele tatt, og er heller ikke sløv. Når skal sløvheten og den psykiske avhengiheten komme? :p

Er det ikke lurere å heller røyke en gang i helga enn å røyke det hver dag? Rusen blir ikke digg hvis du nærmest har den hele tiden :p.

Det er sant, derfor jeg tar pause nå :p

Lenke til kommentar
Synd man ikke kan bevise at man blir redusert av cannabis.

Det er en grunn til det, gjett hvilken.

 

Du blir ihvertfall ikke særlig smart av å røyke ;)

Du blir ikke dum heller.

 

 

At du lissom ikke blir dum(?) Om man blir direkte dum av det kan vel diskuteres, men at man blir redusert sier vel seg selv.. Ellers vet jeg ikke helt hva du har røyka.

 

Jeg hører du sier detta. Alkohol gjør deg faktisk bevist redusert så tror nok det er best å styre unna...

 

EDIT: Eller kanskje vi burde kriminalisere alkohol av den grunn...

 

Be my guest, jeg hadde drukket uansett jeg :)

 

Du blir ihvertfall ikke særlig smart av å røyke ;)

 

 

Når man drikker derimot! Jeg synes ihvertfall at jeg er meget smart når jeg har drukket :!:

 

Haha, ja ikke sant :p

Lenke til kommentar
De fleste røyket vel på den tiden, akkurat de trodde det var sunt som man trodde tobakk var sunt før 1950-1960.

du har virkelig ikke peiling på hva du snakker om... på 1950- 1960 tallet var tiden da folk trodde man ble psykopatisk morder etter et trekk. Anti-marijuana kampanjene var på sitt aller værste på denne tiden. Uansett så skrev Carl Sagan Mr X i 1969 og temaet var fortsatt ekstremt kontroversielt. Han brukte dekkenavnet Mr X da han skrev stilen i frykt for å ødelegge karrieren og ryktet sitt, så det var ikke akkurat godtatt.

Endret av Derfern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...