Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er en lovlig med hensyn til sex?


Anbefalte innlegg

Men altså denne loven kan omgås hvis en har ring på seg.

De som forbryter seg havner ikke nødvendighvis i fengsel, landsforvising er en meget vanlig straff. De som setter seg til motverge kan faktiskt få sitt liv avsluttet,det finnes faktisk en kirkegård hvor disse personene henger på påle eller i korsfestet tilstand.

Den som er eldst i parforholdet vil få sine kjønnsorganer fjernet!

 

Jeg, som Runar, vil gjerne ha en kilde på dette unntaket. Gjerne også i norsk lov, eller lov med høyere rang. Denne boken du snakker om, eller utsagn fra en diakon, oppfyller ikke kravet til kilde.

 

I tillegg er det ikke mulig for noen under 16 år å gifte seg i Norge, jfr. el. § 1a.

Ekteskapsalder.

 

Den som er under 18 år, kan ikke inngå ekteskap uten samtykke fra dem eller den som har foreldreansvaret, og tillatelse fra fylkesmannen. Fylkesmannen kan ikke gi tillatelse dersom den som søker, er under 16 år.

 

Når du i tillegg viser til sanksjoner som landsforvisning og fjerning av kjønnsorganer stiller jeg med enda mer tvilende til deg og dine utsagn.

 

Vi snakker om Norge her nå, ikke andre land?

Jeg vil anbefale dere sterkt å kontakte en diakon som vil kunne bekrefte dette.

Det er mulig for barn under 16 år å gifte seg, en må ha foreldrene og kongens samstykke til det.

For ordens skyld så er det Norge jeg skriver om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som forbryter seg havner ikke nødvendighvis i fengsel, landsforvising er en meget vanlig straff. De som setter seg til motverge kan faktiskt få sitt liv avsluttet,det finnes faktisk en kirkegård hvor disse personene henger på påle eller i korsfestet tilstand.

Den som er eldst i parforholdet vil få sine kjønnsorganer fjernet!

Jeg ser du redigerte innlegget ditt etter at jeg svarte, så jeg la ikke merke til disse setningene før nå. Jeg tok det seriøst helt til jeg leste dette. Enten beviser du at det finnes «en [norsk] kirkegård hvor disse personene henger på påle eller i korsfestet tilstand», eller du blir rapportert og behandlet som noen som troller.

 

Jeg har sendt en e-post til Diakonforbundet med påstandene dine, men hvis du har et telefonnummer jeg kan ringe i dag (søndag) hadde det blitt satt pris på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som forbryter seg havner ikke nødvendighvis i fengsel, landsforvising er en meget vanlig straff. De som setter seg til motverge kan faktiskt få sitt liv avsluttet,det finnes faktisk en kirkegård hvor disse personene henger på påle eller i korsfestet tilstand.

Den som er eldst i parforholdet vil få sine kjønnsorganer fjernet!

Jeg ser du redigerte innlegget ditt etter at jeg svarte, så jeg la ikke merke til disse setningene før nå. Jeg tok det seriøst helt til jeg leste dette. Enten beviser du at det finnes «en [norsk] kirkegård hvor disse personene henger på påle eller i korsfestet tilstand», eller du blir rapportert og behandlet som noen som troller.

 

Jeg har sendt en e-post til Diakonforbundet med påstandene dine, men hvis du har et telefonnummer jeg kan ringe i dag (søndag) hadde det blitt satt pris på.

Denne kirkegården ligger i Setesdalen, ellers så vil diakonene kunne bekrefte dette.

Ser ingen grunn til å prate med deg pr. telefon, da dette er et forum hvor vi skal diskutere om saker som er aktuelle.

Hvis du har lest begynnelsen av tråden så kunne en få inntrykk av at det ikke er nødvendig å respektere den seksuelle lavalder. På internett er det så mye rot omkring dette at det er viktig å ta dette opp i et forum.

Lenke til kommentar

Denne kirkegården ligger i Setesdalen, ellers så vil diakonene kunne bekrefte dette.

Hvorfor kan du ikke bekrefte dine egne påstander?

 

 

Ser ingen grunn til å prate med deg pr. telefon, da dette er et forum hvor vi skal diskutere om saker som er aktuelle.

Ta det med ro, jeg mente et nummer til en diakon. Jeg har ingen planer om å snakke med deg over telefon. ;)

 

 

Hvis du har lest begynnelsen av tråden så kunne en få inntrykk av at det ikke er nødvendig å respektere den seksuelle lavalder. På internett er det så mye rot omkring dette at det er viktig å ta dette opp i et forum.

Hva får deg (deg, ikke en diakon) til å tro at diakoner er hevet over norsk lov?

Lenke til kommentar

Denne kirkegården ligger i Setesdalen, ellers så vil diakonene kunne bekrefte dette.

Hvorfor kan du ikke bekrefte dine egne påstander?

 

 

Ser ingen grunn til å prate med deg pr. telefon, da dette er et forum hvor vi skal diskutere om saker som er aktuelle.

Ta det med ro, jeg mente et nummer til en diakon. Jeg har ingen planer om å snakke med deg over telefon. ;)

 

 

Hvis du har lest begynnelsen av tråden så kunne en få inntrykk av at det ikke er nødvendig å respektere den seksuelle lavalder. På internett er det så mye rot omkring dette at det er viktig å ta dette opp i et forum.

Hva får deg (deg, ikke en diakon) til å tro at diakoner er hevet over norsk lov?

Hvis du du ser på dagsrevyen på NRK 1 eller tv2 nyhetskanalen så hender de nevner dette som jeg skriver om. Jeg vil ikke bekrefte dette på noen annen måte, så for min del avslutter jeg min deltagelse i denne tråden. Men tenk etter på hva jeg har sagt, så vil du nok få det bekreftet på annen måte etterhvert.

Lenke til kommentar

De nevner det når det er begått overgrep ja, det er fremdeles ulovlig.

 

Du klarer ikke begrunne dine påstander med annet enn å vise til andre, som heller ikke kan begrunne dine påstander. Faktisk tror jeg de vil ta avstand fra dine påstander. Får se om Runar for svar fra disse diakonene som tydeligvis er hevet over norsk lov.

Lenke til kommentar

Hvis du du ser på dagsrevyen på NRK 1 eller tv2 nyhetskanalen så hender de nevner dette som jeg skriver om. Jeg vil ikke bekrefte dette på noen annen måte, så for min del avslutter jeg min deltagelse i denne tråden. Men tenk etter på hva jeg har sagt, så vil du nok få det bekreftet på annen måte etterhvert.

Igjen ror du for harde livet. Det er nok like greit du trekker deg fra diskusjonen da det er umulig å ha en seriøs og saklig diskusjon med noen som nekter å begrunne og bevise sine påstander.

 

Jeg kommer til å oppdatere tråden hvis jeg får svar fra Diakonforbundet, så du kan jo følge med en liten stund til uten å poste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg mener dette er noe hvert enkelt individ bør ta standpuk til når man selv føler seg klar til det. Men ellers syntes jeg en aldersforskjeld på 3 år er en grei veiledning når det er snakk om unge personer.

Alders forskjellen er selvfølgelig egen avgjørelse. men det er nå en gang slik at vi har en lov her i landet som er 16 år, brudd på denne aldergrensen straffes hardt.

 

Men det er bare en måte og omgås denne loven på og det er at den som er under 16 har en ring på seg, og det er viktig at denne ringen ikke tas av noen gang, da finnes det ingen nedre grense. Du har sikkert hørt om at en ikke skal spørre en dame med ring om hennes alder. Det stammer i fra denne skikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt av poenget med en seksuell lavalder på 16år er vell det at personer over 16år burde ha en smule mer vett i skallen enn personer under 16år.

 

Her jeg bor debuter folk i hytt og pine fra 13 til 15års alderen, er jo mer normalen (hvertfall blant jenter) at de hopper i høyet før de fyller 16år enn etter for å si det sånn. Så kan man diskutere om dette er fordi sex har en helt annen status i samfunnet nå enn tidligere, at sex er mye mer tilgjengelig, mer omtalt og ja rett og slett blitt mer vanlig i det daglig sammenlignet med før hvor du helst ikke skulle ha sex før etter ekteskapet osv.. Kanskje er bare jenter generelt mer kåte, og det tidligere enn før? Og hvorfor holde seg til leketøy når du enkelt kan få skikkelig saker?

 

 

Men poenget er og blir det samme, de fleste ungdommer på 12 til og med 15år er og blir umodne uansett hva de måtte si og føle selv, det er ingen tvil om at det er en abnorm stor forskjell i fornuft og oppførsel på jenter fra de er i fjortis alderen til de har fylt 16-18år (med visse unntak), det samme gjelder gutter som normalt forandrer seg voldsomt fra 17-19års alderen.

 

Og moralen bak her er vell at en person som er over 16år burde ha vett nok i hode til å ikke ha seksuell omgang med personer under 16år da sistnevnte gjerne er i en alder hvor sunn fornuft ikke nødvendig er tilstede.

 

 

Men så har vi mange scenarioer, vi har jo seriøse forhold og par mellom personer på 15 / 16 år og personer på 19 / 22 år, selv om det kan virke rart på enkelte så er det nødvendigvis ikke like rart for dem og det er veldig viktig å huske på at følelser ikke styres av verken fornuft, ja følelser kan da ikke styres eller kontrolleres overhode egentlig? Og det kan jo fort skje at en par bestående av en person på rundt 18-20år og en person på 15-16år fort hopper til sengs av helt alminnelige grunner og med kjærlige baktanker uten at det burde bli slått så voldsomt ned på.

 

Loven er vell for å beskytte alle disse uansvarlige tenåringene som drikker og fester og plutselig havnet til sengs med en på 19år++. For du kan si hva du vil, men her skal du som 19år+ ha såpass mye vett og fornuft i skallen at du klarer å ta ansvar å ikke høvle over folk under 16år. Er selv 21år og har vært borti jenter fra 14-16år som ikke engang prøver å legge skjul på at de godt kunne hoppet til sengs med meg, men i slike situasjoner så er det jo jeg som den eldste og da forhåpentligvis mest modne og fornuftige personen som skal sette ned foten.

 

 

 

Men ting som dette er ikke lett, spesielt ikke om det kommer følelser og / eller alkohol og rusmidler inn i bildet. Har selv vært i situasjon hvor det har oppstått uønskede sterke følelser mot personer som i mitt hode er og blir for unge, men det er jo ikke noe som kan styres men det er jo da vi som de eldste skal gjøre det som er fornuftig og handle ut ifra det og derfor er det jo nettopp de eldste som blir straffet og ikke de yngste, ettersom det er vi som skal være de voksne og modne og ikke andre veien.

Lenke til kommentar

Litt av poenget med en seksuell lavalder på 16år er vell det at personer over 16år burde ha en smule mer vett i skallen enn personer under 16år.

 

Her jeg bor debuter folk i hytt og pine fra 13 til 15års alderen, er jo mer normalen (hvertfall blant jenter) at de hopper i høyet før de fyller 16år enn etter for å si det sånn. Så kan man diskutere om dette er fordi sex har en helt annen status i samfunnet nå enn tidligere, at sex er mye mer tilgjengelig, mer omtalt og ja rett og slett blitt mer vanlig i det daglig sammenlignet med før hvor du helst ikke skulle ha sex før etter ekteskapet osv.. Kanskje er bare jenter generelt mer kåte, og det tidligere enn før? Og hvorfor holde seg til leketøy når du enkelt kan få skikkelig saker?

 

 

Men poenget er og blir det samme, de fleste ungdommer på 12 til og med 15år er og blir umodne uansett hva de måtte si og føle selv, det er ingen tvil om at det er en abnorm stor forskjell i fornuft og oppførsel på jenter fra de er i fjortis alderen til de har fylt 16-18år (med visse unntak), det samme gjelder gutter som normalt forandrer seg voldsomt fra 17-19års alderen.

 

Og moralen bak her er vell at en person som er over 16år burde ha vett nok i hode til å ikke ha seksuell omgang med personer under 16år da sistnevnte gjerne er i en alder hvor sunn fornuft ikke nødvendig er tilstede.

 

 

Men så har vi mange scenarioer, vi har jo seriøse forhold og par mellom personer på 15 / 16 år og personer på 19 / 22 år, selv om det kan virke rart på enkelte så er det nødvendigvis ikke like rart for dem og det er veldig viktig å huske på at følelser ikke styres av verken fornuft, ja følelser kan da ikke styres eller kontrolleres overhode egentlig? Og det kan jo fort skje at en par bestående av en person på rundt 18-20år og en person på 15-16år fort hopper til sengs av helt alminnelige grunner og med kjærlige baktanker uten at det burde bli slått så voldsomt ned på.

 

Loven er vell for å beskytte alle disse uansvarlige tenåringene som drikker og fester og plutselig havnet til sengs med en på 19år++. For du kan si hva du vil, men her skal du som 19år+ ha såpass mye vett og fornuft i skallen at du klarer å ta ansvar å ikke høvle over folk under 16år. Er selv 21år og har vært borti jenter fra 14-16år som ikke engang prøver å legge skjul på at de godt kunne hoppet til sengs med meg, men i slike situasjoner så er det jo jeg som den eldste og da forhåpentligvis mest modne og fornuftige personen som skal sette ned foten.

 

 

 

Men ting som dette er ikke lett, spesielt ikke om det kommer følelser og / eller alkohol og rusmidler inn i bildet. Har selv vært i situasjon hvor det har oppstått uønskede sterke følelser mot personer som i mitt hode er og blir for unge, men det er jo ikke noe som kan styres men det er jo da vi som de eldste skal gjøre det som er fornuftig og handle ut ifra det og derfor er det jo nettopp de eldste som blir straffet og ikke de yngste, ettersom det er vi som skal være de voksne og modne og ikke andre veien.

 

Den seksuelle lav alderen er selvfølgelig alt for høy hva angår modenhet og fornuft.

Men det er religiøse grunner til at den sksuelle lavalderen så pass høy.

 

Før så var det mange barn som gikk for å bli mors (gikk i graven) og da skulle de være uberørt, helst jomfru.

 

Myndighetene burde nok revurdert denne loven nå, men så langt har ingen ting skjedd, slik at den seksuelle lavalder fremdeles er 16 år.

Lenke til kommentar

Litt av poenget med en seksuell lavalder på 16år er vell det at personer over 16år burde ha en smule mer vett i skallen enn personer under 16år.

 

En antagelse som dessverre ikke holder stikk, ikke minst av den enkle grunn at mange foreldre rett og slett ikke oppfyller sin oppdragelsesfunksjon.

Fordi man bruker mindre tid sammen med barna?

Fordi man inkluderer dem mindre i arbeidsaktiviteter?

Fordi man passiviserer barna og setter dem foran idiotboksen?

 

Grunnene kan være legio, og et godt tema for en helt annen og mye, mye større tråd.

Mine meninger er nok ikke helt objektive, men jeg noterer allikevel at forskjellen på en veloppdratt og moden 11-åring og en dårlig oppdratt og umoden 21-åring... ER tilstede.

 

Poenget her er at det er underliggende årsaker og vikarierende motiver ute og går.

 

Ting man ikke snakker om, fordi det ligger ikke på programmet liksom.

Som for eksempel at det finnes spesielle og veldig lett forståelige grunner til at kvinner i en viss alder er imot legalisering av prostitusjon.

 

Så kan man diskutere om dette er fordi piss piss piss

 

Men poenget er og blir det samme, de fleste ungdommer på 12 til og med 15år er og blir umodne uansett hva de måtte si og føle selv

 

Snodig at man ikke har en "modenhetstest" før man får lov til å ha sex.

 

Poenget er uansett at man setter et alderstall og så kan man forsøke å forsvare det ETTERPÅ med masse piss og hjall.

 

Og helst prøve å unngå å nevne eller i det hele tatt ta innover seg og tenke over at andre land har andre tall.

 

Resten av innlegget ditt så ut til å bare være masse tekst, så eh. Gadd ikke lese.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hørt om 11 åringer som har sex men den såkalte seksuelle reglen er at man kan ha sex når man er over 16 åt.

Det har jeg også, men alle land har sine forskjellige regler for hva den sexuelle lavalder skal være, og noen land har ingen regel i det hele tatt. At den er såpass høy som 18 år i Irland skyldes nok at myndighetene foretrekker at folk gifter seg før de har sex.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...