Spirre Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) har nå endra topic, da det muligens ikke blir et hk med 680i/650i brikkesett alikevel (men det er fremdeles å foretrekke) skal sette sammen en ny maskin til en kamerat, og har det meste klart for bestilling, eneste vi er noe usikre på er hovedkortet. det skal parres med et 8800gtx, en Q6600, 4gb pc64000 ocz ram og en corsair 620w psu. så etter å ha snoka litt rundt på komplett (skal kjøpe på netshop, men sidene er nede for øyeblikket) så kom jeg fram til at utvalget var veldig dårlig, da jeg ønsker å kjøpe et 680i hk, og ikke fra asus (jeg som skal bygge og overklokke, så asus er ikke aktuelt, nok om den saken) det blir bare moderat overklokking, satser på å få Q6600 opp på 3-3,2ghz. så da lurer jeg på, hvordan er korta fra evga og xfx? ser de har vifter istede for heatpipe kjøling, støyer disse? kommer ikke på noe mer i farta å spørre om, men alt av erfaringer taes imot med takk ps: prislapp rundt 1500, kan utvide til 2k om det blir et veldig behov for det. Endret 31. mai 2007 av Spirre Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Vel et 680i SLI LT er ikke et 680i SLI som du gjerne ville ha Gå heller for Foxconn sitt 680i SLI når du først skal handle fra netshop om du har penger nok da det ca. koster 2k ellers kan du gå for DFI sitt 680i SLI LT, emn tror ikke man finner den i norge Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Med quad og 680i er vel evga greit. Du må ha rev a1 kort,som har fixet fbs problemet med quad. http://evga.com/community/messageboard/top...?TOPIC_ID=28369 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Har lest på tester at viftene på et 680I LT kort bråker ganske mye ja, disse er jo små, da må de også svive på ganske høy rpm for å få kjølt bra nok. Jeg ville heller gått for et 680i kort, gjerne det som The Ghost anbefaler. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46309 Oi, ser også at dette har en liten vifte, men jeg tror ikke den bråker så mye som dem på 680I LT gjør siden den bare har vifter, ikke heatsink. Endret 31. mai 2007 av Butthead600 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) @ The Ghost: som du kanskje ser i topic, så var det 680i sli LT jeg tenkte på...(vel ikke nå lengre, endra akkurat topicen, for å åpne for andre forslag ) dfi er ikke så interessant, da det skal bare klokkes "litt". dessuten skal det desverre være ganske høy feilprodusent på de nye dfi korta, samt at de er vanskelige å få tak i, spesielt på netshop. har også vurdert et 650i hk, men disse har jeg lite kjenskap til. hvordan er de å klokke med, og hva er redusert i forhold til storebror 680i? jeg glemte å si noe om prisen i stad, men vi prøver å sikte oss inn rundt 1500, men kan gå opp mot 2000 om det blir nødvendig. hvis jeg åpner meg for intel brikkesett, men sier at passiv (heatpipe er en fordel) kjøling bør da være med, hva slags forslag kommer dere med da? Endret 31. mai 2007 av Spirre Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg har i dag fått DETTE kortet her fra Netshop.(alternativ link) Det har mulighet for å bruke Q6600, og samtidig har det SLI. Jeg kan ikke uttale meg om kortet i bruk siden jeg enda ikke har bestilt prosessor. Du finner nok bedre hovedkort, men siden jeg ikke skal overklokke noe særlig falt valget på dette kortet. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ja du har mulighet for SLI i XP ikke VIsta og heller ikke med 8x00 serien !! Da hadde jeg heller prøvd ut GA-P35-DS4 eller GA-P35-DS3R Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Ja du har mulighet for SLI i XP ikke VIsta og heller ikke med 8x00 serien !! Da hadde jeg heller prøvd ut GA-P35-DS4 eller GA-P35-DS3R 8753863[/snapback] Gå heller da for DQ6 utgaven siden den kan levere mer strøm til cpu-socketen, som er en fordel når du skal ha quad core og klokke opp. GIGABYTE GA-P35-DQ6 Silent Pipe Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 DQ6 er lite vits da det er så minimale med forskjeler fra DS4 og det ksoter så mye mer .... Helst ikke over 1500,- mener jeg å huske og husker jeg også prisen på DQ6 rett så ligger den rundt 1800-1900,- Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 skal bestille i morra formiddag, og det ser ut til at det blir et foxconn 680i sli hk linky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå