Peder ola normann ås Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 I april(altså før russetiden) solgte vi en russebuss til noen som skal være russ neste år. Den ble solgt "som den er". Under russe feiringa så fikk vi mangellapp pga for mye eksos(var sånn når vi kjøpte den), pluss en del småting som kostet ca 70.000 å fikse Og nå mener kjøperne at den er i dårligere stand enn det den var når de så på den og skrev kjøpskontrak og krever at vi fikser eksosproblemet før de betaler resten av kjøpsummen. Det mener jeg blir feil pga den er i bedre stand nå(ble jo reparert for 70k) og fordi eksosproblemet var der når de var å sjekka bussen. Så da lurer jeg om noen kan fortelle meg hvem som har rett og evt hva jeg bør gjøre for å løse dette. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hvis det var et problem som dere visste at var der og det ikke kom til syne under visningen, da har de rett til at dere skal utbedre saken. Dvs. hvis jeg kjøper en motorsykkel som ser helt ok ut og eier sier den er helt fin. Vi skriver selges som den står, og det viser seg at rammen er skjev. Da har jeg rett til å heve kjøpet. Mer enn det har jeg ikke greie på, så noen andre må hjelpe dere. Lovdata.no - slå opp på kjøpslovene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Vel, generelt gir "som den er"-salg kjøperen en del mindre rettigheter, og en russebuss kan ikke forventes å være i perfekt stand - bruktkjøp er ikke risikofritt. Dette vil bli en vurdering der blant annet prisen er et moment, videre hva dere påsto under markedsføringen. La dere f.eks. frem en NAF-lapp på at bussen var mangelfri, vil det at bussen nå har eksosproblemer kunne gi motparten rett. For øvrig, hvilke konsekvenser har disse eksosproblemene? Krever Biltilsynet at dette blir utbedret for at bussen fremdeles skal kunne brukes? Er det dyrt å utbedre problemet? Hva har dere avtalt; hva står i kontrakten? http://www.lovdata.no/all/hl-19880513-027.html#19 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå