On1Musha Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) jenta mi har en AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939 cpu som ligger på 70 grader uten kabinett dør + en bordvifte som får litt luft inn... så jeg som har en AMD Athlon 64 3200+ 2GHz Socket 939 bytte med henne da... sånn at hun har min og jeg hennes... enda så ligger den på 70 grader mens den jeg hadde 3200+en lå på 50 grader nå som jeg har 3500+ liger den på 30 grader... enda jeg har bytta orginal vifta hennes med en Zalman ufo vifte som er kjempe bra... hva i alle dager er galt? sorry vis det ble LITT rotete dette men Endret 4. juni 2007 av Zeph Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 KLan være den får for mye volt ... sjekk i BIOS ! Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 du tok på kjølepasta når du sattinn ny vifte? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 1. Du har dårlig kontakt mellom kjøler og cpu. 2. Cpu kjører enten på for høy spenning eller mhz. 3. Måleren er skadet, gir feil verdier. Prøv å ta inderst på kjøleren, brenner du deg viser nok måleren rett. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det er en tittel til å tenke koffert av Det som slår meg er overklokking og som nevnt tidligere for mye volt. Frankie Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) **quote av innlegg som er fjernet fra tråden er tatt bort** Har du for lite/mye pasta på? Sikker på at du satte kjøler på korrekt måte? Blåser vifta riktig vei? Rapporterer HK temp korrekt? (er det kjente problemer med overrapportering med det kortet på den BIOSen f.eks.?) Som tidligere nevnt: får den for mye strøm? Endret 31. mai 2007 av macfjott Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Går viften rundt? : P Lenke til kommentar
martbo Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hmm, fint om man kan holde diskusjonen til hva trådstarter faktisk har problemer med, og ikke kommentere emnetittelen. Noen innlegg som ikke har noe med temaet i tråden er fjernet. Kommentarer på moderering taes som alltid på PM, og ikke i tråden Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 haha mye morsomt her... har ikke tatt på nytt kjølepasta mere enn nokk fra før og det går ikke ann å overklokke eller stille på volten i bios... men i everest ultimat står det at cpuen er på 60 men i bios er den 70, vifta er korekt instalert, og ja den kjører rund som FAEN, eller hva jeg skal si? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) haha mye morsomt her... har ikke tatt på nytt kjølepasta mere enn nokk fra før og det går ikke ann å overklokke eller stille på volten i bios... men i everest ultimat står det at cpuen er på 60 men i bios er den 70, vifta er korekt instalert, og ja den kjører rund som FAEN, eller hva jeg skal si? 8750754[/snapback] Er mulig det er for mye pasta i så fall, skal ikke være mye. Slenger opp noen gamle bilder fra goopguiden som illustrerer tykkelse og mengde: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 31. mai 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 kan jo være at det er fordi du ikke skifta ut kjølepastaen, er ikke sikkert den gamle pastaen er så god lenger. Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 brukte CAQ til å klokke ned pcen 1 GHz og Vcore fra 1.400 til 1.100 og tempen gikk ned ca 10-15 grader Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Det er sannsynleg at det er temperaturmåleren som er feil, dersom det er god kontakt mellom kjøler og cpu, og du ikkje har brukt for mykje kjølepasta. Gjer som Thorsen sa, prøv å ta nederst på kjøleren. Endret 2. juni 2007 av Zimmen Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) etter masse søking og leseing på nettet har jeg funet ut av bios versjonen hennes er for gammel og gir 20 grader extra på cpuen.. så vis cpu er på 70 er den egentlig på 50... så jeg har lasta ned ny bios update og skal snart teste den... det som er rart er at når jeg pakker ut .rar filen som bios ligger i så er det IKKE noe i den.. sto at jeg skulle brenne iso filen på cd og boote... så får vel teste:D også dette med overklokking.. hva pleier det å stå på jumperen på hovedkortet om overklokkinga er låst eller ikke? fordi jeg så noen bilder at man SKAL kunne overklikke den... men Fijutsi simens har sikkert spæra den fungsjonen... Endret 3. juni 2007 av On1Musha Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Dersom du er usikker på hvordan du flasher BIOS, og samtidig sikker på at måleren viser for høy temperatur ser jeg liten vits i å flashe BIOS i det hele tatt. Hvis pcen ellers virker helt fint, uten problemer. If it aint broke dont fix it. Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 blæ.. har flasha bios.. NP men det som er... den er LIKE FORBANA VARM! husker da jeg byggde min ALLER første pc... hadde en dritt cpu vifte og IKKE noe klølepasta.. den lå på 40-45... hvorfor skal denne DRITT pcen ligge på 70 uten kabinett døra på? Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 her her jeg tatt et bilde... etter jeg instalerte CoolandQuet (skriveleif) så har jo cpuen gått ned 1 GHz og 0.3 v og 10-15 grader... så her er det noe galt... skal jagu dra ned på elkjøp å snakke med data support i morgen.. dette går jo ikke ann... Lenke til kommentar
Delish Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 ta finger på kjøleren og kjenn etter om den er så varm, mange cpu sensorer er helt på bærtur. Hadde selv en 3500+ som sensoren viste ca20 grader formye på. om harddisk tempen din stemmer så burde du kanskje sette ei vifte til og blåse litt på den. Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 ta finger på kjøleren og kjenn etter om den er så varm, mange cpu sensorer er helt på bærtur. Hadde selv en 3500+ som sensoren viste ca20 grader formye på. om harddisk tempen din stemmer så burde du kanskje sette ei vifte til og blåse litt på den. 8776721[/snapback] jepp hdd er riktig... brant meg som FAEN på den i sta... det jeg har gjort nå er å ta ut hovedkortet får å se om det var noe støv under.. etter min forbausning så datt det en sånn jern greie, som skal holde cpu vifta fast og den var DRITT varm mens cpu kjøleren var kald og cpuen var kald... hadde bare vert ute på kjøkenet 10 min før jeg begynnte å skru... men cpu og kjøleren var kald.. hdd og den jern dingsen var DRITT varme.. den jerndingsen sitter da altså under hovedkortet for dem som lurer... så da fant jeg ut at jeg skulle rote litt i skoffene mine.. og da fant jeg en zalman plast dings som skulle erstatte den jern dingsen:D og har også tatt på HELT ny kjøle pasta og tatt bort det gammle.. nå ligger cpu tempen på 50 grader... ja det begynner å komme seg... håper du har rett med at sensoren er på BÆRTUR... i sta begynnte jo cpu vifta å kjøre fra 1200 rpg til 2000 rpm vært sec... nå ser det ut som ALT kjører stabilt:D (håper jeg) Lenke til kommentar
pederk Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hvor fant du Cool'n'Quiet til 3200+ ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå