gullsmurf Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 PCen min: cpu: Intel dual core 6600 hovedkort: Asus P5b deluxe ram: 2gb DDR2 PC5300 (2x1gb) 3 harddisker, 500w mist PSU, Skjermkortet mitt er som sagt 1 stk sapphire 1900GT som jeg kjøpte for ca 10mnd siden. Det har fungert fint og lenge, men de siste 2-3 månedene så har jeg opplevd en del "artifacts" når jeg spiller "tunge" spill som s.t.a.l.k.e.r, ut2004, tiberium wars, etc. Disse artifactene går igjennom som streker og rare farger her og der. Det er til tider litt blinking også. Først så regnet jeg med at det var overoppheting så jeg sjekket tempen via ATItools og fant fort ut at det stemte. Jeg åpnet maskinen og tok en grundig støvsuging av skjermkortet og resten av maskinen. Viften på kortet var særdeles full av støv kan du si Etter dette så gikk tempen ned og det var ikke like mye streker og artifacts som før. Endelig kunne jeg spille stalker uten problemer igjen MEN plutselig nå så er strekene tilbake igjen og i tillegg så stopper spill opp rett som det er. Skjermen blir svart i et halvt minutt før den starter opp igjen. Dette skjer i de fleste spill. warcraft 3, diverse halflife mods, CS, etc. Det virker som det er permanent varmeskade på kortet og det hjelper heller ikke å sette viften på kortet til 100% heller. Spill stopper opp og strekene er der enda. Så noen spørsmål: Er varmeskade uten at kortet er overklokket en garantisak? Er det RAMen eller prosessoren på kortet som forårsaker sånne feil? Er det noen flere her med samme erfaring fra dette kortet? egentlig så ser det ut til at jeg må bite i det og finne meg et nytt kort Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 VEl hvis den enda er tom for støv () så tar du det på garantien og fjerner alle spor av garati fjerner ting du har gjort om det er noen og tar det på garaniten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå