Gå til innhold

Mobilen datt nettop i vasken, hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Ok, mobilen min datt nettop i en vask full med vann. :w00t: Jeg fikk den raskt opp igjen, men den slokna ganske fort. Hvordan går jeg frem nå? Hva er den beste måten på å vekke den til live igjen? Hvordan skal jeg tørke den uten fare for kondens inne i mobilen?

Tips anyone? Det er forresten en SE W810i..

:nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den blir sannsynligvis aldrig frisk igjen. Kjøp ny.

8749475[/snapback]

Tssssj.. Jeg har en 3310 som jeg har badet med 3 ganger og den virker fortsatt :p

Men det er da verdt å prøve. Jeg gidder ikke å legge saken død før jeg har prøvd ihvertfall..

2mmy91: OK, notert..

Lenke til kommentar

8749475[/snapback]

Tssssj.. Jeg har en 3310 som jeg har badet med 3 ganger og den virker fortsatt :p

Men det er da verdt å prøve. Jeg gidder ikke å legge saken død før jeg har prøvd ihvertfall..

8749491[/snapback]

Riktig. Er ikke sikkert. Hadde selv en 3200 som ble med en tur i vaskemaskinen etter en heller fuktig kveld ute. En dag med tørking, så var den helt fin igjen.

Lenke til kommentar

8749475[/snapback]

8749491[/snapback]

Riktig. Er ikke sikkert. Hadde selv en 3200 som ble med en tur i vaskemaskinen etter en heller fuktig kveld ute. En dag med tørking, så var den helt fin igjen.

8749508[/snapback]

Joda men nyerer telefoner har en tendens til å bli treig og hjreneskada.

Lenke til kommentar

Ta ut batteriet, og legg hele mobilen i et bad med kondensfjerner. Og det FORT før det begynner å ruste og korrodere!

La den ligge der i et par minutter og legg den til tørk igjen etterpå. Det kondensfjerneren gjør, er å fjerne alt av vann som er i mobilen. Kondensfjerneren kondenserer jo vekk fra mobilen igjen, så dette er ikke farlig.

Tror dette kan hjelpe! :)

EDIT: For å unnvike misforståelser:

Med ett bad mener jeg en liten skål eller noe, som mobilen passer akkurat oppi! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Jeg har brukt hårføner på to mobiler som har ligget i snøen i noen uker, og det virket!

Bare tok ut batteri, simkort, alle deksler som er mulige å få av uten å måtte skru, og så tørke med papir, så litt hårføner tørking og så bare la den ligge en dag eller no...

Funka hvertfall for meg!

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...