Gå til innhold

PS Data skuffer meg!


Anbefalte innlegg

Jeg har handlet for minst 50.000 kr hos PS Data det siste året. Jeg har fått feil lydkort, en harddisk som var feil på og nå et USB headset som gikk i oppløsning etter kort tid. Jeg bor bare 20 min fra PS Data. Derfor bestiller og forskuddsbetaler jeg varer og henter dem der 1 time etter bestilling.

 

Så på de 2 foregående feilene har jeg reist bort for å bytte dem, men det har vært et helvete å få gjort det, men etter masse "krangel" har det ordnet seg. (DE har begge gangene har de krevd returnummer, men når man mailer dem med beskjed om feil og man venter 2-3 dager uten å få svar, da bare reiser jeg bort. Jeg kjøper produktene for å bruke dem, og venter da ikke i det vide og det brede for å få orden på ting!)

Så gikk et nyinnkjøpt USB-headset i "oppløsning" i pinsen, og jeg mailet dem med beskjed om dette. Etter 2 dager fikk jeg mail om hva det var, men ikke hørt noe mer fra dem. Skulle til Arendal i dag og tok det med bort for enten å få byttet det eller få pengene igjen, men det var overhodet ikke mulig!

Derfor er jeg så utrolig skuffet over viljen til å ordne opp i dette på en enkel måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

PS Data har som noen andre webshops en grei løsning/fremgangsmåte for reklamasjon.

 

Følg den og få samme behandling som alle andre.

 

Det fungerer helt greit er min erfaring.

 

Å ønske egne regler for seg selv er jo greit nok, men ikke regn med stor sympati fra alle.. :)

Lenke til kommentar
PS Data har som noen andre webshops en grei løsning/fremgangsmåte for  reklamasjon.

 

Følg den og få samme behandling som alle andre.

 

Det fungerer helt greit er min erfaring.

 

Å ønske egne regler for seg selv er jo greit nok, men ikke regn med stor sympati fra alle..  :)

8749819[/snapback]

Men det er da forskjell på om man bor i nabolaget og om man bruker post!

Lenke til kommentar

Jeg har reklamert til PS Data en gang for mange år siden og da fikk jeg returnummeret samme dag. Alt ble ordnet sånn det skulle.

 

Når det gjelder de tre episodene dine:

 

1. "Fikk feil lydkort". Her er det gjort en bommert av en ansatt hos PS Data. Sånt skal de rydde opp i på ordinær måte innen rimelig tid osv.

 

2. "Harddisk feilet". Dette er ikke nødvendigvis PS Data sin feil. Det kan skje med alle nettbutikker og er et resultat av at harddisker har en viss feilrate allerede ved levering til nettbutikkene og at harddisker er veldig skjøre for mekaniske støt.

 

3. "Headset går i oppløsning". Mange headset er såpass skjøre fra produsentens side at det skal lite til å ødelegge de. Dette er ikke PS Data sin feil, men de må likevel behandle reklamasjoner på sånt. Nå vet jeg ikke hvor mye eller lite forsiktig du behandlet det så jeg skal ikke fordele skyld mellom deg og produsenten, men PS Data kan neppe lastes for at det var skjørt.

Lenke til kommentar
PS Data er en nettbutikk. Vil du ha en butikk du kan gå til, handler du på PS Østereng som ligger like ved hentebua til PS Data (eller hvilken som helst annen butikk)

8750404[/snapback]

PS Data er og en hentebutikk!

Lenke til kommentar
Du sendte mail og senere troppet du opp uanmeldt rett på døra. (Noe som slettes ikke går).

 

Men ringte du noen gang til dem?  De har kundebehandlere på telefon også.

8751151[/snapback]

Noe som ikke går...? Ikke noe problem det! Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på!

For forklare det for dere da:

Hos PS Data han man bestille varer, forskuddsbetale, og hente dem der ca en time etterpå. Der er en henteavdeling der serru!

Men siden det er masse folk som ikke fatter noe her, så kan jeg spør på en annen måte:

Hvordan er det med forbrukerloven da. Jeg har kjøpt en vare hos PS Data, forskuddsbetalt den, og hentet den i utleveringa.

Det er jo forskjell i forbrukerloven for kjøp i butikk og kjøp via postordre. Når jeg henter det i utleveringa, er det postordre eller butikkjøp..?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med forbrukerloven da. Jeg har kjøpt en vare hos PS Data, forskuddsbetalt den, og hentet den i utleveringa.

Det er jo forskjell i forbrukerloven for kjøp i butikk og kjøp via postordre. Når jeg henter det i utleveringa, er det postordre eller butikkjøp..?

8752052[/snapback]

Det er ikke noen forskjell i forbrukerkjøpsloven, nei.

Du tenker kanskje på angrerettloven? Der er det forskjell.

Men det blir ikke relevant her, siden det ikke er snakk om angrerett.

 

Forøvrig burde de egentlig ha rutiner for å ta i mot returer på henteavdelingen, i og med at man faktisk kan hente varer der.

Lenke til kommentar
PS Data er en nettbutikk. Vil du ha en butikk du kan gå til, handler du på PS Østereng som ligger like ved hentebua til PS Data (eller hvilken som helst annen butikk)

8750404[/snapback]

PS Data er og en hentebutikk!

8751122[/snapback]

 

Nei. PS Data er en ren nettbutikk, men de har ekstra god service til de som bor i nærheten, som går ut på at du får lov til å hente varene dine ved Hattelcos lager.

Lenke til kommentar
Jeg har handlet for minst 50.000 kr hos PS Data det siste året. Jeg har fått feil lydkort, en harddisk som var feil på og nå et USB headset som gikk i oppløsning etter kort tid. Jeg bor bare 20 min fra PS Data. Derfor bestiller og forskuddsbetaler  jeg varer og henter dem der 1 time etter bestilling.

 

Så på de 2 foregående feilene har jeg reist bort for å bytte dem, men det har vært et helvete å få gjort det, men etter masse "krangel" har det ordnet seg. (DE har begge gangene har de krevd returnummer, men når man mailer dem med beskjed om feil og man venter 2-3 dager uten å få svar, da bare reiser jeg bort. Jeg kjøper produktene for å bruke dem, og venter da ikke i det vide og det brede for å få orden på ting!)

Så gikk et nyinnkjøpt USB-headset i "oppløsning" i pinsen, og jeg mailet dem med beskjed om dette. Etter 2 dager fikk jeg mail om hva det var, men ikke hørt noe mer fra dem. Skulle til Arendal i dag og tok det med bort for enten å få byttet det eller få pengene igjen, men det var overhodet ikke mulig!

Derfor er jeg så utrolig skuffet over viljen til å ordne opp i dette på en enkel måte.

8749403[/snapback]

Hvis du ikke får svar kjapt nok på mail,så ringer du dem.Da lager de et returnummer til deg på direkten,sålenge du oppgir fakturanummeret.Da kan du levere varen på "Vareutleveringen",og så kommer det et nytt til deg i posten/evt du kan hente det igjen. Varen må selvfølgelig sjekkes først,mange som ødelegger varen selv,og krever ny på garantien. Lagerpersonalet kan selvfølgelig IKKE levere ut en ny vare til deg,dersom du tropper opp uanmeldt !? Hvis det er så jæ**lig bråttom så kan du for svingende kjøpe et nytt headset til 100kr hos f.eks Elkjøp...mye bråk for et skarve headset !! Dessuten så er det en nettbutikk,lagerpersonalet betaler da for svingene ikke ut penger til deg..... Tenk deg litt om da mann !

Lenke til kommentar
Hvordan er det med forbrukerloven da. Jeg har kjøpt en vare hos PS Data, forskuddsbetalt den, og hentet den i utleveringa.

Det er jo forskjell i forbrukerloven for kjøp i butikk og kjøp via postordre. Når jeg henter det i utleveringa, er det postordre eller butikkjøp..?

8752052[/snapback]

Hmm.. Den er så vidt jeg ser ikke en helt enkel vurdering. Men jeg tror det regnes som nettkjøp siden man betaler over nettet og selve handelen juridisk sett skjer i det øyeblikket pengene trekkes. At man får utlevert varen over disk senere tror jeg ikke spiller noen rolle. Akkurat som når man får varene over disken på postkontoret. Poenget er at man ikke har fått mulighet til å teste og se produktet i et fast utsalgssted før det kjøpes.

 

Men spiller det egentlig noen rolle i ditt tilfelle? Du sier varene er defekte og da omfattes de av reklamasjonsretten i forbrukerkjøpsloven likevel. Det spiller ingen rolle om du har angrefrist i henhold til angrefristloven eller ikke for angrefrist gjelder ikke defekte varer som skal reklameres på. Ved bruk av angrefrist skal varen fremstå som ubrukt når den returneres slik at den kan selges på nytt uten tap. Angrefristloven gjelder kun ved kjøp som ikke er over disk. Med forbehold om at jeg ikke husker forbrukerkjøpsloven utenat så tror jeg ikke det er noe der som skiller på om varen er kjøpt over disk eller ikke. Reklamasjon (på defekte produkter) skal foregå på samme måte uansett om varene er kjøpt over disk eller ikke.

Lenke til kommentar
Du sendte mail og senere troppet du opp uanmeldt rett på døra. (Noe som slettes ikke går).

 

Men ringte du noen gang til dem?  De har kundebehandlere på telefon også.

8751151[/snapback]

Noe som ikke går...? Ikke noe problem det! Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på!

For forklare det for dere da:

Hos PS Data han man bestille varer, forskuddsbetale, og hente dem der ca en time etterpå. Der er en henteavdeling der serru!

8752052[/snapback]

 

Jeg vet akkurat hva jeg prater om, og jeg vet godt at at man ikke kommer på døra til PS uten et returnummer fordi da blir man bortvist. Dette står utfyllende på en plakat de har hengt opp ved hentedisken. Dette har ikke noe med å gjøre med henting av varer, men retur.

 

Jeg handler hos PSData og jeg henter det alltid på vareutleveringen til Hattelco fordi jeg bor ca. 1 km unna.

 

Edit:(moderert for språkbruk, men noen ganger blir jeg litt for hissig)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Selv har jeg gode erfaringer med PSData. Har gjort flere kupp på deres lagersalg, f.eks. et MSI 975X Platinum PowerUp Edition til 625 kr. De er også greie å ha med å gjøre på retur, og de er imøtekommende og hyggelige. Kommer nok til å handle hos dem igjen.

Lenke til kommentar
PS Data har som noen andre webshops en grei løsning/fremgangsmåte for  reklamasjon.

 

Følg den og få samme behandling som alle andre.

 

Det fungerer helt greit er min erfaring.

 

Å ønske egne regler for seg selv er jo greit nok, men ikke regn med stor sympati fra alle..  :)

8749819[/snapback]

 

jepp,har ikke problemer med det,har nylig sendt en hd i retur og svaret på min henvendelse kom bare minutter etter at jeg var inne på siden og trykket returner og skrev årsaken .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Trådstarter skuffer meg mye mer enn PS Data som tydeligvis tror at det er en helt ordinær butikk i gata siden de er så greie å la kundene ha mulighet til å HENTE varene. Nei du, stikk i en vanlig butikk og betal deretter. Virker som at det passer best for deg.

8754764[/snapback]

 

Ånei du, i kjøpslovens øyne er PSData en selger som alle andre nettbutikk eller ikke, og har plikt til å følge den. Om de krever returnummer eller ikke når du presenterer vare, reklamasjon og kvittering er likegjyldig. Da får dem ta de propritære rutinene etter du har vært der, eller med det samme. Tar det tid, er det utover service følelsen kunden sitter igjen med og de velger kanskje en annen selger her etter.

 

 

 

Jeg har reklamert til PS Data en gang for mange år siden og da fikk jeg returnummeret samme dag. Alt ble ordnet sånn det skulle.

 

Når det gjelder de tre episodene dine:

 

1. "Fikk feil lydkort". Her er det gjort en bommert av en ansatt hos PS Data. Sånt skal de rydde opp i på ordinær måte innen rimelig tid osv.

 

2. "Harddisk feilet". Dette er ikke nødvendigvis PS Data sin feil. Det kan skje med alle nettbutikker og er et resultat av at harddisker har en viss feilrate allerede ved levering til nettbutikkene og at harddisker er veldig skjøre for mekaniske støt.

 

3. "Headset går i oppløsning". Mange headset er såpass skjøre fra produsentens side at det skal lite til å ødelegge de. Dette er ikke PS Data sin feil, men de må likevel behandle reklamasjoner på sånt. Nå vet jeg ikke hvor mye eller lite forsiktig du behandlet det så jeg skal ikke fordele skyld mellom deg og produsenten, men PS Data kan neppe lastes for at det var skjørt.

8750379[/snapback]

 

1. ENIG

 

2.

En "reklamasjon" går ut på at man sier fra til selger at det er en mangel på varen man har kjøpt. Man må si fra om hva slags mangel det gjelder, eller i det minste hva slags mangel man tror det er snakk om. Ingen krever at man som forbruker er ekspert på området, så om man skulle ta feil på hva mangelen er, har ikke dette noe å si. Det holder at man sier at gjenstanden ikke virker, man trenger ikke å si hva årsaken til at den ikke virker er.

http://www.hardware.no/guider/webshop/juss_paa_nett/21903/12

 

Videre er bevisbyrden hos selgeren, dvs Om det er kunden som er skyld i feilen og ikke har krav på ny disk el. heve kjøpet er opp til selger å bevise. Dette kan utnyttes, men det går utover forbruker til slutt. "agression comes back to you, so does love"

 

3.

Er du forbruker, og tingen du kjøper er laget for å holde i "vesentlig lengre" tid enn to år, er reklamasjonsfristen hele fem år. Dette gjelder så godt som alle datadeler, de eneste komponentene vi kan komme på som ikke kommer inn under denne regelen er prosessorkjølere, vifter, tastaturer, mus, joysticker og gamepader.

http://www.hardware.no/guider/webshop/juss_paa_nett/21903/12

 

OM selger velger å ta inn, og selge varer med tvilsom kvalitet til å billig penge er det selgers problem om de går i stykker fort. Anbefaler deg å lese The Man who said No to Wal-Mart. Billlig søppel gir kunden en dårlig opplevelse og skaper en forventning at den varegruppen gjerne ikke holder mer enn et år og må skiftes ut ofte på bekostning av tid og miljø, og produsenter som lager saker som faktisk er holdbare og gode å bruke.

 

 

Ser ut som det har blitt et slags "jeg og" miljø her og ingen faktisk har sjekket sakene buuu :)

 

 

ellers har jeg selv hatt strålende erfaringer med PSDATA, rask returnummer, rask sjekk av varen og retur med ny vare.

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...