Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Trådstarter har opprettet tråden med ett noe merkelig førsteinnlegg som enten kan være "trolling" (tror ikke det) eller ett kroneksempel på hvorfor "noobs" skal "lurke" leeeenge før man poster. Med mindre "sentence" følger opp med noe tilsvar foreslår jeg at man ikke spekulerer mer i tråden. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hvis trådstarter syns C2D'en sin er så forbanna dårlig kan han jo alltids bytte den ut med noe annet og se om det hjelper. Du må gjerne le av din E6400, og jeg ler av de som legger skylda på prima HW uten å ha fnugg av feilsøkingskunnskaper. Test 3dmark og sjekk om scoren din er fornuftig, sjekk at alle bios-innstillinger er rette, config-filer til spillet etc etc... Det er nå mitt råd. Eventuelt prøv noen andre drivere/reinstaller de du har. og neste gang du kjøper HW så sørger du for at du vet omtrent hvor i landet ytelsen vil havne etter oppgraderingen. Hadde du gjort det nå hadde du sett at det faller nærmest på sin egen urimelighet at CPUen din er elendig, hvertfall hvis du klokker den til 3ghz. og til han som var bekymret over slitasje: Bruk hodet når du klokker (pass på temps og ikke køl på med mer volt enn fornuften tilsier), så vil du ha en CPu med levetid på minst 5 år uansett. Og når den ryker er den utdatert. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Tror ikke han er så forferdelig interssert i tråden lengre da han ikke svarer, og i tillegg har han allerede laget en ny tråd HER. Men jeg finner det også forresten veldig merkelig at det lagger med det oppsettet der i BF2. Jeg klarte å kjøre spillet forholdsvis bra med gamleoppsettet på full grafikk, A64 3200+@2,7ghz, Sapphire X800XL, og 2gig minne. Og pc'n jeg har nå klarer det uten lagg med full grafikk, ikke noe problem det. Endret 3. juni 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 selv om dette er diskutert mange mange ganger, så må jeg også nevne at det hjelper ikke å ha over 60 fps uansett (på vanlige LCD skjermer) , da de ikke har oppdatering på mere enn 60 bilder i sekundet uansett?! 8762383[/snapback] Sorry hvis det blir litt offtopic... Så kan du forklare meg hvorfor jeg merker forskell på 60fps og 100fps når jeg spiller spill med 60hz på lcd'n min? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Sorry hvis det blir litt offtopic...Så kan du forklare meg hvorfor jeg merker forskell på 60fps og 100fps når jeg spiller spill med 60hz på lcd'n min? 8769444[/snapback] Fordi du er spesiell Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Sorry hvis det blir litt offtopic...Så kan du forklare meg hvorfor jeg merker forskell på 60fps og 100fps når jeg spiller spill med 60hz på lcd'n min? 8769444[/snapback] Fordi du er spesiell 8769461[/snapback] Det er noe i det han sier. Jeg merker også forskjell, selv om jeg liker det aller best å spille med 100Hz og 100 FPS. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Det er noe i det han sier. Jeg merker også forskjell, selv om jeg liker det aller best å spille med 100Hz og 100 FPS. 8769475[/snapback] Ja, så klart jeg merker også forskjell på 40 og 100fps. Fikk bare en trang til å være usaklig. Men det bør være 60fps før at spillet skal gå helt glatt føler iallefall jeg. Endret 3. juni 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Sorry hvis det blir litt offtopic...Så kan du forklare meg hvorfor jeg merker forskell på 60fps og 100fps når jeg spiller spill med 60hz på lcd'n min? 8769444[/snapback] Fordi du er spesiell 8769461[/snapback] hihi Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Man ser god forskjell på 60 og 100 fps. Merker det med en gang i spill som WoW og cs hvis den bare kjører 60 fps. 60hz er jo bare helt forferdelig og se på, hvertfall hvis det er en crt skjerm. Lenke til kommentar
tyan Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Angående FPS: Jeg har spilt online siden Q2 CTF i 97. Q2 kom i '98, men nice try. 8763247[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Quake_II Og hva f... mener du med nice try? at jeg juger eller? Jeg var en av de første som fikk ISDN i denne byen i 97 siden jeg bor ved siden av Telenor bygget/hoved sentralen og fikk tak i Q2 med en gang det kom. Endret 3. juni 2007 av tyan Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er noe i det han sier. Jeg merker også forskjell, selv om jeg liker det aller best å spille med 100Hz og 100 FPS. 8769475[/snapback] Ja, så klart jeg merker også forskjell på 40 og 100fps. Fikk bare en trang til å være usaklig. Men det bør være 60fps før at spillet skal gå helt glatt føler iallefall jeg. 8769486[/snapback] Enig. FPS spill trenger minst 60 FPS for optimal flyt, det er jeg enig i. Men i CS som jeg spiller mye, der trenger jeg 100FPS og minst 100Hz Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ja, så klart jeg merker også forskjell på 40 og 100fps. Fikk bare en trang til å være usaklig. 8769486[/snapback] Og jeg syns faktisk det var ganske morsomt også Men, sånn forøvrig er jeg ening med TL1000 over her at det kanskje i mangel av trådstarter's deltagelse kan være like greit å la denne tråden dø ut før den blir for generell og bare OT. Tror jeg har gitt han svar på hvorfor han får 17fps i FSX uansett klokk, og han har fått masse tilbakemeldinger på de andre spillene han nevner. Han har jo også laget en ny tråd, der han nå prøver å finne løsninger på sine problemer, og hvor han også innser at han kanskje gikk litt for bastant ut mot hardware og meningsløs klokking. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jeg har et 8800GTX. Jeg hadde først en X2 3800+ overklokket til 2.7GHz. Og her ble prosessoren en flaskehals. Iallefall på 3DMark06. Fikk rundt 9000 poeng. Da jeg oppgraderte til E4300 og overklokket til 3GHz gikk scoren opp til over 11500. Men på skikkelig høye oppløsninger/detaljnivå blir vel ikke forskjellen så stor. Men det er vel ingen tvil om at Core2 Duo er ganske mye bedre enn AMD pr. klokkefrekvens. Stiller meg uforstående til trådstarters meninger. I tillegg klokker de fleste Core2 Duo lett til 3GHz. Og mange på standard Volt. Så det blir litt idiotisk å snakke om slitasje. Uansett så skal man jo ikke ha en prosessor i 20 år Ellers så er det kjøling alt dreier seg om. Greier man å holde en fornuftig temperatur så er det liten fare. Endret 3. juni 2007 av OcMax Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Angående FPS: Jeg har spilt online siden Q2 CTF i 97. Q2 kom i '98, men nice try. 8763247[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Quake_II Og hva f... mener du med nice try? at jeg juger eller? Jeg var en av de første som fikk ISDN i denne byen i 97 siden jeg bor ved siden av Telenor bygget/hoved sentralen og fikk tak i Q2 med en gang det kom. 8770356[/snapback] My bad Beklager den spisse tonen, var i litt dårlig humør den dagen. Lenke til kommentar
tyan Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg har et 8800GTX. Jeg hadde først en X2 3800+ overklokket til 2.7GHz. Og her ble prosessoren en flaskehals. Iallefall på 3DMark06. Fikk rundt 9000 poeng. Da jeg oppgraderte til E4300 og overklokket til 3GHz gikk scoren opp til over 11500. Men på skikkelig høye oppløsninger/detaljnivå blir vel ikke forskjellen så stor. Men det er vel ingen tvil om at Core2 Duo er ganske mye bedre enn AMD pr. klokkefrekvens. Stiller meg uforstående til trådstarters meninger. I tillegg klokker de fleste Core2 Duo lett til 3GHz. Og mange på standard Volt. Så det blir litt idiotisk å snakke om slitasje. Uansett så skal man jo ikke ha en prosessor i 20 år Ellers så er det kjøling alt dreier seg om. Greier man å holde en fornuftig temperatur så er det liten fare. 8771988[/snapback] Mulig at trådstarter har falt av lasset men dette er fortsatt en interessant diskusjon! Jeg har ikke fått sjekket dette selv men har fått høre at DX9 har en del CPU overhead. Dette burde jo føre til at C2D gjør det bedre i DX9. Som nevnt tidligere så krever jo 8800 korta sin CPU for å yte optimalt også. Forskjellen blir nok enda tydligere når spill som Crysis kommer med sin sinnsyke fysikk motor. Nye NFS som kommer ser også ut til å ha suveren grafikk og fysikk. Jeg anbefaler virkelig å ta en titt på videoene fra dette spillet. My bad Beklager den spisse tonen, var i litt dårlig humør den dagen. 8771988[/snapback] No problem! Det var forresten en fin tid den gangen Q2 var kongen. Man kunne faktisk gå på lan og alle spilte samme spill! I tillegg var det veldig hyggelig miljø når man spilte online. Nå om dagen hagler det med skjellsord og cheat beskyldninger. Endret 5. juni 2007 av tyan Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 No problem! Det var forresten en fin tid den gangen Q2 var kongen. Man kunne faktisk gå på lan og alle spilte samme spill! I tillegg var det veldig hyggelig miljø når man spilte online. Nå om dagen hagler det med skjellsord og cheat beskyldninger. 8785891[/snapback] Helt enig. Var det samme med Q1\QW, var bare det spillet som ble spillt på alle lan og på internet, pga det var ikke annet hehe. Spiller QW enda forresten, gøy som faen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå