tarcon Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Du lagger sikkert ikke men du spiller sikkert med 20fps konstant, hvis du vet hva fps er da... Det er alltid slik at de som sier at de spiller alt på høyeste uten lagg og har "dårlig hardware" i signatur, har dårlig fps, men problemet er at de ikke vet hva fps er... Har du under 40-45 fps i bf2, så er det uspillbart. Men nei, det lagger jo ikke. 8754418[/snapback] Er du tard? Det går jo helt fint det da. Prøv selv før du kritiserer.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Really? Light og Shadow instillinger også? Wow...De fleste jeg kjenner skrur av dynamic lights og shadows for å ikke være handicappa inne i bygninger og slikt 8755530[/snapback] ALLE på max. Det var bare en prøve da, for å se om det fungerte. 100fps jevnt, med noen dropp ned til 70fps når det er svært mye action. Blir vel så jeg "optimaliserer" innstillingene igjen, når jeg har lekt meg en stund. 8755808[/snapback] Ja for å slippe mørke partier inne i bygninger og slikt er ganske digg..skygger er fine på folk fordi du ofte ser dem rundt hjørnet og slikt da, men ingen spiller med "mørke bygninger" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Gi deg med trolling og idiotiske utsagn. 8756630[/snapback] Tror ikke det er "case't" her. Utifra andre tråder/innlegg kan det se ut som trådstarter har "noe" manglende kunnskap. Når det er sagt er det ikke allverden av forskjell (følbart) i spillytelse mellom standard klokket Core 2 Duo og tilsvarende X2. Sånn sett er ikke første-innlegget helt på jordet.. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 det jeg ikke skjønner, er hvordan du kan ha så dårlig ytelse i BF2 med en klokka cpu og det skjermkortet der noe er feil. du skulle hatt minst 80fps konstant. så kanskje ytelsen ikke går opp pga noe er feil, har du bra minne og strømforskyning? 8749226[/snapback] Enig med deg, jeg har 100 fps med max grafikk på og all AA på fullt, specs i signaturen. Lenke til kommentar
carbon_nisse Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Sef. er det noe feil her.. Har en e-4300 som kjører reva av min x2 4200, Kan ikke samenligne de to engang.Så denne påstanden skjønner jeg ikke. Somsagt får jeg 4.3 i opplevelse i vista med amd prosessoren, mens med E-4300 får jeg 5.4. Og det er en stor forskjell. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Saken trådstarter ikke tar i betrakning er ytelse / clock / pris ratioen, Conroe 2 duo cpu'ene har litt å gå på (i alle fall de første) og dette er godt merkbart. Det er heller ikke særlig større slitasje på systemet så lenge du holder Volt som blir gitt til Cpu'en på standard og sørger for ordentlig kjøling. I praksis så går det greit å klokke en E6300 fra 1,83Ghz til 2,8Ghz uten at man må forandre på volt på cpu dette på luftkjøling. Lenke til kommentar
Labanna Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Merkverdig hvordan enkelte har oppfatninger om slitasje, varighet o.l. ved overklokking. Jeg mener, man tar en prosessor til 1000 spenn og måker den opp i hastighet til den er stabil. Man gir den den volten den trenger for å være stabil. Tempen spiller mindre rolle. Blir den for varm, så kutter'n ut ergo ikke stabil, og man må ned i hastighet/volt. Har hatt et ti-talls prosessorer nå fra de første 286 og opp, en god del overklokka fra og med Celeron 300 (socket 370) - til dags dato har INGEN tatt kvelden. Enkelte har vel hatt temperaturer på over 70-80 grader og mer ved last, noen har sittet i HTPC'er hvor jeg har brukt svært minimale kjøleløsninger pga støy og virkelig gløda. I den ene htpc en nå har jeg en passivt kjølt athlon +3500 - går helt fint. Hva er nå egentlig vitsen med å dille så veldig - det er en prosessor, ikke en bikkje. Samme opplegget med strømforsyning - har nå en 8800 gts sammen med min e4300, alt drives av en passiv Thermaltake 350w PSU. Har ingen varmeproblemer, ingen særlige flukteringer i spenning, så hva er problemet? Trenger da ingen 500watter så lenge det funker. Lenke til kommentar
doloop Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det burde da ikke lagge det? Jeg spiller bf2 med ett X800 SE kort, og en amd 3400+ og jeg lagger da ikke. Du har ikke pc'n full av morro og fanteri? hehe... 8750291[/snapback] Du lagger sikkert ikke men du spiller sikkert med 20fps konstant, hvis du vet hva fps er da... Det er alltid slik at de som sier at de spiller alt på høyeste uten lagg og har "dårlig hardware" i signatur, har dårlig fps, men problemet er at de ikke vet hva fps er... Har du under 40-45 fps i bf2, så er det uspillbart. Men nei, det lagger jo ikke. 8754418[/snapback] jeg spiller bf2 på min laptop som har et x600 skjermkort og en 3.2 ghz northwood cpu uten lagg (fps så å si aldri under 50). Riktignok på lave grafikkinstillinger. Lenke til kommentar
errgo Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Driverene kan ha veldig mye å si. Jeg fikk over dobbelt så høy ytelse med nyeste drivere iforhold til driverene som fulgte med POV 8800 GTS. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hahahhaha.. Merker at trådstarter har litt lite erfaring med hw ja. Noe er MEGET galt med oppsettet. Anntakelig manglende/feil driver, for lite RAM, for dårlig strømforsyning, eller noe annet som er helt fucka Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg har på følelsen av at sentence krever alt for mye av produktene sine, og at han gjør mange store feil... Jeg har lest mange av postene hans, og det er en del som klager på båden CPUen og skjermkortet. De fleste ender med at han beklager seg, fordi han fant ut av det. Jeg sier bare, slutt å trekk forhastede avgjørelser BTW: Denne tråden er feilpostet... Lenke til kommentar
Conejos Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det blir helt feil å universelt konkludere at man har _det og det_ av FPS i Battlefield 2 når det er så mange forskjellige faktorer som spiller inn i det spillet. Jeg har hørt alt fra folk med laptops som skryter av 280 FPS og over til folk med 2 x 8800GTX som klager over for lav FPS. Man må ta alle slike rapporter med en klype salt og det finnes ikke noe universelt med BF2 når det kommer til benchmarkmåling. Jeg har et MSI 8800GTS med 640MB minne, Conroe E6600 uten overklokk og 2GB minne i mellomklassen. Hovedkortet mitt er også et MSI i mellomklassen med P965 chipset. Når jeg spiller BF2 med brettet Wake Island, ligger jeg i snitt på 120 FPS med alt stående helt på maksimalt og en full server på 64 spillere. Det kan gå ned til 70-80 med mye styr rundt meg. Da har jeg slått av FPS-lock, <game.lockfps 0>. Spiller jeg på brettet Road To Jallalabad kan det gå helt ned til 50 FPS dersom jeg står midt i sentrum av kuler, krutt og artilleri på visse punkter av brettet med 64 spillere løpende rundt. Spawner jeg på et annet sted, kan det gå helt opp til 150 FPS. Med andre ord varierer ytelsen enormt mellom brettene og _inne_ på enkelte brett. Hva som skjer rundt deg har også mye å si. Dette er ikke unikt for min nye maskin, det akkurat samme hendte på min gamle og en helt annerledes maskin på de samme brettene, områdene av brettene og situasjoner. Jeg har alltid merket at brett med 64 spillere har vært mer krevende for systemet enn 32 og 16. Jeg synes 8800GTS varierer veldig i fps. Vet ikke hvorfor. Dette gjelder alle brett. Jeg skulle ønske det var mer stabilt, men håper på bedre stabilitet når det kommer dedikerte DX10 spill. Battlefield 2 m.fl. er laget for DX9. Jeg har Windows XP og siste drivere for 8800. Trådstarter, Kan du fortele litt om systemet ditt og hvordan du har satt det opp? Jeg kan huske å ha sett mange klager fra deg på ditt system. Har du foretatt andre benchmark og tester av system? Kan du gi litt mer info? -Glen Hansen Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Du lagger sikkert ikke men du spiller sikkert med 20fps konstant, hvis du vet hva fps er da... Det er alltid slik at de som sier at de spiller alt på høyeste uten lagg og har "dårlig hardware" i signatur, har dårlig fps, men problemet er at de ikke vet hva fps er... Har du under 40-45 fps i bf2, så er det uspillbart. Men nei, det lagger jo ikke. 8754418[/snapback] Er du tard? Det går jo helt fint det da. Prøv selv før du kritiserer.. 8756633[/snapback] For deg gjør det kanskje det, spille med 35-45fps, da er du ikke langt unna pro-gamer. Er jo så og si umulig å f.eks. treffe noen med heli raketen... Prøv selv? En gang i tida så spilte jeg med slik fps pg.a dårlig hardware, neste stopp var komplett.no med handlekurv.. orka rett og slett ikke det... Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Har du xp eller vista? Har opplevd noe bug med bf på vista ... Lenke til kommentar
tarcon Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Jeg kjører langt ifra 35 fps... Det går HELT glatt og du ser godt hva som skjer.. Men, klart er du så geek at du MÅ ha det på det beste så er jeg litt unna, men det er langt ifra hakkete osv, så da vet du det... Mitt er litt klokka da, men ikke så mye at det skal ha så stor effekt Edit: Liten skrivefeil Endret 1. juni 2007 av tarcon Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg kjører langt ifra 35 fps... Det går HELT glatt og du ser godt hva som skjer..Men, klart er du så geek at du MÅ ha det på det beste så er jeg litt unna, men det er langt ifra hakkete osv, så da vet du det... Mitt er litt klokka da, men ikke så mye at det skal ha så stor effekt Edit: Liten skrivefeil 8758429[/snapback] Jaja, enda en som skal tøffe seg. 35 FPS i skytespill som går fort går ikke, punktum. For det første, hvis det er så lav FPS, så sliter seff PCen, og av en eller annen grunn, så får du en slags "delay" på musen, som gjør det enda verre å sikte, eller aime. Og man trenger ikke være geek som du sier for å bli irritert over sin lave FPS, det kommer for det meste an på hva du er vant til, og du er tydeligvis vant med dårlig FPS, sikkert pga. dårlig PC eller driverproblemer etc. så du irriterer deg ikke over det. Jeg er f.eks. helt vant med 100FPS i CS og har alltid vært det, og jeg klarer nesten ikke å spille i det hele tatt hvis jeg har under 100 FPS, og PLEASE ikke kom med noe ala. øyet ikke kan oppfatte 100FPS... Takk for meg Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 så om jeg sier at jeg og syntes det går helt greit å spille i rundt 40fps!? tøffer jeg meg og da? Lenke til kommentar
tarcon Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jaja, enda en som skal tøffe seg. 35 FPS i skytespill som går fort går ikke, punktum. For det første, hvis det er så lav FPS, så sliter seff PCen, og av en eller annen grunn, så får du en slags "delay" på musen, som gjør det enda verre å sikte, eller aime. Og man trenger ikke være geek som du sier for å bli irritert over sin lave FPS, det kommer for det meste an på hva du er vant til, og du er tydeligvis vant med dårlig FPS, sikkert pga. dårlig PC eller driverproblemer etc. så du irriterer deg ikke over det. Jeg er f.eks. helt vant med 100FPS i CS og har alltid vært det, og jeg klarer nesten ikke å spille i det hele tatt hvis jeg har under 100 FPS, og PLEASE ikke kom med noe ala. øyet ikke kan oppfatte 100FPS... Takk for meg 8758496[/snapback] øyet kan ikke oppfatte 100FPS.. Nei men fra spøk til alvor Det der da sånn at du vet det så har jeg ikke vært veldig seriøs i "diskusjonen" og jeg vet heller ikke hvor mange fps jeg har. Men jeg tror den vil ligge på 40 xD. Det er jo fortsatt spillbart, men det henger litt innimellom ^^ NEI jeg er ikke proffspiller, derfor jeg ikke spiller det lenger Lenke til kommentar
Megern Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Jaja, enda en som skal tøffe seg. 35 FPS i skytespill som går fort går ikke, punktum. For det første, hvis det er så lav FPS, så sliter seff PCen, og av en eller annen grunn, så får du en slags "delay" på musen, som gjør det enda verre å sikte, eller aime. Og man trenger ikke være geek som du sier for å bli irritert over sin lave FPS, det kommer for det meste an på hva du er vant til, og du er tydeligvis vant med dårlig FPS, sikkert pga. dårlig PC eller driverproblemer etc. så du irriterer deg ikke over det. Jeg er f.eks. helt vant med 100FPS i CS og har alltid vært det, og jeg klarer nesten ikke å spille i det hele tatt hvis jeg har under 100 FPS, og PLEASE ikke kom med noe ala. øyet ikke kan oppfatte 100FPS... Takk for meg 8758496[/snapback] øyet kan ikke oppfatte 100FPS.. Nei men fra spøk til alvor Det der da sånn at du vet det så har jeg ikke vært veldig seriøs i "diskusjonen" og jeg vet heller ikke hvor mange fps jeg har. Men jeg tror den vil ligge på 40 xD. Det er jo fortsatt spillbart, men det henger litt innimellom ^^ NEI jeg er ikke proffspiller, derfor jeg ikke spiller det lenger 8760197[/snapback] Takk, nå startet du en lang diskuskjon. Det har vært diskutert så utrolig mange ganger før på dette forumet. Endret 1. juni 2007 av Megern Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 selv om dette er diskutert mange mange ganger, så må jeg også nevne at det hjelper ikke å ha over 60 fps uansett (på vanlige LCD skjermer) , da de ikke har oppdatering på mere enn 60 bilder i sekundet uansett?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå