sentence Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Da jeg kjøpte en Intel E6400, ble jeg gedigent skuffet over ytelsen. Bare hakket bedre enn en AMD X2 4200+ til en mye billigere penge den gangen, og ikke noe farcry fra en standard 3,0 GHz Prescott heller. I dag prøvde jeg å klokke opp CPU med 500 MHz, men merket omtrent ingen forskjell i 3D-spill. Flight Simulator X hadde 17,1 FPS før OC, økte med 0 FPS til 17,1 FPS etter OC. Battlefield 2 kunne for første gang kjøres med alt på high på 64 spillerkart, hvilket er veldig prosessorkrevende kart, og jeg fikk hele 10 FPS bedre ytelse og kom over lagge-grensen på 30 FPS i de mest voldsomme kampene. Det kan nok hende at 8800GTS har noe av skylden for dårlig ytelse her. Ellers merket jeg overhodet ingen forskjell innenfor databehandling i OS. Rendertiden i 3D-applikasjoner forbedret seg med sekunder som kan telles på en hånd. Nå skjønner jeg hvorfor folk overklokker disse prosessorene hinsides fabrikkfrekvens og fornuft. Det må simpelthen til for at de skal duge. Jeg gidder ikke gå opp til 3,0 GHz, da dette blir mer slitasje på systemet enn hva du får igjen av ytelse. Er det noe vi trenger i dag, så er det bedre prosessorytelse. Jeg kan ikke si det har skjedd så mye stort de siste 5 årene. Jeg håper AMD lager noe som virkelig gir en ytelsesøkning! GGG! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Her starter du noe skummelt, men jeg er enig: Ser ikke poenget med overklokking for overklokkingen skyld. Varmeutviklingen blir for stor i forhold til effektøkningen, IMHO Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Men du må väl opp i 3GHz før den ska prestere noe? Vilka GHz gick din x2 4200+? Har jag rätt i att de nesten presterer samme om x2 4200+ är på ca 2,7 och intel på ca 3,0? Angående GTS kortet så trur jag mest på att i bf2 så blir cpun begränsningen? Lenke til kommentar
thrml Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Tror nok ikke 8800 GTS har skylden i dårlig ytelse på BF2 der nei.. Jeg kjører BF2 og BF2142 med alt på MAX uten lagg?! Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 det jeg ikke skjønner, er hvordan du kan ha så dårlig ytelse i BF2 med en klokka cpu og det skjermkortet der noe er feil. du skulle hatt minst 80fps konstant. så kanskje ytelsen ikke går opp pga noe er feil, har du bra minne og strømforskyning? Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) kan det være han har mye spyware eller søppel innpå dataen sin? men jeg trodde ikke at det kune være så kraftig... Edit: Leif was here Endret 31. mai 2007 av Crazy_Man Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Om han har 512mb minne så vet jeg hvor problemet er, samme om han ha r en 220watt q-tec trømforsyning... Lenke til kommentar
saivert Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Og hvorfor maset om så høy FPS? Poenget er at du skal ha en stabil FPS som er god nok. Ikke ha overkill FPS deluxe. Det ser jeg ikke noe poeng i. Spillene blir ikke bedre av den grunn. Hvis du absolutt må ha en FPS hinsides all fornuft så kjør 800x600 oppløsning og slå av AA og AF. ...så over til å vente på stormen av skittkasting... Endret 31. mai 2007 av saivert Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Jeg gidder ikke gå opp til 3,0 GHz, da dette blir mer slitasje på systemet enn hva du får igjen av ytelse. 8749113[/snapback] Slitasje? Hva mener du med det? Mener du at cpu'en din råtner som et gammelt eple, eller faller sammen som en gammal låvevegg? Hvis du maler CPU rød, blir den slitt sånn at malingen blir slitt vekk da? Eller er det viftene som blir slitt pga høyere temp? Nå skal vel en vifte holde over 5 år, og da er det kanskje ikke mye å samle på uansett. Nå skjønner jeg hvorfor folk overklokker disse prosessorene hinsides fabrikkfrekvens og fornuft. Det må simpelthen til for at de skal duge. 8749113[/snapback] Den duger da bedre enn en AMD X2 4200+, det sa du selv. Jeg kan fortelle deg at folk klokker disse prosessorene (hinsides er subjektivt) fordi de vil utnytte kraften i de bedre. Hva som er fornuftig kommer helt ann på mye annet i den enkelte maskin. 15.mai 2002 (5år siden) ble det lansert en Pentium3 på 1400MHz... 10.juni 2002 lanserte AMD sin Thunderbird-XP på 1800Mhz Endret 31. mai 2007 av jalejale Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Nå skjønner jeg hvorfor folk overklokker disse prosessorene hinsides fabrikkfrekvens og fornuft. Det må simpelthen til for at de skal duge. Jeg gidder ikke gå opp til 3,0 GHz, da dette blir mer slitasje på systemet enn hva du får igjen av ytelse. 8749113[/snapback] Ja, dette var en morsom tråd :!: Klarer den 3GHz (eller mer..), så klarer den det. Mener du at de høyere klokkede cpuene (fra fabrikk, eks X6800) sliter på systemet? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Og hvorfor maset om så høy FPS? Poenget er at du skal ha en stabil FPS som er god nok. Ikke ha overkill FPS deluxe. Det ser jeg ikke noe poeng i. Spillene blir ikke bedre av den grunn. Hvis du absolutt må ha en FPS hinsides all fornuft så kjør 800x600 oppløsning og slå av AA og AF. ...så over til å vente på stormen av skittkasting... 8749538[/snapback] Jo høyere max fps er, jo høyere vil minimum fps ved drops være og når kisen klager på at han har 30-40 FPS i BF2 med den hardwaren han har, så er det god grunn til å snakke om FPS i dette tilfellet. Endret 31. mai 2007 av MrLee Lenke til kommentar
tarcon Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det burde da ikke lagge det? Jeg spiller bf2 med ett X800 SE kort, og en amd 3400+ og jeg lagger da ikke. Du har ikke pc'n full av morro og fanteri? hehe... Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det burde da ikke lagge det? Jeg spiller bf2 med ett X800 SE kort, og en amd 3400+ og jeg lagger da ikke. Du har ikke pc'n full av morro og fanteri? hehe... 8750291[/snapback] Du lagger sikkert ikke men du spiller sikkert med 20fps konstant, hvis du vet hva fps er da... Det er alltid slik at de som sier at de spiller alt på høyeste uten lagg og har "dårlig hardware" i signatur, har dårlig fps, men problemet er at de ikke vet hva fps er... Har du under 40-45 fps i bf2, så er det uspillbart. Men nei, det lagger jo ikke. Lenke til kommentar
tyan Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg hadde en AMD Opteron tidligere som var klokket til 2.8Ghz. 2GB ram på 500Mhz og et 7900GTX 512MB. I BF2142 Titan modus lå FPS på rundt 30 - 40 på det verste. Med en C2D E4300 overclocket og et 8800GTS 640 ligger nå FPS på 100 stort sett hele tiden. En stor forskjell etter min mening og verdt hver krone. Kan bare si meg helt enig med Iceman22s kommentar. Lav FPS er pyton i BF2/BF2142. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Problemet ditt kan være fororsaket av en rekke uavhengige ting: spyware, dårlig/feil/ikke installerte drivere osv. Det er likevel en ting jeg ikke kan se noen har nevnt her, er systemet ditt "ufrivillig" uderklokket? En kjenning av meg hadde liknende problemer, og da vi tok en tur inn i bios fant vi ut at hk hadde automatisk stillt ned fsb'en Siden du tydeligvis ikke hadde så ekstremt med OC erfaring kan det jo være du har oversett / feilstillt noe? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Det burde da ikke lagge det? Jeg spiller bf2 med ett X800 SE kort, og en amd 3400+ og jeg lagger da ikke. Du har ikke pc'n full av morro og fanteri? hehe... 8750291[/snapback] Du lagger sikkert ikke men du spiller sikkert med 20fps konstant, hvis du vet hva fps er da... Det er alltid slik at de som sier at de spiller alt på høyeste uten lagg og har "dårlig hardware" i signatur, har dårlig fps, men problemet er at de ikke vet hva fps er... Har du under 40-45 fps i bf2, så er det uspillbart. Men nei, det lagger jo ikke. 8754418[/snapback] For en utrolig krass holdning. Selv spillt jeg BF2 tålig bra på en R9800Pro og XP2500+ (kraftig overklokket). Joda, jeg spillte ikke med de høyeste gfx instillingene eller høyeste oppløsningen, men det var så absolutt spillbart. ~50-60fps. Han sier ikke noe om hvilke instillinger han spiller med, ikke noe om oppløsning eller noe. 1280x1024 burde gå helt fint i BF2 med X800 med ikke alt på max (hvem spiller med alt på max i BF2 uansett? ) edit: når det gjelder trådstarter kan jeg bare konkludere med at det er noe annet som er seriøst galt med oppsettet på maskinen hans, om det er hardware instillniger, programvare eller manglende drivere er vanskelig å si, men noe er galt Endret 1. juni 2007 av MrLee Lenke til kommentar
peiper Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (hvem spiller med alt på max i BF2 uansett? ) 8755307[/snapback] Jeg edit: når det gjelder trådstarter kan jeg bare konkludere med at det er noe annet som er seriøst galt med oppsettet på maskinen hans, om det er hardware instillniger, programvare eller manglende drivere er vanskelig å si, men noe er galt 8755307[/snapback] Helt klart. Mest sansynlig skjermkortet eller driveren til det, da BF2 ikke krever så voldsom CPU. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Really? Light og Shadow instillinger også? Wow...De fleste jeg kjenner skrur av dynamic lights og shadows for å ikke være handicappa inne i bygninger og slikt Lenke til kommentar
peiper Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Really? Light og Shadow instillinger også? Wow...De fleste jeg kjenner skrur av dynamic lights og shadows for å ikke være handicappa inne i bygninger og slikt 8755530[/snapback] ALLE på max. Det var bare en prøve da, for å se om det fungerte. 100fps jevnt, med noen dropp ned til 70fps når det er svært mye action. Blir vel så jeg "optimaliserer" innstillingene igjen, når jeg har lekt meg en stund. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Da jeg kjøpte en Intel E6400, ble jeg gedigent skuffet over ytelsen. Bare hakket bedre enn en AMD X2 4200+ til en mye billigere penge den gangen, og ikke noe farcry fra en standard 3,0 GHz Prescott heller. I dag prøvde jeg å klokke opp CPU med 500 MHz, men merket omtrent ingen forskjell i 3D-spill. Flight Simulator X hadde 17,1 FPS før OC, økte med 0 FPS til 17,1 FPS etter OC. Battlefield 2 kunne for første gang kjøres med alt på high på 64 spillerkart, hvilket er veldig prosessorkrevende kart, og jeg fikk hele 10 FPS bedre ytelse og kom over lagge-grensen på 30 FPS i de mest voldsomme kampene. Det kan nok hende at 8800GTS har noe av skylden for dårlig ytelse her. Ellers merket jeg overhodet ingen forskjell innenfor databehandling i OS. Rendertiden i 3D-applikasjoner forbedret seg med sekunder som kan telles på en hånd. Nå skjønner jeg hvorfor folk overklokker disse prosessorene hinsides fabrikkfrekvens og fornuft. Det må simpelthen til for at de skal duge. Jeg gidder ikke gå opp til 3,0 GHz, da dette blir mer slitasje på systemet enn hva du får igjen av ytelse. Er det noe vi trenger i dag, så er det bedre prosessorytelse. Jeg kan ikke si det har skjedd så mye stort de siste 5 årene. Jeg håper AMD lager noe som virkelig gir en ytelsesøkning! GGG! 8749113[/snapback] Gi deg med trolling og idiotiske utsagn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå