Gå til innhold

Hvordan få håret til å se bustete ut?


Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt med forholdsvis langt hår(ned til øynene foran så det dekker hele panna og over ørene på siden). Har i lengre tid bare pleid å ta en klump med renati og buste til hele håret. Er egentlig ganske fonøyd med denne løsningen, men det eneste problemet er at dette fører til tetting av porene i panna ellr no som gjør at det kommer mye kviser under håret. Virker ikke som huden har så godt av å ha hår med renati i rett oppå.

 

Kan jeg bruke noe annet til å buste til håret om morgenen? Viktig at det håret ikke ser stivt ut og at det holder utover dagen. Kan man f.eks bruke sånn saltvannsspray eller anbefaler dere en annen type voks?

 

Alternativet er selvfølgelig å klippe seg, men jeg har lyst til å prøve litt flere vokser e.l. før jeg tar turen til frisøren.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt OT  :ph34r:

 

Kan ikke noen lage en How To, på hvordan å lage forskjellige hårstiler?  :dribble:

 

8750094[/snapback]

 

Tusen takk, du tok orda ut av munn min. Jeg pleier egentlig bare å gå på skolen, håret for leve sitt eget liv og har lenge hatt lyst til å ta tak i det, da hår faktisk teller mye på utseende.

Lenke til kommentar
Litt OT  :ph34r:

 

Kan ikke noen lage en How To, på hvordan å lage forskjellige hårstiler?  :dribble:

 

8750094[/snapback]

Man kan jo eventuelt lage en slik tråd, er ikke alle som har peiling på alle typer hår, så man kan si hvordan type hår man har og hvordna man behandler det for å få det slik man har det... Om noen gidder kan man jo også legge alle innleggene inn i førstepost..

Lenke til kommentar

Det hadde vært kjempebra, men viktig at vi får forskjellige guider for forskjellige hårstiler. Det beste hadde vel vært at forskjellige folk kom med guider som inneholdt minimum følgende:

 

Bilde av håret før voks er påført

Fremgangsmåte og produkter

Bilde av håret etter voks er påført

 

En egen tråd med guider og en egen tråd for diskusjon hadde jo også vært helt konge.

Lenke til kommentar
Det er jo utrolig mange forskjellige hårtyper, noen trenger mye voks, andre lite, mens noen igjen er lost case og håret lever sitt eget liv. Så en sånn tråd vil kun fungere for folk som har tilnærmet likt hår.

8762149[/snapback]

 

Ja, nettopp derfor folk kan legge ut tips for sitt hår og legge ut et bilde av hårtypen sin. Så får man flere forskjellige fremgangsmåter for ulike hårtyper...

Lenke til kommentar

Igjen , hadde jeg hatt penger på kortet hadde jeg brukt mobilen til å ta bilder og lage en slik post, men i dette tilfellet har jeg ikke det, og ønsker da at noen andre gjør det.

 

Kan noen lage en slik post ?

Jeg tar nå renati og tar mye i håret, tar et håndkle over hue og buster til, funker grise bra og håret blir ikke voks stivt ..

Lenke til kommentar
Igjen , hadde jeg hatt penger på kortet hadde jeg brukt mobilen til å ta bilder og lage en slik post, men i dette tilfellet har jeg ikke det, og ønsker da at noen andre gjør det.

 

Kan noen lage en slik post ?

Jeg tar nå renati og tar mye i håret, tar et håndkle over hue og buster til, funker grise bra og håret blir ikke voks stivt ..

8783657[/snapback]

Det samme gjør jeg.. Funker bra :)

Lenke til kommentar
Jeg bruker en voks som gir "out of bed look". Blå Loreal-greie, tror jeg :p

8748490[/snapback]

 

Bruker akkurat samme.

L'Oreal Studioline FX (blå boks)

 

den er utrolig deilig fordi den er såpass myk

den er veldig lett å fordele i håret, og den gir som sagt en "out of bed" effekt, som er veldig kul

 

bare husk å fordel voksen i hele håret og bust det litt til ;)

 

lykke til

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...