Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

selvmordsforsøk, hva kan jeg gjøre for å hjelpe?

Gjest hva skal jeg gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest hva skal jeg gjøre

Viste ikke om den ble plassert riktig, men trenger litt råd om hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne.

slik startet alt.

For over en mnd sia ble jeg kjent med ei over nette (nettby) Hu tok kontakt med meg og jeg svarte, og litt etter litt endte vi opp med å snakke ganske så mye på msn, hu fikk telefonnr mitt og jeg fikk hennes. Siden har vi sendt hverandre masse smser og ringt litt.

Hu har falt pladask for meg, men jeg har ikke noe følelser for henne, men hu tror det. Jeg har aldri møtt henne, kanskje pågrunn av at jeg blir 20 og hu blir 16, virker som en stor aldersforsjell for min del.

Hu har sakt flere ganger at hu har lyst til å komme til meg i sommerferien, tja jeg har svart at det er greit...

er ganske så alene for det meste uansett, så vill alltids ha besøk.

Hu er kjempegrei og snil, hu er åpen og snakker med meg om det meste, altså blitt en ganske god venn, samtidig som telefonregning har blitt høy :p hehe...

Men i det siste har jeg vært litt opptatt og ikke sendt like mye mld som før, hu reagerte fort på det og jeg sa hvorfor. Jeg har ennda ikke fortalt at jeg ikke har følelser for hu...

I går fikk jeg en mld helt fra det blå, som låt slik: Har du skjært deg før?

Jeg trodde hu mente det litt komisk og jeg skrev: "med vilje eller ikke?

Jeg har vært kokk så ja jeg har sjært meg en del ganger..."

Så kommer mld: Med vilje.

Jeg sjønte ikke helt hva hu ville frem til og begynte å tenke på at jeg har hatt det tøft og prøvd og tatt mitt eget liv før, men ikke på den måten så jeg skrev: "nei jeg har ikke det"

så kommer en mld som ingen ønsker seg:

Husker ikke hvor jeg var når jeg innså att livet var en lek. Jo mer seriøst jeg tok ting, desto strengere ble reglene. Jeg hadde en idé, hva det kostet meg.. Livet mitt paserer før øynene mine. Jeg fant ut att livet bare er et dumt spill. Så, når du leser dette til alle mine venner, jeg skulle ønske jeg kunne vært der sammen m dere alle. Smil når du tenker på meg Værsåsnill. Jeg vil bort. Bort fra det vonde.. Til mine venner, og resten av verden. Jeg elsker dere. Dette er mine aller siste ord, og de setter meg frii. Jeg vil vite hvordan det er og være i himmelen. <3

Jeg prøvde desperat å få tak i henne, og lyktes på sms ett par ganger så ble alt helt stille. Jeg fortalte henne at jeg ikke kunne miste henne, hu betyde masse for meg og garantert for mange andre også.

Hu svarte ganske kipt og skrev at hu ha det vanskelig etc...

Så ble alt helt stille, jeg fikk ikke tak i henne når jeg ringte og ble sittende og glo rett ut i lufta. Ja natta ble tung... jeg viste ingenting...

Jeg prøvde å få tak i noen i nærheten, men vet ikke så mye om henne på sosial siden. Annet enn at hu bor hos far sin ett sted rundt oslo samt navnet hennes. Problemet var at telefonnr ikke var registert, og det var mange i oslo området som het det samme...

Så jeg tenkte tunge tanker og stirra ut i luften til jeg dro på jobb i dag, ganske så daffen...

Jeg fant henne på nettby og så at hu hadde vært innom.

Jeg ble så glad at jeg forta meg å sende mange smser =)

Og hu liksom skrev som om ingenting hadde hent :no:

Nå er jeg veldig redd for at hu skall finne på noe slikt igjen, jeg tror jeg redda henne i natt med de mld jeg sente henne... hu hadde ikke sent til noen andre enn meg. Og i den mld stod det at jeg skulle fortelle vennen hennes at hu var utrolig glad i de.

Hva skal jeg gjøre for å hjelpe henne? føler meg hjelpeslaus med tanke på at jeg bor ganske langt unna...

Og hvordan skal jeg nå fortelle at jeg ikke har følelser for henne?

trenger råd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Hva skal jeg gjøre
såvidt jeg vet sitter opplysningen på info om hvem som holder til i samme hustand. hvis du oppgir nummeret/navnet hennes til noe ala 1881 så skal de kunne finne ut navn/nummer til foreldre og søsken.

8747851[/snapback]

Problemet var at nr ikke er registert hos 1881

Og de fant 23 stk med samme navn i oslo området.

Men etter det de viste kan man ikke registere mobilnr på noen under 18år i dag, og de greide heller ikke å finne noen som kunne være faren, antagle vis ikke samme etternavn.

Jeg tørr heller ikke å spørre henne om det... jeg vet ikke hvordan hu vill reagere på at jeg drar inn faren hennes i det :ermm:

Regner med hu vill tro det så lenge jeg spør etter hva faren hennes heter.

Hu bor ikke sammen med mora, og etter det jeg har sjønt er det siste plassen hu vill til også. Hu aner jeg ikke hvor i verden hu bur og da blir det ganske mange å ringe til for å finne ute hvem som er moren hennes.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å ringe legevakta og gi nrummeret til dem. Alle telefonnummere i Norge skal være registrert og de kan finne hvor hun bor og sende en sykebil eller bare ringe henne og snakke. Usikker på hvor bra plan det er, men det kan da være en backup-løsning?

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Viste ikke om den ble plassert riktig, men trenger litt råd om hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne.

slik startet alt.

For over en mnd sia ble jeg kjent med ei over nette (nettby) Hu tok kontakt med meg og jeg svarte, og litt etter litt endte vi opp med å snakke ganske så mye på msn, hu fikk telefonnr mitt og jeg fikk hennes. Siden har vi sendt hverandre masse smser og ringt litt.

Hu har falt pladask for meg, men jeg har ikke noe følelser for henne, men hu tror det. Jeg har aldri møtt henne, kanskje pågrunn av at jeg blir 20 og hu blir 16, virker som en stor aldersforsjell for min del.

Hu har sakt flere ganger at hu har lyst til å komme til meg i sommerferien, tja jeg har svart at det er greit...

er ganske så alene for det meste uansett, så vill alltids ha besøk.

Hu er kjempegrei og snil, hu er åpen og snakker med meg om det meste, altså blitt en ganske god venn, samtidig som telefonregning har blitt høy tongue.gif hehe...

Men i det siste har jeg vært litt opptatt og ikke sendt like mye mld som før, hu reagerte fort på det og jeg sa hvorfor. Jeg har ennda ikke fortalt at jeg ikke har følelser for hu...

I går fikk jeg en mld helt fra det blå, som låt slik: Har du skjært deg før?

Jeg trodde hu mente det litt komisk og jeg skrev: "med vilje eller ikke?

Jeg har vært kokk så ja jeg har sjært meg en del ganger..."

Så kommer mld: Med vilje.

Jeg sjønte ikke helt hva hu ville frem til og begynte å tenke på at jeg har hatt det tøft og prøvd og tatt mitt eget liv før, men ikke på den måten så jeg skrev: "nei jeg har ikke det"

så kommer en mld som ingen ønsker seg:

Husker ikke hvor jeg var når jeg innså att livet var en lek. Jo mer seriøst jeg tok ting, desto strengere ble reglene. Jeg hadde en idé, hva det kostet meg.. Livet mitt paserer før øynene mine. Jeg fant ut att livet bare er et dumt spill. Så, når du leser dette til alle mine venner, jeg skulle ønske jeg kunne vært der sammen m dere alle. Smil når du tenker på meg Værsåsnill. Jeg vil bort. Bort fra det vonde.. Til mine venner, og resten av verden. Jeg elsker dere. Dette er mine aller siste ord, og de setter meg frii. Jeg vil vite hvordan det er og være i himmelen. <3

Jeg prøvde desperat å få tak i henne, og lyktes på sms ett par ganger så ble alt helt stille. Jeg fortalte henne at jeg ikke kunne miste henne, hu betyde masse for meg og garantert for mange andre også.

Hu svarte ganske kipt og skrev at hu ha det vanskelig etc...

Så ble alt helt stille, jeg fikk ikke tak i henne når jeg ringte og ble sittende og glo rett ut i lufta. Ja natta ble tung... jeg viste ingenting...

Jeg prøvde å få tak i noen i nærheten, men vet ikke så mye om henne på sosial siden. Annet enn at hu bor hos far sin ett sted rundt oslo samt navnet hennes. Problemet var at telefonnr ikke var registert, og det var mange i oslo området som het det samme...

Så jeg tenkte tunge tanker og stirra ut i luften til jeg dro på jobb i dag, ganske så daffen...

Jeg fant henne på nettby og så at hu hadde vært innom.

Jeg ble så glad at jeg forta meg å sende mange smser =)

Og hu liksom skrev som om ingenting hadde hent no.gif

Nå er jeg veldig redd for at hu skall finne på noe slikt igjen, jeg tror jeg redda henne i natt med de mld jeg sente henne... hu hadde ikke sent til noen andre enn meg. Og i den mld stod det at jeg skulle fortelle vennen hennes at hu var utrolig glad i de.

Hva skal jeg gjøre for å hjelpe henne? føler meg hjelpeslaus med tanke på at jeg bor ganske langt unna...

Og hvordan skal jeg nå fortelle at jeg ikke har følelser for henne?

trenger råd...

Det er ikke ditt ansvar å redde henne.....dessuten kan du ikke noe for at du ikke har følelser for henne....du er ikke Jesus, og kan ikke gjøre noe mere enn det du allerede har gjort. Syns du er snill og omtenksom jeg. (men hun manipulerte deg tydeligvis m "selvmordsforsøket" sitt, for å få din oppmerksomhet,og sånt gjør man jo ikke, men hun er jo ung da....Du er nødt til å fortelle henne sannheten, at du ikke har følelser for henne, utover vennskapelige da...

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...