aillya Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det skal sies at eg ikke kan spesielt mye om PC. Problemet er at eg ikke får koblet til internett. Eg har en trådløs nettverkstilkobling der det er en gul trekant med utropstegn i. Signalstyrken er helt bra, men det står begrenset eller ingen forbindelse. Eg har sånn "motta IP-adresse automatisk" og det samme med DNS, men maskinen finner ingen gateway eller DNS-server. Det er bare tomt der... IP-adressen som kommer varierer men begynner alltid med 169.254. nå er den f.eks: 169.254.206.147 Jeg kan skrive inn hvilken IP-adresse, nettverksmaske, gateway og DNS-server jeg vil bruke også, men jeg aner ikke hva jeg skulle skrevet. Har noen noen peiling på hva som er galt/hva jeg kunne gjort for å fikse? Hilsen Aina:) Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 IP-adressen som kommer varierer men begynner alltid med 169.254.nå er den f.eks: 169.254.206.147 Jeg kan skrive inn hvilken IP-adresse, nettverksmaske, gateway og DNS-server jeg vil bruke også, men jeg aner ikke hva jeg skulle skrevet. 8747752[/snapback] Utifra IP adressen maskinen din tar, kan det virke som om det ikke går noen DHCP server, på ditt trådløse nettverk. Hvis du kunne ha forklart hvordan dette er koblet sammen, eller hva slags type utstyr det er(gjerne med nøyaktig modell beskrivelse). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå