Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Når jeg har laget diverse småfilmer har jeg somregel kun hatt et kamera tilgjengelig. Da har jeg filmet den samme sekvensen flere ganger. Hvis det hele er "timet og tilrettelagt" vil resultatet også bli bra. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Når jeg har laget diverse småfilmer har jeg somregel kun hatt et kamera tilgjengelig. Da har jeg filmet den samme sekvensen flere ganger. Hvis det hele er "timet og tilrettelagt" vil resultatet også bli bra. 8806136[/snapback] da "skifter" du rett etter st spørsmål eller ved en naturlig stopp i snakkingen, da eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Enten det, eller så filmer jeg hele sekvensen to ganger, fra to forskjellige kamera vinkler. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Enten det, eller så filmer jeg hele sekvensen to ganger, fra to forskjellige kamera vinkler. 8806476[/snapback] Men sekvensen vil jo aldri bli lik om du gjør den to ganger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Nei, det vil det ikke. Men det er det ingen som merker fordi du aldri vil se det samme to ganger (om du skjønner). Det er derfor viktig i gjøre det tilnærmet likt. Endret 7. juni 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 godt poeng, egentlig. Det er jo bare de som redigerer som ser seg ihjel på det samme klippet om igjen og om igjen Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg synes det blir mer helhet over scenen når det er filmet i samme øyeblikk. Filmes det to ganger, og opptakene mikses... kan det noen ganger bli en litt rar overgang til tider. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 For å sjekke om lydspor fra vinkel1 er synka med vinkel2, kan du beholde lyden på vinkel2 midlertidig. Det er ofte enklere å høre om det er "ekko", enn å se om munnen beveger seg til lyden. Da kan du jo også se det grafisk om lyden er lik, lydsporet bør jo være omtrent akkurat likt. Hvis noen skjønte min glimrende forklaring xD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Forklaringen din er først glimrende når man forstår den. Jeg synes den var glimrende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå