Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nylig fått økende problem på diverse Windows 2003 servere som henger seg ved pålogging. Når brukeren logger seg på vises kun den blå windows bakgrunnen uten ikoner eller start meny. Etter at jeg disconnecter brukeren kan man logge seg inn igjen som normalt. Det kan se ut som at dette skjer når en bruker kobler seg til en sesjon som ligger åpen på serveren.

Jeg har en misstanke om at det kan være en windows patch som har forårsaket denne buggen, siden dette har oppstått på flere servere på samme tidspunkt. Noen som har væt borti dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slik at sesjonen du kobler til kanskje står i utloggingsfasen? Har du mulighet til å sjekke om en av de sesjonene som "henger" er startet når brukeren logget inn eller tidligere?

8747586[/snapback]

Det er sesjoner som er startet tidligere. Sannsynligvis har disse blitt lukket med "krysset" på toppen og ikke loget skikkelig av. Eller at lokal skjermbeskytter etc har gått på. Det har aldri vært noe noe problem å hente opp disconnectede sesjoner tidligere, men nå er det vist ikke like lett lenger! :(

Lenke til kommentar
Er det noe forskjell i om du forsøker å hente opp en 15 minutter gammel sesjon eller 15 timer gammel sesjon?  (Mao, dere har ikke tilfeldigvis en log-out policy som slår inn, men feiler pga brukeren ikke er innlogget)

8749925[/snapback]

Jeg regner med det først og fremst gjelder for gamle sesjoner. Siden de fleste telefonene vi får er på morgenen da de skal logge seg på igjen.

Vi har ikke noen logout policy.

Det hendte jo fra tid til annen at sesjonene hengte seg opp tidligere også, men nå skjer der nesten daglig på flere forskjellige servere. Det er derfor jeg har misttanke at det kan være en windows oppdatering som forårsaker dette.

Lenke til kommentar

quick fix er jo å automagisk logge av folk som er disconnected etter et gitt antall timer. Lønner seg uansett for å frigjøre ressurser for andre brukere. Du finner innstillingene på terminal services configuration som du helt sikkert vet fra før.

Lenke til kommentar

Jepp. Mange som setter opp til daglige(nattlige) reboots av alle terminalservere og jeg er ihvertfall blandt de som mener det er en lur ting å gjøre. Teit å ha brukere innlogget når du skal ta backup av filserveren og profilområder. Dersom du jobbet for et multinasjonalt selskap vil det kanskje være problemer med å finne passende tidspunkter, men det burde ikke være noe problem å pushe forskjellige klienter inn på forskjellige maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...