Gå til innhold

Endel småspørsmål angående PS3

TDK

Anbefalte innlegg

Heisann, fikk hjem en rykende fersk PS3 fra statene igår, veldig festelig!

Alt ble montert opp, og spill fungerte knirkefritt. DVD'er fra Norge funka ikke, men det visste jeg jo på en måte fra før av :p

Uansett, den eneste mulige oppløsningen er 480p, noe som vel begrenser kvaliteten på grafikken ganske mye? Jeg ble ihvertfall ikke imponert over grafikken i hverken CoD3 eller Ridge Racers 7, så håper det er kabelen sin skyld? Hvordan kabel er det man skal kjøpe, en helt vanlige HDMI kabel? Ikke noen spesiell type? Kan noen linke til en slik kabel i en eller annen butikk?

Og en ting til, trådløst nettverk. Har et trådløst .11G (eller hva det nå heter, 54mbps ihvertfall) nettverk i huset, som fungerer smashing i hele huset med bærbar pc, med tilnærmet 100% signalstyrke. Jeg kan sitte i stolen ved siden av PS3 med PSP'en og finne nettverket, men PS3'en finner ingenting når den søker. Må man koble den til med kabel før man kan finne den på autosøk, eller er det noe galt? Jeg kommer heller ikke inn på nettverket med PSP'en, enda den finner det. Signalstyrken er høy, men når man trykker på nettverket, og setter inn den nettverkskoden, så prøver den å logge inn, men klarer det ikke. Har noen noen teorier om hva som kan være galt her?

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett, den eneste mulige oppløsningen er 480p, noe som vel begrenser kvaliteten på grafikken ganske mye? Jeg ble ihvertfall ikke imponert over grafikken i hverken CoD3 eller Ridge Racers 7, så håper det er kabelen sin skyld? Hvordan kabel er det man skal kjøpe, en helt vanlige HDMI kabel? Ikke noen spesiell type? Kan noen linke til en slik kabel i en eller annen butikk?

8747335[/snapback]

Tror du må bruke en HDMI kabel for å få HD oppløsning. Bare kjøp en billig en hos clas ohlson.

Lenke til kommentar

Som sagt over, skaff deg ein rimelig HDMI kabel. Ikkje kast bort pengene dine på HDMI kabler av typen Monster etc, kjøp heller eit spill estra :p

Det du sitter med no er nok komposittkabelen, det er det største pisset å bruke. Du yter ikkje PS3 rettferdighet med den kabelen for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Dette høres flott ut. Får ta meg en tur i butikken å kjøpe en slik kabel fort som fy!

Men dette med nettverket er småirriterende... Vil bli litt slitsomt å anskaffe meg en 20 meters ethernet kabel, bare fordi ps3'en ikke vil finne nettverket mitt.... Noen som har noen tips? Har sett igjennom brukermanualen, bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar

Bruker du autosøk for å finne nettverket? Prøv manuell i stedet. Jeg hadde samme problemet med at PS3 ikke fant mitt nettverk ved autosøk, men når jeg tok manuelt oppsett og skrev inn mitt nettverksID fikk jeg det opp å gå. Jeg bruker ingen kryptering på mitt nettverk

Endret av praystation
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...