eirikJO Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg har lest i manualen, og gått igjennom menyen, uten å finne hva jeg leter etter. Derfor er jeg 99% sikker på at den ikke finnes. Men jeg stoler ikke helt på meg selv, da jeg er helt nybegynner på foto... Kan kamera stilles inn til å ta et bilde, hvert x sekund til den har tatt x antall bilder? Eksempel: Jeg ønsker at kamera står på stativ og tar et bilde hvert 10 sekund helt til den har tatt 25 bilder. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Du trenger D200 eller ekstrautstyr for å få intervallopptak. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Du trenger D200 eller ekstrautstyr for å få intervallopptak. 8747336[/snapback] Takk. Ekstrautstyr sier du..? Hva da? Hva ser jeg etter da? Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Nikon MC36- remote; En fantastisk hendig og avansert sak som kobles til via socket i front. Beklageligvis er Nikontilbehør dyrt, og denne saken intet unntak: Nkr 1900,- Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Men som sagt, du trenger ett D200 for den muligheten. da blir det plutselig veldig dyrt... ca 12000+1900 Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 MR Lee har rett, ser nå at de har fjernet 10 pinsporten fra D200 til D80. Irriterende i grunn- den var å finne på de fleste entusiastmodeller før- som f.eks F100 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Den var vel også på D100, mens den var borte på lavere modeller som F80/85,og nedover? eller surrer jeg nå? Endret 31. mai 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hei, bare som en digresjon, mer eller mindre. Til Pentax får man en 'tråd-utløser' (via jackplugg) som man kan ta bilder med. Det finnes utgaver av disse utløserene som har innebygget timer og stasj som da styrer når kameraet skal ta bilder. Dersom Nikon har trådutløser også er det ikke allverdens stort problem å fikse til en slik timer funksjon. Det ligger sikkert en oppskrift på internett et sted. Blir selvfølgelig ikke så fancy som en kjøpt en, men det vil nok duge til sitt bruk. Bare en tanke. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
lobster Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det du kan gjøre hvis du har råd til å ødelegge en IR fjernkontroll for D80'n din er følgende Kjøp en D80 fjernkontroll Sjekk ut ett av disse RELE byggesettene http://www.bakatronics.com/shop/category.asp?catid=134 Du kobler inn releet som bryter i stedet for knappen som er på fjernkontrollen. Du kan dermed få kameraet ditt til å utløses ved lyd, mørke/lys, tid, bevegelse, osv. Slike byggesett tror jeg du får kjøpt hos Elfa, Clas Ohlson og div hobbybutikker i Norge. Håper du forstår hva jeg prøver å forklare ... (litt for sent på døgnet) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 The Mumford Time Machine kan styre kameraet infrarødt men er ikke helt billig: http://www.bmumford.com/photo/camctlr.html Du kan også styre kameraet over USB hvis det er i nærheten av en PC. Jeg har laget en infrarød fjernkontroll for 100 kr i deler. Den kan programmeres til hva som helst men det er i hovedsak for de som synes lodding er morsomt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Kristallo: da lager du en til og selger for 200kr stk Lenke til kommentar
Laban(NOR) Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Eller enklere, bruke Nikon Camera control Pro og velg time lapse photography. Der kan du velge delay på timer, minutter og sekunder.. Endret 1. juni 2007 av Taddy Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Men som sagt, du trenger ett D200 for den muligheten. da blir det plutselig veldig dyrt... ca 12000+1900 8747598[/snapback] Et D200 har forøvrig mulighet til å kjøre timelapse *uten* den eksterne utløseren. Funker fint Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 kople til pc og bruk camera control - virker fint på mitt D70 (der var riktig nok camera kontroll en del av Nikon Capture pakken, men regner med den nye har samme funksjonene). Krever dog en pc i nærheten av kamera og usb kabel. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Nikon MC36- remote; En fantastisk hendig og avansert sak som kobles til via socket i front.Beklageligvis er Nikontilbehør dyrt, og denne saken intet unntak: Nkr 1900,- Jøss, det var voldsomt. Jeg fant ut at mitt E-400 har IR-mottaker, og kan betjenes med fjernkontroll. Dette fulgte ikke med. Men siden jeg har vært Olympus-frelst med deres ultrazoomserie har jeg en 4-5 år gammel fjernkontroll som fulgte med i pakka til C-750. Jeg prøvde denne på E-400, og den funka! En titt i manualen avslørte at det faktisk er samme fjernkontroll de bruker fortsatt. En meget rimelig og enkel løsning for å gjøre "manuelle intervallopptak". Imponerende standardisering innenfor dette merket.... (Men det hjelper selvsagt ikke trådstarter, bare nevnte det for spesielt interesserte) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jøss, det var voldsomt. Den infrarøde fjernkontrollen til D40, D50, D70 og D80 (og en haug med andre avanserte amatørkameraer, både kompakter og filmbaserte speilreflekser) er ML-L3. Den koster vel ca. 200 kroner? Heller ikke det hjelper trådstarter, siden den ikke gir mulighet til time lapse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå