Gå til innhold

Finnes denne funksjonen på D80?

Anbefalte innlegg

Jeg har lest i manualen, og gått igjennom menyen, uten å finne hva jeg leter etter.

Derfor er jeg 99% sikker på at den ikke finnes. Men jeg stoler ikke helt på meg selv, da jeg er helt nybegynner på foto... :p

Kan kamera stilles inn til å ta et bilde, hvert x sekund til den har tatt x antall bilder?

Eksempel: Jeg ønsker at kamera står på stativ og tar et bilde hvert 10 sekund helt til den har tatt 25 bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, bare som en digresjon, mer eller mindre.

Til Pentax får man en 'tråd-utløser' (via jackplugg) som man kan ta bilder med.

Det finnes utgaver av disse utløserene som har innebygget timer og stasj som da styrer når kameraet skal ta bilder.

Dersom Nikon har trådutløser også er det ikke allverdens stort problem å fikse til en slik timer funksjon. Det ligger sikkert en oppskrift på internett et sted.

Blir selvfølgelig ikke så fancy som en kjøpt en, men det vil nok duge til sitt bruk.

Bare en tanke.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre hvis du har råd til å ødelegge en IR fjernkontroll for D80'n din er følgende

Kjøp en D80 fjernkontroll

Sjekk ut ett av disse RELE byggesettene http://www.bakatronics.com/shop/category.asp?catid=134

Du kobler inn releet som bryter i stedet for knappen som er på fjernkontrollen.

Du kan dermed få kameraet ditt til å utløses ved lyd, mørke/lys, tid, bevegelse, osv.

Slike byggesett tror jeg du får kjøpt hos Elfa, Clas Ohlson og div hobbybutikker i Norge.

Håper du forstår hva jeg prøver å forklare ... (litt for sent på døgnet)

Lenke til kommentar
Nikon MC36- remote; En fantastisk hendig og avansert sak som kobles til via socket i front.

Beklageligvis er Nikontilbehør dyrt, og denne saken intet unntak: Nkr 1900,-

Jøss, det var voldsomt. Jeg fant ut at mitt E-400 har IR-mottaker, og kan betjenes med fjernkontroll. Dette fulgte ikke med. Men siden jeg har vært Olympus-frelst med deres ultrazoomserie har jeg en 4-5 år gammel fjernkontroll som fulgte med i pakka til C-750. Jeg prøvde denne på E-400, og den funka! En titt i manualen avslørte at det faktisk er samme fjernkontroll de bruker fortsatt. En meget rimelig og enkel løsning for å gjøre "manuelle intervallopptak". Imponerende standardisering innenfor dette merket....

(Men det hjelper selvsagt ikke trådstarter, bare nevnte det for spesielt interesserte)

Lenke til kommentar
Jøss, det var voldsomt.

Den infrarøde fjernkontrollen til D40, D50, D70 og D80 (og en haug med andre avanserte amatørkameraer, både kompakter og filmbaserte speilreflekser) er ML-L3. Den koster vel ca. 200 kroner?

Heller ikke det hjelper trådstarter, siden den ikke gir mulighet til time lapse. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...