hyp3z Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Heisann, Siden sommeren er på full fart mot oss er det kjekt med litt go' lyd i bilen Her er mitt nåværende anlegg Infinity Reference 4012i 4" frontsett Helix Deep Blue 12" subwoofer DynaBel BF0804 4x80W RMS forsterker Pioneer DEH-P3630MP Soundquest kabelsett Noen gode (og ikke for kostbare) tips til forbedring her? Endret 31. mai 2007 av hyp3z Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Om du har plass hadde jeg heller valgt 6,5" komponentsett, istedt for 4", eller i det minste et 5,25" sett. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 4" er max, uten å skjære hull i døra Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Da skjærer du hull til nye høyttalere i døra, evt bygger noe nede ved sparkepanelet, 4" blir det ikke mye lyd av... Videre så ville jeg kjøpt ny forsterker til sub, kanskje en Dynabel BF4501... Så kan du jo brokoble den forsterkeren du har på ett komponentsett, feks Peerless definition6 www.dynabel.no Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Da skjærer du hull til nye høyttalere i døra, evt bygger noe nede ved sparkepanelet, 4" blir det ikke mye lyd av... Videre så ville jeg kjøpt ny forsterker til sub, kanskje en Dynabel BF4501... Så kan du jo brokoble den forsterkeren du har på ett komponentsett, feks Peerless definition6www.dynabel.no 8748408[/snapback] 4" kan produsere mye lyd, jo. Men midbass er det værre med Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Da skjærer du hull til nye høyttalere i døra, evt bygger noe nede ved sparkepanelet, 4" blir det ikke mye lyd av... Videre så ville jeg kjøpt ny forsterker til sub, kanskje en Dynabel BF4501... Så kan du jo brokoble den forsterkeren du har på ett komponentsett, feks Peerless definition6www.dynabel.no 8748408[/snapback] 4" kan produsere mye lyd, jo. Men midbass er det værre med 8753187[/snapback] Det beste da (og tøffeste, hvis du har penger), blir og bygge en kasse med 2 suber, og en midbass, tøffeste løsninga hadde vært med 2 stk 10" sub, og en 12" som klarer litt høyere frekvenser. Det hadde vært konge, men plass og penger kan være vanskelig her Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Da skjærer du hull til nye høyttalere i døra, evt bygger noe nede ved sparkepanelet, 4" blir det ikke mye lyd av... Videre så ville jeg kjøpt ny forsterker til sub, kanskje en Dynabel BF4501... Så kan du jo brokoble den forsterkeren du har på ett komponentsett, feks Peerless definition6www.dynabel.no 8748408[/snapback] Ønsker helst å unngå skjæring, i hvertfall på egenhånd. Dersom jeg går for en BF4501, kan jeg "splitte" strømkabelen som allerede ligger i bagasjerommet koblet på den andre forsterkeren? Tror jeg har 21 (?) kvadrat strømleding. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ja, og da bruker du en fordelingsblokk til det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå