Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har internett-tilgang via huseiers Tele2 abonnement, via en router. Og det funker helt fint - for meg. Men nå påstår huseier at når jeg laster ned noe(bruker mye Bitlord), "stjeler" jeg minst 80% av båndbredden, slik at han knappest kan lese avisa på nett. Dette selv om nedlastningshastigheten hos meg, ikke viser mer enn vel 100 kb/s. Abonnementet skal levere en hastighet på 6mb, hvilket han påstår han har, så fort han drar ut kabelen som går til min maskin!

Noe å gjøre med dette? Justeringer på router som sikrer huseier 50% av båndbredden? Kan en begrense andel av båndbredden som brukes til nedlasting, i forhold til "vanlig surfing"?

Forslag mottas med takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke et klart nok svar. Med din linje (antar ~6000/500) vil du merke at nedlastingshastigheten blir dårligere bare du laster opp 40-50KBps.

8747452[/snapback]

Det stemmer det. Men hva kommer dette av da? Og hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Det er ikke et klart nok svar. Med din linje (antar ~6000/500) vil du merke at nedlastingshastigheten blir dårligere bare du laster opp 40-50KBps.

8747452[/snapback]

8747502[/snapback]

Begrense uthastigheten til torrentklienten din til ~20KBps. Om ikke BitLord har denne funksjonen, er det andre klienter (som utorrent) som har dette. Google.

Nedlastingshastigheten blir begrenset fordi ved hver pakke med data du mottar, må maskinen sende en bekreftelse på at dataen er mottat, og du får ikke noe nytt før denne er levert. Om du bruker det meste av opplinjen din, vil det være kø for disse bekreftelsesmeldingene, og dermed får du en begrenset nedlinje selv om det er mye ledig kapasitet.

Edit:

Wikilink til TCP

Endret av Superslask
Lenke til kommentar

Ok. Takker så mye for hjelp!

8747452[/snapback]

8747502[/snapback]

Begrense uthastigheten til torrentklienten din til ~20KBps. Om ikke BitLord har denne funksjonen, er det andre klienter (som utorrent) som har dette. Google.

Nedlastingshastigheten blir begrenset fordi ved hver pakke med data du mottar, må maskinen sende en bekreftelse på at dataen er mottat, og du får ikke noe nytt før denne er levert. Om du bruker det meste av opplinjen din, vil det være kø for disse bekreftelsesmeldingene, og dermed får du en begrenset nedlinje selv om det er mye ledig kapasitet.

Edit:

Wikilink til TCP

8747543[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...