Jhals Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Pga viftestøy har eg redusert viftehastigheten frå 6100 RPM til 2600 RPM (40%). Då sank også temperaturen med eit par-3 grader både på CPU og på hovedkortet. Er det normalt? CPU 6100 RPM - 52gr 2600 RPM - 49gr Hovedkort 6100RPM - 30gr 2600RPM - 27gr ---------------------------------------------------------------- Hovedkort CPU type Intel Pentium IIIE, 800 MHz (6 x 133) Hovedkort Asus Pegasus Hovedkort chipset VIA VT82C694X Apollo Pro133A ------------------------------------------------------------------ Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Høres litt snålt ut men vifta lager kanskje en del varme når den sviver såpass fort. Vet ikke jeg, men det høres mest sannsynlig ut for meg:P Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hva slags vifte er det? Min vifte er litt darlig, slik at pa fullt trykk, gar luften over kjoleripbbene istedenfor gjennom. Lenke til kommentar
Jhals Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Hva slags vifte er det? Denne type vifte har eg. Cooler master. Her kan de sjå temperaturforskjellen: KLIKK HER Endret 1. juni 2007 av Jhals Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det er flere ting som kan gjøre dette og er ganske normalt. Mottrykk pga for lite åpning til luftstrøm er vel grunn numero uno (luften går i retur pga den ikke slipper gjennom der luftstrømmen ledes). Har vært borti slikt flere ganger og det er rom for tilpasning for bedre kjøling med f.eks en viftestyring på de aller fleste mindre kjølerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå