m-momr Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 vet ikke hvor jeg skal begynne :S har lest endel guider der alle sier litt forskjellige. har endel problemer med blantannet xorg.conf der det staar # Xorg configuration created by system-config-display og noen ganger naar x crasher staar det # Xorg configuration created by livna-config-display er det noen livna/standard drivere jeg maa disable/fjerne for aa faa de andre driverene til og virke what is this> Section "Screen" Section "Device" Section "Monitor" takker for svar PS> jeg har pr0vd og googlet uten hell, og jeg sitter med US layout paa tastatuet Lenke til kommentar
eppis Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Section "Screen"Section "Device" Section "Monitor" i xorg.conf finner du som du ser forskjellige sections.. Under section "Monitor" for eks skal informasjon om skjermen ligge. Se man xorg og xorg.conf for mere info. for fglrx så må du legge in driverene så må du kjøre aticonfig som installsjonen sier. for eks: aticonfig --intital --input =/etc/X11/xorg.conf dette legger til fglrx i xorgen din.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hvilken grafikkontroller benytter T42? Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 ATI Mobility Radeon 7500 http://www.thinkwiki.org/wiki/ATI_Mobility_Radeon_7500 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) ATI Mobility Radeon 7500http://www.thinkwiki.org/wiki/ATI_Mobility_Radeon_7500 8749506[/snapback] Da kan du glemme fglrx, du må dessverre bruke de frie DRI-driverne. For å bruke fglrx må du minst ha et Radeon 8500, men du må ta til takke med gamle drivere. De eldste kortene med oppdaterte drivere er Radeon 9500/9700 (R3xx). Sorry. Endret 31. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) takk, så slipper jeg og slite videre med noe som ikke går men etter at jeg installerte driveren så ble consolen før X starter i 1024*768, mens den før var 800*600, Endret 31. mai 2007 av m-momr Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 ati drivaren fungerer fint. Klarer å draberyl ganske godt på min laptop. Berre kuben son "lagger" littegrann. (den bruker eg uansett ikkje) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå