Lacim Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Etter å ha fundert litt har jeg bestemt meg for å handle ny hardware. For øyeblikket har jeg et GeForce 6800GT-kort, og ytelsen er helt grei. Kjører det meste uten problemer, men føler at det snart er på tide å oppgradere hele systemet. Jeg ønsker ytelse i budsjettklassen. Selv har jeg aldri vært typen til å kjøpe "state of the art"-produkter, jeg foretrekker heller å kjøpe det som er litt billigere for så og overklokke. Følgelig planlegger jeg å investere i en E4300-prosessor av typen som ble testet her på hardware.no og 2gb ram. Følgende kort har fanget min oppmerksomhet: X1950PRO 8600GT 8600GTS Som nevnt i tittelen er dualscreen viktig for meg. For tiden har jeg en 20" og 19" lcd. Jeg spiller kun på en av de dog. Det er en stund siden jeg oppdaterte meg selv på hardware-fronten, så saker og ting kan ha skjedd på den fronten såklart. Bildekvalitet og ytelse på høy oppløsning og med AA er lite viktig, jeg spiller stort sett på 1600x1200 med AA av. Jeg er mest interessert i nVidia-kortene for tiden, grunnet DX10-støtten. Det er jo alltid greit å være rustet for fremtidige spill, så hvorfor ikke. All hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
peiper Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Etter å ha fundert litt har jeg bestemt meg for å handle ny hardware. For øyeblikket har jeg et GeForce 6800GT-kort, og ytelsen er helt grei. Kjører det meste uten problemer, men føler at det snart er på tide å oppgradere hele systemet. Jeg ønsker ytelse i budsjettklassen. Selv har jeg aldri vært typen til å kjøpe "state of the art"-produkter, jeg foretrekker heller å kjøpe det som er litt billigere for så og overklokke. Følgelig planlegger jeg å investere i en E4300-prosessor av typen som ble testet her på hardware.no og 2gb ram. Følgende kort har fanget min oppmerksomhet: X1950PRO 8600GT 8600GTS Som nevnt i tittelen er dualscreen viktig for meg. For tiden har jeg en 20" og 19" lcd. Jeg spiller kun på en av de dog. Det er en stund siden jeg oppdaterte meg selv på hardware-fronten, så saker og ting kan ha skjedd på den fronten såklart. Bildekvalitet og ytelse på høy oppløsning og med AA er lite viktig, jeg spiller stort sett på 1600x1200 med AA av. Jeg er mest interessert i nVidia-kortene for tiden, grunnet DX10-støtten. Det er jo alltid greit å være rustet for fremtidige spill, så hvorfor ikke. All hjelp mottas med takk! 8746927[/snapback] Jeg vi si at valget bør stå mellom X1950pro og 8600GTS. Ytelsen på disse to er nærmest identisk, og prisforskjellen er ikke all verden lenger. Hvis du mener DX10 er viktig for deg, sitter du igjen med 8600GTS. Begge disse vil yte en god del bedre enn 6800GT kortet du har i dag. 8600GT er nesten på høyden med 7600GT, og dermed veldig lik 6800GT i ytelse. Koster bare en drøy 1000 lapp, men ikke verd pengene i mine øyne. Et lite sideblikk: 8600GTS vil få stor åndenød hvis du har tenkt å spille DX10 spill i 1600x1200, bare så det er nevnt. Edit: Du kan jo vurdere 8800GTS 320MB kortene. De er vesentlig mye kraftigere enn 8600GTS. Endret 31. mai 2007 av peiper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå