Aksnes Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Her en dag hadde pluttselig maskinen låst seg. Restarta den, men den ville ikke. Så på oppstartskjermen at spenninga på VDDen hadde rød skrift og viste 1,3V. Restarta den flere ganger, og kom meg så vidt inn i Windows. Men datt ut med en gang. Lot maskinen stå avslått et par dager, prøvde å slå den på i går igjen. Da hadde VDD 1,62V, og maskina virka da fint. Men når den fikk stå et par timer, låste den seg igjen. Noen som aner hva det kan vere fornoe? Hatt maskina nå i 4 år utten noe slike problem. Hovedkortet er et Epox nForce2, med Athlon XP2500 som er klokka til XP3200. Har vert klokka slik siden jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Sjekk kondensatorene nær CPU på hovedkortet. Lekke kondensatorer er et kjent problem. http://www.careyholzman.com/caps/images/busted_caps_2.jpg Lenke til kommentar
erik_1991 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 kan du ikke stille volten på biosen? ville nok trykket på reset knappen på hovedkorte. da for du helt sikker standar volt og prosessor må du nok overklokke på nytt kanskje! mvh Erik Lenke til kommentar
Aksnes Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Volten sto stilt på 1,6V i biosen. Men klarer ikke å levere mer en 1,3. Stilte opp til 1,8V nå, maskinen har ikke kjørt seg fast enda. Skal sjekke de kondensatorene, tror nokk det kan vere noe med de. Maskina har stått mer eller mindre på i 4 år uten at jeg har stilt på noe spesielt. Så regner kanskje med at diverse er litt slitt inni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå