Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva trenger man av elektrisk for å starte Mt-5?

Anbefalte innlegg

holder på med mt5 prosjekt...har ikke tid til å lete etter masse rart¨på nettet om dette.....Coil og alt detta...vet ikke hva jeg trregner får å starte mt-5èn min...kanskje noen har bilder?? hadde vært kjekt... for eventuelt å se hva jeg mangler....

Endret av Monkman1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CDI er coil?

8761543[/snapback]

Hei tenkte jeg skulle pøve å hjelpe deg, coil har med gnist på pluggen å gjøre, Cdi boksen har blandt annet med tenningslåsen din å gjøre har skrudd senest idag pga mopeden starten uten nøkkel men den var ikke tjuvkoblet, og da var det ledningen til cdiboksen som hadde knekt så satte sammen den å da funka tenningslåsen igjen nå er det ikke mulig og starte den uten nøkkel. men jeg tror som det han litt lenger opp på tråden sa: har du coil og cdi boks tror jeg nok at du ikke trenger noe annet :)

lykke til med prosjektet :)

Mvh GG

Lenke til kommentar
CDI er coil?

8761543[/snapback]

Hei tenkte jeg skulle pøve å hjelpe deg, coil har med gnist på pluggen å gjøre, Cdi boksen har blandt annet med tenningslåsen din å gjøre har skrudd senest idag pga mopeden starten uten nøkkel men den var ikke tjuvkoblet, og da var det ledningen til cdiboksen som hadde knekt så satte sammen den å da funka tenningslåsen igjen nå er det ikke mulig og starte den uten nøkkel. men jeg tror som det han litt lenger opp på tråden sa: har du coil og cdi boks tror jeg nok at du ikke trenger noe annet :)

lykke til med prosjektet :)

Mvh GG

8762074[/snapback]

ok..takk skal du ha..så jeg MÅ ha cdi unit altså? ;)

Lenke til kommentar
Trenger ikke CDI for å starte den.. Stoppe den kan du jo bare kvele den, eller ta ut tennplugghetta

8798742[/snapback]

Har du ikke CDIboksen får du ikke starta i det hele tatt... Det er den som styrer pulsene til coilen via små pulser fra en liten pulsspole i svinghjulet.

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...