Gå til innhold

Live Messenger 8.5 Beta sluppet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har testet denne som vet om Microsoft ..

- har sluttet å vise reklameboksen nederst i hovedvinduet som bare er i veien?

- har sluttet å vise alle de arkfanene i venstre marg som jeg likevel ikke bruker?

- har sluttet å ha forhåndvalgt "vis nettsiden MSN Today", som jeg likevel ikke bruker?

- har sluttet med begrensningen på maksimalt en bruker innlogget samtidig?

- har sluttet med begrensningen på maksimalt en type nettverk man kan koble seg til?

- har sluttet å gjøre det vanskelig å overføre en rekke filtyper?

- har åpnet protokollen for videooverføring slik at man kan se video sammen med brukere av andre OS og IM-klienter?

8747037[/snapback]

Hehe, du har så rett så rett! Nei, dette kommer de nok ikke til å fikse på leeeenge.. For mye penger å hente på reklame..

Den der Live Mail programvaren, vil den rydde opp slik at Outlook Express ikke eksisterer på systemet lenger, eller kan det hende at det ligger rester igjen av OE som kan fortsette å skape sårbarheter for framtiden?

Skulle ønske Microsoft gjorde det mulig å la være å måtte installere OE fra starten når en installerer Windows XP.

8748841[/snapback]

En kjent sak: XP tvangs-innstallerer mange programmer som er mer eller mindre umulig å bli kvitt igjen. EUs konkurransetilsyn og andre enheter liker dette svært dårlig, så derfor lanserte MS en versjon av XP uten mediaspiller o.l., samtidig som de sørget for at ingen nettbutikker tar den inn! Mao har EU ennå ikke vunnet frem med kampen sin mot MS.

Programmer som følger med, og er umulige/svært vanskelig å fjerne:

• Microsoft Messenger (ikke samme som MSN/Windows Live Messenger)
  • Windows Media Player 6 (oppgraderinger overskriver ikke gammelt produkt - du vil dermed sitte igjen med to WMP-programmer)
  • Outlook Express (Installerer man Office, har man plutselig ordentlig Outlook, og crappy-utgaven)
  • diverse småprogrammer (greit nok?)
  • ... listen er sikkert mye lengre!

Til forsvar for Microsoft skal det sies at de får mye pes når brannmur o.l. ikke følger med / er skrudd på. Med Vista trenger man ikke lenger ha kunnskap om programmene Windows Firewall og Windows Defender - ved førstegangs kjøring må man velge mellom å aktivere eller deaktivere disse. Så samtidig som jeg ikke liker at de baker inn mediaplayer, OE og MSN, så liker jeg at brannmur og andre sikkerhetsprogrammer følger med... (Iallefall så lenge man kan velge å ikke bruke disse. Aller helst burde det gått ann å avinstallere også)

Lenke til kommentar
Flere som har hørt rykter om at det var/er innebygd spy-ware i 8.5?  Hadde ikke sjokkert meg om det var det, men har kun hørt rykter så langt.  Fint om noen kan avkrefte/bekrefte dette.

8751104[/snapback]

I den spanske lekkede versjonen ja.. ikke den offisielle fra MS selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Flere som har hørt rykter om at det var/er innebygd spy-ware i 8.5?  Hadde ikke sjokkert meg om det var det, men har kun hørt rykter så langt.  Fint om noen kan avkrefte/bekrefte dette.

8751104[/snapback]

Tviler jeg på. Derimot er jeg mer skeptisk til disse patchene fra mess.be.
Lenke til kommentar

- har sluttet å vise alle de arkfanene i venstre marg som jeg likevel ikke bruker?

- har sluttet å ha forhåndvalgt "vis nettsiden MSN Today", som jeg likevel ikke bruker?

- har sluttet med begrensningen på maksimalt en type nettverk man kan koble seg til?

- har åpnet protokollen for videooverføring slik at man kan se video sammen med brukere av andre OS og IM-klienter?

8747037[/snapback]

du kan få fikset endel av tingene du nevner med A-patch som kan lastes her - http://apatch.org/downloads.php . bruker ikke msn uten.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er for kjipt at Microsofts IM-klient må repareres (patches) for å få kortet ned listen med ting som gjør den uaktuell for meg og sikkert mange andre. Da bruker jeg heller en IM-klient som fungerer slik jeg vil fra starten av.

Lenke til kommentar
Den der Live Mail programvaren, vil den rydde opp slik at Outlook Express ikke eksisterer på systemet lenger, eller kan det hende at det ligger rester igjen av OE som kan fortsette å skape sårbarheter for framtiden?

Skulle ønske Microsoft gjorde det mulig å la være å måtte installere OE fra starten når en installerer Windows XP.

8748841[/snapback]

Windows Live Mail vil ikke overskrive Outlook Express i XP eller Windows Mail i Vista. Det står på bloggen til utviklerne at ved avinstallering av WLM vil OE/WM bli opprettet igjen.

Shortcuts for Windows Mail and OE will be replaced by WL Mail shortcuts. NOTE – Windows Mail and OE bits will remain on your computer and if you uninstall WL Mail, the old shortcuts will return.

Enig med deg at det burde gå an å fjerne OE. Måten jeg bruker, er tilpasset installasjons-CD med hjelp av nLite. Er XP installert, fjerner jeg OE fra Legg til/fjern programmer (i Kontrollpanelet) og Fjern Windows-komponenter i menyen til venstre. Deretter sletter jeg alle filene i mappa C:\Programfiler\Outlook Express. Jeg bruker også kommandoen

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

fra Kjør-boksen for å fjerne Windows Messenger (denne vil bli slettet ved neste omstart, og dukke opp under valgfrie oppdateringer på WU/MU)

Gode tips?

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

8747037[/snapback]

Dette kan fikses med instillinger og A-patch, og grunnene til at MS har det inne har nok et økonomisk grunnlag. Uansett, de fleste tech-interesserte greier å patche Messenger - som er den beste og har det reneste utseendet av alle messenger-klienter jeg har sett.

Tok en titt på 8.5 nå, og jeg kommer nok ikke til å bytte fra 8.0 til denne, visuelt sett er hovedvinduet litt finere, men boksene rundt brukerbildene var drepen:

post-82796-1184084469_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Dette kan fikses med instillinger og A-patch, og grunnene til at MS har det inne har nok et økonomisk grunnlag. Uansett, de fleste tech-interesserte greier å patche Messenger - som er den beste og har det reneste utseendet av alle messenger-klienter jeg har sett.

Har du sett trillian-bildet mitt? Med unntak av toppen (som ikke er slått av på det bildet, men som jeg vanligvis gjør), så vil jeg si man vansklig kan få et renere utseende enn det. Synes ikke messenger har noe fortrinn der.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...