Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Satt sammen ny pc og den funker ikke..

Anbefalte innlegg

Hehe! Dette er ikke første gang, og sikkert ikke siste. :D

Nettopp satt sammen en ny pc.. Da jeg skal fyre den opp for første gang starter den uten et eneste pip.. Og jeg får ikke opp noe skjermbilde heller.. Det er et MSI HK med en amd2 prossessor. Ikke no feil med skjermkort, prøvd flere andre, heller ikke minne. Ikke kortsluttning heller fordi jeg startet opp utenfor kabinettet en gang og samma greia da.. :hmm:

Tingen var at jeg oppgraderte en eldre PC. Jeg bare byttet ut alt unntatt harddisken. Jeg slettet ikke no på den harddisken før jeg oppgraderte maskinen, kan det ha noe å si? Tror ikke det har noe å si, men er usikker :ermm:

Håper ikke no er defekt, det tar sånn tid.. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den fyrte med en gang jeg stappa strømkabelen i PSU'n! :thumbup:

Har tatt ALT fra hverandre og sammen igjen 5 ganger nå.. Gått nøye over koblinger og lett etter feilmeldings greier i bruksannvisningen (fant det ikke). Alt av vifter fyrer i pc'n, men skjermbildet kommer aldri opp. Og jeg får heller ikke no koslig pip..

Sjekket også CPU'n nå.. Ikke noe bøyde pinner elns. Regner med at problemet ligger i HK eller CPU'n da..

Mest sannsynlig så er vel hovedkortet defekt da.. MSI :thumbdown:

Enig? :innocent:

Endret av ole_guffen
Lenke til kommentar
Har hatt lignende problem, med nettopp et MSI HK...

Kass MSI er det?

Eg måtte returnere 2 stk av det vertfall, va defekt begge 2 :p

Men i mitt tilfelle både peip den og lyste på dei lysene du kobler på en usb...

8747960[/snapback]

Nå har jeg lest gjennom hele bruksanvisningen å da ser jeg at det skulle ha fulgt med en sånn USB greie. Å på den er det 4 leds som sikkert skal lyse som et juletre når det er feil.. Den skulle egentlig ha fulgt med Hovedkortet, men den var ikke i esken.. :mad:

Endret av ole_guffen
Lenke til kommentar

Det er nok ikke minne nei. Har 3 forskjellig minnebrikker som jeg har prøvd ut og 2 av de kom fra en annen fungerende pc.. :) Dessuten så får man vel opp skjermbilde viss man starter opp PC'n uten minne/ram.. mener at jeg har gjort dette en gang, men skal ikke være helt skråsikker :roll:

Endret av ole_guffen
Lenke til kommentar

Fikk svar fra komplett etter 1 time bare og de ba meg sende inn prosessor og hovedkort så de fikk feilsøkt litt.. :)

Viss problemet ikke løser seg da, så hører dere sikkert fra meg igjen, men takk så mye for hjelp og respons :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...