Gå til innhold

MS Word 2007: Multilevel liste og sidetall

Anbefalte innlegg

Hei!

Har googlet litt og lest Word's hjelpegreie uten å få noe svar, så håper noen her kan hjelpe.

Jeg holder på å ferdigstille en diplomoppgave på omtrant 140 sider, hvor det naturligvis er en del overskrifter av forskjellige typer. Jeg har konsekvent brukt Heading-funksjonen på alle nivå av overskrifter. Oppgaven er nå i flere dokumenter, og skal snart settes sammen. Problemet er da at jeg ikke får multilevel-listen til å fungere som jeg vil.

Ønskelig vil jeg at det blir slik (eksempel):

1. Introduksjon

1.1 Marked

1.2 Internt

2. Analyse

2.1 Intern

2.2 eksternt

osv.

MEN hos meg blir det slik:

1. Introduksjon

1.1 Marked

1.2 Internt

2. Analyse

1.3Intern

1.4eksternt

Multilevel-greia følger altså ikke headingene mine! Hva skal jeg gjøre?

Og problem nummer 2: Jeg vil gjerne ha sidetall som er romertall på oppsummeringen og innledning foran...generelt alt t.o.m. innholdsfortegnelsen. Hvordan gjør jeg det? Jeg finner bare ut hvordan jeg fjerner sidetallet fra første side, og det hjelper meg lite...

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første: Alltid angi versjon av Word, det gjør det lettere å gi konkrete forslag.

For det andre: Stiler følger dokumentet de er i. Hvis du kopierer og limer inn mellom dokumenter risikerer du å få flere stiler som er tilsynelatende like. Det vil ofte gi trøbbel ifb. med nummerering.

Se her for alt om nummerering av overskrifter:

http://www.shaunakelly.com/word/numbering/...eNumbering.html

For det tredje: Bunntekst (og dermed sidenummerering) er en del av inndelingsformateringene. For å bruke ulik nummerering må du sette inn inndelingsskift (Sett inn -> Skift) for å lage en ny inndeling der du ønsker annen nummerering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...