BerZerK2 Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Her for litt over 1 ukes tid siden fikk jeg ikke logga på ADSL serveren til telenor, fikk melding om at jeg ikke var connecta. Ringte flere ganger til teknisk kundeservice og dem fortalte at ADSL kontoen min var ved en feiltagelse blitt slettet og dette kunne ta opptil en uke å få fixa..... Så her sitter jeg, det er gått langt over en uke og fremdeles ingen internet via ADSL!!! Hele jula uten en tjeneste man har betalt for, helt sinnsykt -dette i tillegg til all forsinkelse det var ved installasjon av abonnementet tidligere i sommer. Hvordan kan det være mulig av satans telenor å ha slik slett kundesevice ovenfor deres ADSL kunder? Så nå er det 2 spørsmål som surrer i hodet mitt: 1. Har noen flere opplevd å få slettet sin ADSL konto fra Telenor, og hvis i så fall hvor lang tid for de rettet opp feilen? 2. Vurderer sterkt å bytte internetleverandør og lurer i den forbindelse om hvilke erfaringer de som har SDSL fra Catch har. Ventetid for installasjon/levering og reell hastighet i forhold til den oppgitte, samt stabilitet på tjenesten. Hvor mye oppbevaringsplass for mail gir Catch (fant det ikke oppgitt på hjemmesidene deres). På forhånd takk for evt svar Lenke til kommentar
jastrom Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Telenor ADSL er ikke bra/stabilt.. Derfor anbefaler jeg at du heller bestiller ADSL/Bredbånd og andre leverandørtjenester hos Fastcom.. Hvis du har fastcom nær der du bor da :smile: Fastcom er heller ikke så dyrt! - |KoNGen| - Lenke til kommentar
ponke Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Jeg bestilte Telenor ADSL 704/128, og dette er min lille solskinns og sølepytt historie: Jeg bestilte ADSL på en vakker dag, etter ca 10 minutters venting, "jippii" tenkte jeg, "kanskje de faktisk vil tjene penger på en som gjerne, gjerne, gjerne vil ha adsl" (dette p.g.a. at det ikke var noen annen tilbyder her) Bestillingen gikk greit, bestilte gjør det selv pakke, på en torsdag, den kom på mandagen, alt kjempefint, men så kom første problemet: 1-Tegningen stemte ikke med min ISDN boks, som ikke hadde "plugger" men bare de fire eller flere små kablene INNI kabelen som måtte fikses med... "javel, jeg må vel prøve da" tenkte jeg. Og kjøpte diverse ferdigpluggede isdn kabler, allerede da var regningen oppe i: 495 kr for adsl gjør det selv 500 kr for kabler og plugger Som sagt, dette var gjør det selv pakke, men allikevel var jeg på god vei opp til installasjonen. Så det neste: 2-Telenor tenkte ikke på oss som har over 2,5 meter ifra pc til isdn boks, og jeg måtte derfor også kjøpe ca 10 meter tp kabel = 199 kr ifra elkjøp eller hvilken som helst butikk, dette er vel sånn standard pris. Nå begynner vi å komme opp i pris her. Plus tapt tid og all kjøring til og fra butikkene... (de begynte å le når jeg kom tilbake for det tredje problemet) 3-Viste ikke om jeg kunne tvinne de tynne trådene i isdn og tp kablene om hverandre for å få kontakt, de sa nei, og ettersom dette ikke var en åpningstiden, men 15 minutter etter stengningstid (jeg går jo faktisk på skole til kl 1600 vanligvis) så kunne de ikke hjelpe meg, så jeg prøvde, det fungerte, haha, in your face men men, ingenting fungerte, jeg jobbet i 2 timer med å sjekke alle kabler, alle tvinninger, fant ingen feil. Så ringte jeg Telenor, de forklarte meg at jeg fikk varene FØR linjen var oppe, javel tenkte jeg igjen, og trodde dette var en ting de sentralstyrte... via databasetilgang til aksesspunktene i deres nett, men nei sa hun, jeg måtte vente til senere, alltså det tidspunktet DE hadde satt av, til at en på min sentral kunne koble meg på. Javel tenkte jeg, og ventet i 3 dager, enda ingenting STORT å klage på, bare mange små, som hittils har kostet meg ca 1500 kr, da er isdn internett tid inkludert... Så kom dagen, med stor D, jeg skulle få adsl. Telenor ringte meg på skolen, og fortalte meg at jeg ble koblet opp om 5 minutter, jippiiiiii Jeg kom hjem, prøvde alt, men NEI, ingenting fungerte, jeg ringte telenor, de sa at jeg kanskje måtte vente opp til en dag, for at endringene og alle aksesspunktene skulle få med seg, at jeg hadde "tilgang" :razz: Jeg ventet en dag... Og 2... da ringte jeg, de ba meg gi dem 1 dag til, javel sa jeg, så dum som jeg var... Men ingenting, da ringte jeg sur og "rystet" til telenor, "hulkende" om nåde... Damen, som var glad (de må jo ikke vente i 34 minutter og 27 sekunder for å snakke med en kunde) ba meg vente et lite sekund, så så hun at jeg HADDE blitt koblet i, men ble KOBLET UT, alltså, jeg ble "slettet", jeg ble jævlig irritert, og de har ingen avdeling som kan fikse slikt i helgene, så jeg måtte vente til tirsdag eller onsdag, på mandag var det ALT for stor pågang sa hun. Men så kommer det eneste solskinnet i historien, adsl kom, adsl så, adsl seiret. jippii for hastighet, viva la dsl (ja, uten a, gleder meg til sdsl eller vdsl jippiiii) ADSL IS ONLY THE BEGINNING, har noen sagt, og da tenker jeg, hvordan i helvetet skal det gå når vdsl kommer, fy faen, for noe surr det blir med kabler... lol _________________ Abit KT7A Athlon 1000 @ 1260 (Taisol luftkjølt) 640 megabyte 140mhz sdram Geforce 3 TI 200 @ 245(core)/495(mem) Terratec DMX Xfire 1024 80 gigabyte WD Caviar Dual boot - Windows 98/Windows 2000 Pro ADSL 1024/256 [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-01-01 05:14 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå