Gå til innhold

Nettverk mellom Vista og XP

Anbefalte innlegg

Enkelte mapper på den stasjonære PC'n får jeg ikke til å åpne gjennom nettverket på bærbaren.

F.eks, jeg kan åpne mappen dokumenter, som jeg har delt, men jeg kan ikke åpne mappen Musikk.

Jeg har delt partisjonen som mappen Musikk ligger på, og jeg kan åpne denne partisjonen, men jeg kan fortsatt ikke åpne mappen.

Hjelp?

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

Jeg tror jeg vil konkludere med at den i mitt tilfelle bare har brukt litt lang tid til å komme seg ordentlig inn på nettverket.

Om dette er tilfellet for -Shark- her vet jeg ikke, men skal det ta så lang tid å komme inn på nettverket? Isåfall, hvorfor tar det ikke så lang til på stasjonæren med XP?

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Nå finner jeg stasjonæren med XP, det tar kun noe tid. Men når jeg skal prøve og åpne en mappe gjennom nettverket får jeg svaret "ikke tilgjengelig".

Det rare er at én av de delte mappene kan jeg åpne, men ikke noen av de andre. Jeg har prøvd alt fra å dele mappene på til restart og deling av andre mapper.

Er det noen som har noen erfaringer med dette?

Edit:

Jeg får ikke til å åpen mapper med musikk eller videofiler i ser det ut til. Men, når jeg kopierte en mappe med samme innhold som de jeg ikke får åpnet til et annet sted, var det ikke noe problem.

Foreløpig konklusjon, Vista er vanskelig.

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...