Tharos. Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Litt diffus emnetittel, men kan ikke komme på noe bedre. Jeg lurer litt på hva slags rettigheter man har når man faktisk betaler for noe man ikke får? For å ta noen eksempler: - Du betaler nettleie for strøm, men noen dager i året er jo strømmen borte? -Vi betaler lisens for å ha Nrk og Nrk2, men noen får jo ikke inn Nrk2 i Norge? (Noen har jo tv uten å få inn en eneste tv-kanal, men det er vel en annen diskusjon). -Du betaler f.eks. Telenor for en 6000/500-linje, men får aldri så stor hastighet noen veier? Kommer ikke på flere, men dere skjønner sikkert hvor jeg vil. Noen av mine ekspempler er vel litt flisespikkeri, men når det er instanser/bedrifter som vil ha penger av meg er de jo minst like nøye på å få sitt. Har vi noen rettigheter på sånne ting? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 I teorien, ja, men det er ofte det er veldig lite penger å tjene på dette. Om du betaler 298,- for brebåndslinja di, og den er borte én dag, er det skjelden man gidder å stå på krava for 10 kroner i refundasjon. Men du ta opp et viktig poeng: man betaler ofte for noe man ikke får.. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 - Du betaler nettleie for strøm, men noen dager i året er jo strømmen borte?-Vi betaler lisens for å ha Nrk og Nrk2, men noen får jo ikke inn Nrk2 i Norge? (Noen har jo tv uten å få inn en eneste tv-kanal, men det er vel en annen diskusjon). -Du betaler f.eks. Telenor for en 6000/500-linje, men får aldri så stor hastighet noen veier? 8745706[/snapback] Du bør nok sjekke leverandørens kontraktsvilkår. Bredbåndsleverandørenes vilkår forutsetter f.eks. at det kan forekomme signaltap, og i realiteten får kunden sjelden den hastigheten som abonnementet isolert sett skulle tilsi. For så vidt kan man si at hastigheten representerer maks av det du kan forvente mht. hastighet. Lisensavgiften innkreves uavhengig av om du får inn tv-signaler. Du må derfor betale fra det øyeblikket du har et tv i huset, og det spiller ingen rolle om du av og til mister signalene. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Man betaler kringkastingsavgift. Man betaler ikke for å SE på TV. På samme måte betaler vi veiavgift - vi kan ikke klage på at vi ikke får anledning til å kjøre på alle veiene for det Endret 31. mai 2007 av Caze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå