-morten Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Vi har en pc med et ABIT KX7-333 hovedkort, som kjører RedHat7.3. Musen sluttet plutselig nesten å virke da jeg holdt på med den, så jeg tok den ut og puttet i en ny. Den virket ikke med en gang, så jeg restartet pcen. Da bios kom opp begynte den å pipe som bare det, men sluttet når linux startet. Men da virket hverken mus eller tastatur. Jeg puttet i et usb tastatur, og det virket. Restartet igjen, uten det, og masse piping. Kudzu (ny hardware finne-og-konfigurere-verktøy i linux) kom opp med at jeg hadde forandret noe. Hva det var kunne jeg ikke se, for da måtte man jo bruke tastaturet, og det virket ikke... Jeg kom på at jeg kunne SSHe maskinen og kjøre Kudzu derfra. Jeg fikk da opp at jeg hadde tatt ut et USB tastatur og en USB mus (usb mus har jeg aldri hatt inne i den...), og puttet i en ny mus. Musen virker alikevel ikke, og heller ikke tastaturet... Vi har prøvd med flere forskjellige både tastatur og mus, men ingenting virker, bare usb tastaturet... Det er jo forsåvidt ikke noe galt med usb, men vi skal ha flere pcer som bruker samme mus/tastatur/skjerm, og kobler derfor alt inn i en KMV switch (Keyboard, mouse, video. Greie som du kobler mus/tast/skjerm i, og så inn i alle pcene, og en knapp for å bytte mellom hvilken pc skjerm/tast/mus skal gå til)... Der blir det litt vanskelig med usb... Noen som har en ide til hva vi kan gjøre for å få det til å virke igjen?? Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå