Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg forhindre dette? Har en 640x480 flashfil, og puttet inn en FLV som også er på 640x480. Jeg har satt samme fps på både flashfila og videoen.

Og den spilles av fint når jeg har videoen 100%, men med en gang jeg kjører flashfila i fullskjerm, så lagger den masse.. what can I do? Bør lage FLV'en i samme størrelse som oppløsningen på skjermen? Må jeg sette ned oppløsningen min på skjermen for å få den til å slutte å lagge? (skal sannsynligvis opp på prosjektor) Må jeg sette ned kvaliteten på videoen? Synes HighQuality FLV allerede er ganske dårlig :hrm:

Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Denne tråden er jo litt gammel, men jeg kan svare til glede for nye lesere:

Grunnen til at den "lægger" eller hakker i fullskjerm, er fordi flashanimasjonen er prosessorintensiv. Det vil si at alle vektorpunkter (altså elementer som er tegnet eller konstruert i Flash) må regnes ut av maskinen frame for frame. Jo flere detaljer/vektorer, jo flere utregninger. Enda mer intensivt blir det ved utstrakt bruk av alfa-verdier (altså transparent/semi-transparente elementer).

Tradisjonelt har Apple maskiner vært tregere enn PCer. Dette har skyltes en kombinasjon av skjermkort og hvordan Flashplayeren er skrevet. Dette er betraktelig bedre i Intel-Macer

Det er mulig å bruke en teknik som bruker Bitmap caching for å omgå dette. Står beskrevet under hjelp i flash.

Nå er gjelder ikke dette så mye for videoer, som for vanlige animasjoner, siden en video ikke er i vektor, men min erfaring er at fullskjermselementer har en tendens til å lægge hvis skjermkortet eller prosessoren ikke er så bra.

M4

Endret av M4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...