Gå til innhold

En meningsfull sommerjobb?

Anbefalte innlegg

Først og fremst: Dette er ingen form for stillingsannonse.

Jeg har da ikke klart å prestere å søke etter sommerjobb for sommeren, derfor ser jeg nå at det er rimelig liten sjanse for at jeg i det hele og det store får meg en sommerjobb her i Tromsø. Jeg vil finne på noe til sommeren, drive på med noe slik at jeg ikke "kaster den bort".

Jeg vil ha en sommerjobb med en mening, lønn er ikke så nøye. Kunne da tenkt meg en frivillig jobb for en organisasjon eller forening som driver på med noe som interesserer meg. Hvor denne jobben utføres er heller ikke så nøye. Har vært inne på Røde kors (RK) sine sider, men her er kriteriene for å reise til utlandet for å drive med nødhjelp blant annet at man må jobbe der i 9 måneder.

Ting som kunne vært at spesiell interessere er:

- frivillig arbeid

- nødhjelp

- utviklingsarbeid

- kulturarbeid

Jeg trenger helt klart hjelp her. Hvor skal jeg lete og hvordan går jeg fram? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vært forsiktig med å skrive noe i avisen, det er alltid noen "frekkiser" som er ute etter gratis arbeidskraft som de lett kunne utført selv. Kommunen har noe som heter frivillighets-sentralen (hvertfall her i kr.sand), jeg meldte meg inn der i vinter da det snødde ekstremt mye her nede. Du kan da få utdelt oppdrag der du får betaling hvor jobben utføres. Dette er faktisk veldig godt betalt og man hjelper mennesker som ikke klarer å utføre det selv.

Bra med folk som tar iniative!

Ønsker deg lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar
Miljø arbeid ? Kommunen ser sikkert etter folk til å plukke søppel, rake løv, pusse fortau, klippe plen osv. Bare en tanke.

8747681[/snapback]

Miljøarbeid. :( Trodde ikke du var en av de som hadde orddelingsfeil.

Men hvis du ikke bor i en by kan det jo hende noen gamle folk som bor i nærheten av deg trenger hjelp til diverse hagearbeid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...