Slimda Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Brødskiver. sant det, men man blir så fort lei når man spiser det til hvert måltid Det er derfor man har forskjellige pålegg! Kan jeg f.eks friste med litt Brødshivo? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 fjordland, så godt, så enkelt elsker risengryn grøten til fjordland, eventuelt kan du kjøpe noe løvbiff. steke dem og kjøpt ferdigblandet salat, dressing og pitabørd. perfekt kebab for sløvinger Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Du trenger: Ingrediensar: - 4-500g kjøttdeig (rundt 50kr) - 2 pakker potetmos (til saman < 20 kr) - nokre skiver ost (< 15kr) - smakstilsetning til kjøttdeigen, type pizzablanding, krydder eller liknande (< 20 kr) Først les du bakpå potetmosen, korleis du tilbreder denne. Du gjer dette klart samstundes som du steiker kjøttdeigen. Kjøttdeigen skal steikes, ikkje kokes (som er den største feilen mange gjer når dei tilbreder kjøttdeig). Dvs. fyr på høg varme over stor flate. Så tilset du krydderblandinga/pizzablanding/den smaken du liker best på kjøttdeig. Så tar du mesteparten potetmosen og legg i botnen av ei eldfast form. Deretter legg du kjøttdeigen på toppen. Så "staker" du kjøttdeigen ned i potetmosen (kan bruke verktøyet du tilbrede kjøttdeigen med her, for å unngå masse søl). Deretter legg du eit lag med ost over toppen på "paien". Så set du heile greia inn i steikeomnen på rundt 225 grader, og venter til osten er gyllen/godt steikt. Er du ein vanleg person no, har du middag i kanskje 3 dagar framover. Berre grav ut så mykje du treng og fyr opp i micro. Koster totalt? (50+40+15)/3 = 35 kr/pr. dag. I værste fall har du ein stor middag i to dagar til rundt 55kr. Endret 21. oktober 2008 av aspic Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 fjordland, så godt, så enkelt Og ikke minst: så dyrt. Chili con carne: 400 til 600 gram grytekjøtt (det billigste å dårligste storfekjøttet du får kjøpt) 1 boks bønner 1 boks hakkede tomater 1 boks tomatpurre Stek kjøttet, evt. kok det i litt vann hvis det er veldig dårlig kjøtt (la vannet utkokes slik at en ikke mister alle smaken). Tilsett boksene, samt chili, eddik, basillikum og hva du ellers måtte ønske. La det stå å putre i noen timer. Smaker egentlig best dagen etter. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 med tanke på at fjordlands grøt koster ca 22 kr er den nesten 8-13 kr billigere enn grandiosa Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Grøten, ja, men de andre kan lett komme opp i 60kr. Ikke er det godt heller. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Kan ikke si at den er nevneverdig billig heller. En pakke med 5 minutters grøtris koster mindre enn 22 kroner og gir vesentlig mer grøt. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Også smaker det papp i forhold. Jeg prøvde meg på rømmegrøten etter anbefaling fra en kunde, men det er tydelig at h'n ikke hadde smakt skikkelig rømmegrøt i og med at h'n syns den smakte godt O.o Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Kan ikke si at den er nevneverdig billig heller. En pakke med 5 minutters grøtris koster mindre enn 22 kroner og gir vesentlig mer grøt. koster ikke en pakke med 5-min grøt ca 12-13,-? mens melken er ca 11? egentlig (i bodø) så blir jo akkurat fjordland's grøt billigere. men synes også fjordlands kjøtt kaker smaker bra, men de slår uansett ikke mine hjemmelagde=) Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Nå må du huske at en pakke (ikke pose) med 5 min grøtris holder til 5-6 ganger. Dvs. en enhetspris på ca. 13 kr. (ink. melken) Endret 21. oktober 2008 av Otth Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nå må du huske at en pakke (ikke pose) med 5 min grøtris holder til 5-6 ganger. Dvs. en enhetspris på ca. 13 kr. (ink. melken) sant det, hadde glemt det av, jeg har og faren min tar en slik 5 mins pakke alene. glemte helt at dette er for en person Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Da kan jo ikke fjordland sin grøt mette noe særlig? O.o Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Veldig mange flotte innlegg her folkens, går mye i pasta i forskjellige sorter, skal ramse opp en liten del av det jeg pleier og lage.. Men mulig det ikke passer for alle, jobber i tilegg, så har litt mer penger.. Pytt i panne med fløtesaus oppå brødskiver.. Tomatsuppe med makaroni Pannekaker Skiller dem to øverste fra dag til dag, da det blir for dyrt og spise dem sammen. Natchos.. Koster ca 80 kr og lage, da har du middag for to dager. blomkålsuppe, og suppe generelt, veldig billig! pølsegryte jegergryte Kjøper meg noen baguetter en gang i blandt, og hiver på ost og skinke, for og ungå brød litt. Ris og karry, ( med billige pølser ) Ja, får oppdatere posten etterhvert. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg starter vel å bli ganske flink på enkle, billige og sunne retter. Har bare en plate til å steke/koke med og orker ikke og lage så mye oppvask siden jeg sjøl må vaske opp. Lær dere å like fisk. Kan få 400g torskefileter i blokk te under 20 spenn. Er lett å lage noe som ikke smaker så ille heller. Bare bland inn litt mel, vann, salt og pepper med torsken og sprøstek den. Spises med poteter eller ris + reven gulrot. Om man spiser 200g fisk som meg er det middag te under 15 spenn. Lapskaus er genialt. Stek litt kjøtt i biter. Kutt opp gulrot, potet og litt kålrot. Kok det opp og tilsett kjøttet. Lager seg sjøl om man bare passer på at det er nok vann til at det ikke svir seg. Man kan også bruke kyllingfileter eller pølser om man vil. Et par tips. Bruk krydder. Det er en billig måte å heve smaken på, se på den store krydderhylla neste gang du er på butikken. En pepperkvern er nesten 100% nødvendig å ha og det er ikke dyrt. Og som sagt besøk din nærmeste innvandrer butikk. Er mange gjemte skatter der. Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Pastasalat er digg! Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er ute etter en billig middag som lages av kun tørrvarer og/eller frysevarer. Dvs. ingen ferske ingredienser Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Supper er jo utmerket billigmat. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er ute etter en billig middag som lages av kun tørrvarer og/eller frysevarer. Dvs. ingen ferske ingredienser Det finnes hermetikkalternativer til nesten alle ferskvarene du strengt tatt behøver, og har du glass o.l. kan du hermetisere grønnsakene dine ganske lett selv. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Supper er jo utmerket billigmat. Ja, i tillegg blir ein skikkeleg mett på vatn med smak på =/ Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Denne er sunn, meget rask å lage uten mye søl. Minuset er at den er så som så når det kommer til smak. Etter veldig harde treningsøkter hender det jeg tar denne for å fylle lagrene igjen så fort som mulig. Spaghetti med Makrell i tomat! -Kok opp spaghetti, legg på tallerken og ta på litt smør. -Legg en boks med Makrell i tomat over og rør det inn. -Vent i et par minutter slik at fisken kan bli litt varm. Nytes gjerne med litt tomater osv ved siden av. Retten må ikke spises for ofte da en lett blir lei etter 1/2 - 3/4 porsjon. Det er også en meget energirik rett, så moderate mengder kan lønne seg. Det hørtes faktisk helt jævlig ut. Til trådstarter: Fjordland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå