Sameboe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Tror sameboe bomma ganske kraftig på tråden her.. Nei, det sto på flere av oppskriftene til han over meg at en skulle spille en halv omgang fifa, og det er flere muligheter på lengder på Fifa... derfor spurte jeg om det Lenke til kommentar
Colb Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) standard 6 min seff. skal ikke tukle med fifainstillinger. da bir det ofte uvandt om man spiller hos andre. Endret 9. oktober 2008 av Colb Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 standard 6 min seff. skal ikke tukle med fifainstillinger. da bir det ofte uvandt om man spiller hos andre. Åja, ok Kjekkt å vite vet du Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Det handles mye på bunnpris altså Jeg er litt skeptisk til billigprodukter, er det uten grunn? Endret 9. oktober 2008 av AmazinglyConfused Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er litt skeptisk til billigprodukter, er det uten grunn? Nei. Som oftest er produktene laget av de samme som lager merkevarene. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Bare for å gjenåpne denne, siden det er aktuelt for mange. Grandiosa = ekte norsk hybelmat. Grandis blir vel dyrt i lengden, med tanke på at både spagetti og ris er billigere mat. Spagetti med kjøttdeig eller pølser er god mat. Eller ris, kjøttdeig og en god saus. Men trenger større variasjon. Forslag? Kjøper man kjøttdeig på riktig plass får man det også ganske billig . Se på Rema 1000, koster 25 kroner for 400 gram med fersk kjøttdeig og sånn 35 kroner for 900 gram frosset. 400 gram holder fint til 2-3 middager hvis man bor alene, spaghetti er også veldig billig hvis man kjøper Landlord spaghettien på Rema 1000 (9,90 for en 1 kg). Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 uansett. er det bare meg som syns det er ufattelig feminint å se gutter dele matoppskrifter? her ser vi på dødningshodefiguren til otth, og så kommer det "Kok sausen forsiktig opp, og la den småkoke en liten stund. På slutten av koketiden smak til med oregano, salt og pepper." lol. jeg tror ikke menn er skapt for å lage mat.. Ja faen ass, mat er femi!! Eneste som er verre enn å lage god mat er å spise det. Kjerringer hele gjengen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg er litt skeptisk til billigprodukter, er det uten grunn? Nei. Som oftest er produktene laget av de samme som lager merkevarene. Ofte er det snakk om 2. eller 3. sortering, så det kan være lurt å finne ut hvilke produkter som har god kvalitet og hvilke som har dårligere kvalitet. Noen produkter er rett og slett dårlige, som endel kjøttpålegg, andre produkter har bare kosmetiske mangler, mens atter andre er like gode som originalen. Endret 9. oktober 2008 av Thlom Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Når det kommer til mat basert på norske råvarer er jo ofte første sortering av så dårlig kvalitet at en burde skjemmes. Så dårlig kvalitet er ikke noe den norske forbruker bryr seg særlig mye om. Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg ble ikke mindre skeptisk nå, men skal prøve å overvinne det. Pastasalat er jo godt, og heller ikke så dyrt. I tillegg kan man ha det i kjøleskapet og der er serveringsklart når som helst. En oppskrift. Trenger ikke ta alt, men det beste er å ha noe salt med. Feks bacon. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Billig pastasalat vegetar. 2 pors: 600g pasta (skruer el. lign.) ca 10 kr. 1/2 salathode (1 salathode: ca. 12 kr) 1/2 agurk (1 agurk: ca. 6 kr) 2 tomater ca. 3 kr stk. + evt .valgfrie grønnsaker litt dressing (1 flaske ca. 20 kr??) litt feta-ost (1 krukke ca. 20 kr??) Kok pastaen. Det MÅ ikke være "al dente". Når pastaen er kokt, heller du den over i dørslaget som vanlig, men spyler den med kaldt vann. Kutt opp grønnsaker og salat som du vil. Bland sammen. Serveres med brød Ca. 30 kr tilsammen Uten kjøtt da. Endret 15. oktober 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
Eric_Cartman Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 nuddler eller pizza er grei hybelmat Lenke til kommentar
Homer_J_Simpson Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 grandiosa, nuddler, ferdigmat fra fjorland (litt dyrt though), pølser eller spaghetti er god mat å spise på hybelen Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Om man vil ha noe relativt billig og godt så kan man prøve seg på Spaghetti ala Carbonara. Kok opp spaghetti, stek skinke(eller bacon, helst pancetta-skinke) i en panne med olivenolje til fettet stort sett er stekt bort, legg til litt hakket løk og la steke litt til. miks 1-2 egg og revet parmesan i en liten bolle. Når spaghettien er "al dente", hell av vannet, legg til skinke og løk og bland godt. Ta spaghettien av varmen(bør kanskje la den stå av varmen i et lite minutt så eggene ikke blir kokt) og hell over egg- og parmesanblandingen, bland godt. Strø over godt med svart pepper og server umiddelbart. Nydelig, kjapt og relativt billig. Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 ... miks 1-2 egg og revet parmesan i en liten bolle.Når spaghettien er "al dente", hell av vannet, legg til skinke og løk og bland godt. Ta spaghettien av varmen(bør kanskje la den stå av varmen i et lite minutt så eggene ikke blir kokt) og hell over egg- og parmesanblandingen, bland godt. Du heller altså rå egg over pastaen? Hvordan smaker det..? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) ... miks 1-2 egg og revet parmesan i en liten bolle.Når spaghettien er "al dente", hell av vannet, legg til skinke og løk og bland godt. Ta spaghettien av varmen(bør kanskje la den stå av varmen i et lite minutt så eggene ikke blir kokt) og hell over egg- og parmesanblandingen, bland godt. Du heller altså rå egg over pastaen? Hvordan smaker det..? Ja. Pastaen skal være varm, men ikke så varm at eggene klumper seg. Dette er skikkelig carbonara og smaker himmelsk. e: I utgangspunktet så skal det være nok å bare ta pastaen av plata, men forskjellige gryter nedkjøles litt forskjellig, så det kan være en idé å la pastaen stå av varmen en pitteliten stund for å være på den sikre siden. Endret 20. oktober 2008 av Thlom Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hm, høres unektelig spennende ut, kanskje jeg må teste dette til middag idag! Lenke til kommentar
Homer_J_Simpson Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Brødskiver. sant det, men man blir så fort lei når man spiser det til hvert måltid Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Creamy Pasta Kok opp ønsket pasta og sett det til sides. Bruk samme kasserolle til å smelte 75 g smør sammen med en halv løk. Her passer det også veldig godt å tilsette sopp. Hell pastaen over tilbake i kasserollen. Tilsett 2 til 3 dl med melk og bland forsiktig inn to spiseskjeer med hvetemel. Til slutt tilsetter man noe revet ost (det er ikke nødvendig å tilsette noe mye) og smaker til med salt, pepper og hva man ellers skulle ønske. Dette er en godt og billig alternativ til ferdigpasta m/saus posene. Velger du riktig pasta er det faktisk raskere å tilberede enn disse ferdigpastaene også. Dette er bare en base, så det anbefalles å tilsette kylling, skinke, bacon eller hva du måtte ønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå