Gå til innhold

hva er den ultimate hybel middagen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Grandis - 30kr

- Ostesmørbrød - 5kr

- Brødskivo (tråd på forumet, genialt!)

- Havregryn! 2kr

- Egg (alle slags form for egg) 10kr

- Taco - 20kr

- Spagetti og kjøttdeig - 40kr

- Hamburger (hjemmelaget) 40-50kr

- Wok (alle slags mulige) 30kr

- Makaroni with cheese - 5kr

- Pizza (Jon's hjemmelagde :D) - 10kr

- Boller 20kr (genial "hentemat")

- Chili Con Carne (hentemat også her) - 20kr

Det var noen. Prisene jeg har lagt til er pris per måltid. Feks Chili Con Carne koster mer en 20kr, men den kan du ha stående i kjøleskapet i en stund, og spise ^^

Lenke til kommentar
Skal du lage hamburgere så er det en fordel å ikke bruke nykvernet kjøtt og ikke vanlig kjøttdeig. Be slakteren eller butikkslakteren om å kverne et kjøttstykke på "groveste" hakket. Gjerne litt dyrere enn vanlig kjøttdeig da. :(

Det er også mulig å droppe egget, det er ikke nødvendig. Bland sammen kjøttdeig/kvernet kjøtt, salt, pepper og eventuelt annet krydder, lag relativt små klumper og før du hiver dem på steikeplata så lager du et lite hull i dem og putter inn en klatt med smør eller margarin og lukker hullet. Ekstra saftige burgere. Veldig godt.

Egget binder burgerne, de har lettere for å bryte fra hverandre uten. Ellers er en dæsj brødsmuler, finhakkete sylteagurker og løk prima saker å ha i farsen.

Lenke til kommentar

Bor alene og har gjort det siden august 08. Har gått mye i diverse frossenpizza frem til nå. Har laget diverse av det som er nevt i tråden her. Jeg er veldig glad i kyllingbaguett og lurte på om noen hadde en fin oppskrift til hvordan lage selve "kyllingfyllet"? Vet det finnes noen ferdiglagde i butikken men er disse no tess? I så fall hvilken anbefaler dere?

Lenke til kommentar

Mine storfavoritter er:

- Spagetti a la capri

- Spagetti og kjøttdeig

- Tomatsuppe fra toro

- Kottelett med blomkål og brokkoli grateng + ris :dribble:

- Frossen pizza

- Pizza rundstykker (Lag mange og varm de opp igjen etter behov) Nyyyydelig.

- Kyllingvinger/lår og ris

- Salat med pasta og bacon

- Pølser og potetstappe

Og må bare nevne detta Kyllingwrap på statoil (29kr inc brus) :dribble:

Også kun for å nevne det (siden det ble nevt noen sider før) så syns jeg menn/gutter som kan lage mat er rå sexy :love:

Lenke til kommentar

Eg har eit nytt bidrag å kom med her:

Fiskepinnar!

750g fiskepinnar til 13 kr (first price). Dette tilsvarar rundt 30 pinnar. Deretter kjøper du ei pakke med potetmos (gir ca. 600g potetmos til 7 kr).

Eg har ikkje behov for meir enn ca. 7 pinnar og ei pakke potetmos for å bli mett. Spe på med salat/dressing osv, eller kva du vil. Mykje mat billegare enn dette er vanskeleg å finne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Etter 5-6 år hjemmefra kan jeg ikke akkurat påstå at matvanene har blitt noe bedre:

Enkel Pasta

Kok opp vanlig pasta (samme hvilken sort).

Når den er ferdigkokt etter ca 8-10minutter, heller du den over i et dørslag og skyller av.

Dermed tømmer du et glass ferdig pastasaus oppi, rører sammen og lar det stå en 5-6minutter.

Alternativt koke sammen noe ostesaus eller tilbrede pesto. Kan også koke noen pølsebiter sammen med pastaen.

Også kommer jo det samme gamle som pizza, nudler, pølse og stappe, pølse og brød etc.

Lenke til kommentar
Dermed tømmer du et glass ferdig pastasaus oppi, rører sammen og lar det stå en 5-6minutter.

Erstatt den ferdig pastasausen med en blanding hakkede tomater, tomatpurre, basillikum, oregano og hvitvins edikk og du er i mål. Smaker bedre, er billigere og du slipper alle tillsettningstoffene du finner i den ferdige sausen.

Lenke til kommentar

Vanligvis spiser jeg ganske bra, men når det er tynt med penger så er dette min hybel-diett:

Vafler, ikke akkurat standard middag, men er relativt billig og er greit en gang i blandt. (Ingredienser som mel, bakepulver, sukker, melk, egg og smør er ganske vanlig å ha stående.)

Big One pizzaer gir mye mat for pengene, men er lommeboka virkelig tynn er det tre alternativer:

Pytt i panne (First Price) 15 kroner,

for å gjøre det litt mindre kjedelig kan man krydre forskjellig fra gang til gang. Beste kombinasjon av krydder jeg har funnet så langt er masse meksikansk chilipulver og sitronpepper. Veldig billig, veldig enkelt, veldig kjapt og man blir mett.

Pasta (First Price er greit, men sopps smaker bedre)... 10-20kr for 1kg

Spis med ost, tomatsaus, kjøttsaus eller suppe.

Nudler som er likt pasta, men er lettere å spise uten tilbehør. 2-5 kroner pr. pakke

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...