langtongting Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Oppretter denne tråden, da jeg blir sliten å lese de 2 andre postene slik de har utviklet seg. Jeg sliter med å finne konkrete svar hva folk som har A-panelet synes om skjermen deres. Så vil jeg frem til dette svaret, da det er størst sannsynligheten for A-panel, for folk som bestiller denne skjermen fremover, slik jeg forstår dette. - Hva synes du om skjermen din så langt? - Ble det evt. bedre med kalibreringen? - Vil du anbefale skjermen til andre? Har du ikke denne skjermen og dette panelet, VÆR VENNLIG Å AVSTÅ FRA Å KOMMENTERE! Har du en kommentar utenom dette, ta det direkte til meg på PM. Endret 30. mai 2007 av langtongting Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jeg lurer litt på det samme, men føler at de som har S-panel er VELDIG fornøyd og superglad, kanskje fordi de har S-panelet som er ganske sjeldent for tida. De som har A-panel er VELDIG fornøyd etter litt kalibrering. De som har C panel er ganske fornøyd etter litt kalibrering. Har du ikke denne skjermen og dette panelet, VÆR VENNLIG Å AVSTÅ FRA Å KOMMENTERE! Oj, så ikke denne før nå Bare få en mod til å slette posten. Endret 3. juni 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg lurer litt på det samme, men føler at de som har S-panel er VELDIG fornøyd og superglad, kanskje fordi de har S-panelet som er ganske sjeldent for tida. De som har A-panel er VELDIG fornøyd etter litt kalibrering. De som har C panel er ganske fornøyd etter litt kalibrering. Har du ikke denne skjermen og dette panelet, VÆR VENNLIG Å AVSTÅ FRA Å KOMMENTERE! Oj, så ikke denne før nå Bare få en mod til å slette posten. 8769914[/snapback] Greit nok innlegg. Vel jeg har et A-panel, men jeg vet da F. Jeg er til nå superfornøyd med skjermen. Øya mine er vel ikke så kresen? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Vel, er du superfornøyd så er det jo ikke noe problem. Det er samma hvilket panel det er hvis du er fornøyd. Bare litt nysgjerrig, har du kalibrert? Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Jeg har A panel. Det står ved siden av en LG L226WT-SF 22". Forskjellen på disse skjermene er åpenbar. I linjene hotmail er ulest post svakt gul, og lest post er hvit. På LG-skjermen er dette gjengitt riktig, på Samsungen er det nesten umulig å skille lest fra ulest post. Rene gulfarger har en tendens til å få et grønnstikk. Portretter mister gløden. Skulle gjerne lagt opp et bilde, men hvis du har et A-panel vil du ikke kunne se hva jeg mener allikevel.. Jeg har bestillt 226BW 3 ganger (tilsammen 7 skjermer), og alle har vært A og C-paneler. Jeg er mektig lei av Samsung som burde skamme seg! Jeg snakket med dem senest idag og spurte om de kunne skaffe S-panel, i og med at de alltid klarer å fremskaffe dem til tester, men nei! C-panelet er enda verre og er du ekstra uheldig får du (som meg) panelet som det ikke står noenting på. Imorgen går panelene mine i retur til de respektive leverandørene, og så bestiller jeg en LG til istedet og holder meg langt unna Samsung i fremtiden. Tør aldri mer stole på en Samsung-test.. Hold dere unna! Legger for ordens skyld ved et bilde av skjermene som skal i retur... Endret 13. juni 2007 av Eagleizer Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Tror jeg sender min i retur, samtidig som jeg bestiller en ny en, for å se om ghostingen er bedre på en annen en. Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jeg har A panel. Det står ved siden av en LG L226WT-SF 22". Forskjellen på disse skjermene er åpenbar. I linjene hotmail er ulest post svakt gul, og lest post er hvit. På LG-skjermen er dette gjengitt riktig, på Samsungen er det nesten umulig å skille lest fra ulest post. Rene gulfarger har en tendens til å få et grønnstikk. Portretter mister gløden. Skulle gjerne lagt opp et bilde, men hvis du har et A-panel vil du ikke kunne se hva jeg mener allikevel.. Jeg har bestillt 226BW 3 ganger (tilsammen 7 skjermer), og alle har vært A og C-paneler. Jeg er mektig lei av Samsung som burde skamme seg! Jeg snakket med dem senest idag og spurte om de kunne skaffe S-panel, i og med at de alltid klarer å fremskaffe dem til tester, men nei! C-panelet er enda verre og er du ekstra uheldig får du (som meg) panelet som det ikke står noenting på. Imorgen går panelene mine i retur til de respektive leverandørene, og så bestiller jeg en LG til istedet og holder meg langt unna Samsung i fremtiden. Tør aldri mer stole på en Samsung-test.. Hold dere unna! Legger for ordens skyld ved et bilde av skjermene som skal i retur... 8853950[/snapback] Hei sveis! Jeg skal bestille meg en ny skjerm, men lurer på hvilken av disse skjermene som er best. LG L226WTQ-WF eller LG L226WT-SF ? Slik jeg ser det har LG L226WTQ-WF 2 ms og den andre har 5 ms. Men er det forskjeller på panelet og slikt som gjør at den andre skjermen er et bedre valg? MS er ikke viktig for meg, bare bildekvaliteten. Update: *har bestilt LGen nå.* Fant ut svaret på spørsmål ovenfor ved å bla gjennom noen sider på forumet her. Synes Samsungen ser penere ut designmessig, men har hørt om så mye tull om panelene, og flere her har kommentert at de synes Lgen har bedre fargegjengivelse. Så det blir den. For crying out loud.. ser ut som det tidligste man kan håpe på at nettbutikkene får denne inn er 29 juni. De fleste sier 7 juli.. Huff. Hater å vente. Endret 22. juni 2007 av LoKe2k Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei! Jeg har et lite spørsmål her: Jeg har også en med a-panel, og er ikke fornøyd. Har vært i kontakt med Amentio, der jeg kjøpte den, men de ber meg sende den inn til Infocare for at de skal sjekke om det er noe galt med den. Jeg har erfaringer med at sånne som Infocare er harde å knekke, og at de ofte bare sier at det ikke er noe galt med produktet, og sender det tilbake. Noen tips til hva jeg kan gjøre dersom de ikke vil la meg få pengene igjen? Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Hei! Jeg har et lite spørsmål her: Jeg har også en med a-panel, og er ikke fornøyd. Har vært i kontakt med Amentio, der jeg kjøpte den, men de ber meg sende den inn til Infocare for at de skal sjekke om det er noe galt med den. Jeg har erfaringer med at sånne som Infocare er harde å knekke, og at de ofte bare sier at det ikke er noe galt med produktet, og sender det tilbake. Noen tips til hva jeg kan gjøre dersom de ikke vil la meg få pengene igjen? 8921230[/snapback] kan du spesifisere hva som er galt med skjermen? Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Den er mørk i toppen, og lys og blass i bunnen, samt at det er for mye blått i bildet. Har prøvd med kalibrering, men til liten nytte. Mulig det med at den er lys og matt i bunnen har noe med bakbelysningen å gjøre, men det skal jo ikke være sånn? Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hva er a- og s-panel? Jeg har bestillt 22” SyncMaster 226BW, 2ms, DVI-D, Widescreen, 1680x1050, Svart/Sølv. Hvilket panel er det Lenke til kommentar
pydi Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hva er a- og s-panel? Jeg har bestillt 22” SyncMaster 226BW, 2ms, DVI-D, Widescreen, 1680x1050, Svart/Sølv. Hvilket panel er det 8921923[/snapback] S-panel = samsunglaget panel A-panel = et annet firma har laget panelet C-panel = et annet firma har laget panelet A og C er et dårligere panel en S panelet, A kan kalibreres slik at forskjellen ikke er all verden, men alikavell. Du kan se det ved p lese bakpå skjermen din når du får den eller en hemmelig meny man kan komme til ved en kombinasjon av knappene på skjermen, alt står på en side som jeg ikke husker i farten, skal se om eg kan finne den etter jobb. (hvis ikke noen andre her på forumet kan være behjelpelig) -Pydi Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Takk 8926397[/snapback] Skru kontrast og brightness ned til null, så holder source knappen inne i noen sekunder, da kommer du til servicemenyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå