kimare Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 I helga hadde vi et Sony Minolta treff ved Lysfjorden. Treffet var svært hyggelig med deltakere fra Norge, Sverige, Finland, Danmark, Nederland og Wales. For engangs skyld kunne vi le av dem som hadde Nikon og Canon (noe vi også gjorde ) Her er noen bilder fra treffet: Fra Røssdalen like ved Preikestolen Fotografer i aksjon Golf på Preikestolen (faktisk er en en Canon ball som er i lufta) Vannet like nedenfor Preikestolhytta Ensom Dersom noen ønsker å lese mer om treffer eller se flere bilder gjør man det på Dyxum. Jeg skal se om jeg ikke får lastet opp flere bilder jeg også. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Feilpostet denne er det en mod som kan flytte emnet til Bildekritikken? Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 31. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2007 Det var bare helt råe bilder! Veldig bra! Likte at du at du hadde med mennesker i landskap bildene! Veldig kult! Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 31. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2007 Hva var helt rått med de? Må si at ingen av bildene ga meg noen slik "wow" følelse eller no. Å det siste, hva er tingen med det? Helt uklar den ensomme tingen der. Muligens det bildet med vannet som var det eneste som var noe jeg kunne like. Likte komposisjonen i det, fint med han mannen litt til høyre i bildet og den greina som kommer hengende litt ned fra toppen Hvis dette er for å promotere Sony/Minolta på noen måte, må jeg si jeg desverre ikke ble videre imponert Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 31. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2007 Her ble jeg veldig overrasket, for det var ikke et bilde som virkelig "wow'et" meg. Bilde nummer 1 er helt utbrent på høyre side. Bilde nummer 2 er morsomt, men igjen ikke et WOW... Bilde nummer 3 er fint, men det treet preger hele bildet spør du meg. Siste bilde klarer jeg ikke helt å finne fokus i.... Jeg er sikker på at dere hadde en kjempefin tur, men bildene du har lagt ut, mener jeg at ikke gjenspeiler så veldig mye. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 Hvis dette er for å promotere Sony/Minolta på noen måte, må jeg si jeg desverre ikke ble videre imponert 8753263[/snapback] Nå er jeg neppe den riktige fotografen til å promotere Sony/ Minolta, på samme måten som bildene hadde blitt akkurat like dårlige som med et Nikon eller Canon kamera Bildene er kun et lite utvalg av dem jeg foreløpig har fått tatt en rask og enkel etterbahnadling av. De er ikke valgt fordi de var veldig bra, men fordi det var litt andre vinkler og motiver enn de andre fotografene hadde. Forøvrig setter jeg pris på konstruktiv kritikk på disse bildene også. Hva er bra og hva er ikke bra. Hvorfor er det wow og hvorfor er det ikke wow. Jeg skal se om jeg får laget noen flere. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 2. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg likte det bildet av Preikestolen rett over veldig godt egentlig! Et sånt i stort format (A3 eller noe) må være flott...! Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 2. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 Det siste bildet var av en hel annen klasse enn de første. Men hvorfor har du fjernet EXIF'en om kamera og innstillinger? Det eneste som vises er at det er redigert i Photoshop... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 2. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 Da begynner vi å nærme oss noe som rettferdigjør kameraene.... *thumbup* Lenke til kommentar
kimare Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Det siste bildet var av en hel annen klasse enn de første. Men hvorfor har du fjernet EXIF'en om kamera og innstillinger? Det eneste som vises er at det er redigert i Photoshop... 8765986[/snapback] Hadde lagret bildet som 16-bits tiff og viste ikke hvordan jeg skulle lagre som jpg. Det ble en tung omvei via Save for web. Dog har jeg løst problemet nå. F1 er en kjekk sak Exif for dem som ønske det: Kamera: Dynax 5D Brennvidde: 15mm Lukker: 320/1 Blender: f/8 Iso: 200 Enda et bilde fra stolen: Endret 2. juni 2007 av kimare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå