Gå til innhold

Nytt digitalt speilrefleks kamera fra Canon EOS500

Anbefalte innlegg

Hei, nå begynner det å bli en del år siden foreldra mine kjøpe seg et Canon EOS 500 speilrefleks kamera og dette har vi vært veldig fornøyd med, men nå har vi tenkt til å investere i ett nytt ett, Så håper noen her kunne hjelpe oss med å finne et bra digital speilrefleks kamera som er minst like bra som det gamle til en 5000 kr. Kommer minnekort i tillegg til prisen?, vil gjerne få prisen til å bli rundt 5000 kr.

Håper dere kan hjelpe meg

Hilsen Daniel Philipps.

edit: har et par objektiver til det gamle canon eos 500.

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Daniel

Du får det splitternytt EOS 400D-hus til ca 5800 kroner. I tillegg kommer minnekort til noen hundringser. Om det er for mye, så er det bare å finne et brukt 350D.

Siden du har tilgang til optikk og disse kameraene er bra, så er neppe så mye å tjene på å bytte til et nytt system.

Lenke til kommentar
Hei, Daniel

Du får det splitternytt EOS 400D-hus til ca 5800 kroner. I tillegg kommer minnekort til noen hundringser. Om det er for mye, så er det bare å finne et brukt 350D.

Siden du har tilgang til optikk og disse kameraene er bra, så er neppe så mye å tjene på å bytte til et nytt system.

Vil gjette på at det fremdeles er mulig å lete opp et nytt 350D også noen steder, vet bl.a. at Elkjøp har noen dobbelt-kit (med to objektiver) til 6995 fremdeles.

Ellers er det ikke sikkert at optikken dere har er all verden å satse på, men du får uansett ikke erstattet den innenfor budsjettet. Husk bare å kjøpe med kit-objektivet, med mindre objektivparken dere har er unormalt godt utstyrt. På Canon må dere multiplisere brennvidden dere er vant til å tenke i på EOS500 med 1.6 for å få samme utsnitt.

Minnekort kommer i tillegg, men det blir ikke mer enn et par hundre for et 1-2GB. Kjøp bare et kvalitetskort med en gang, så slipper du mye bry. Sandisk er gjenganger, Lexar også.

Lenke til kommentar
Hei, nå begynner det å bli en del år siden foreldra mine kjøpe seg et Canon EOS 500 speilrefleks kamera og dette har vi vært veldig fornøyd med, men nå har vi tenkt til å investere i ett nytt ett, Så håper noen her kunne hjelpe oss med å finne et bra digital speilrefleks kamera som er minst like bra som det gamle til en 5000 kr. Kommer minnekort i tillegg til prisen?, vil gjerne få prisen til å bli rundt 5000 kr.

Håper dere kan hjelpe meg

Hilsen Daniel Philipps.

edit: har et par objektiver til det gamle canon eos 500.

8744839[/snapback]

Hvis du ikke på død og liv skal ha Canon så finnes det mange alternativer inkludert objektiv til under 5.000 kroner. Som regel er ikke gamle objektiver til film særlig mye verd til digitalkamera bortsett fra teleobjektivene da. Vidvinkler som f.eks. går ned til 28mm blir veldig uinteressante.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke på død og liv skal ha Canon så finnes det mange alternativer inkludert objektiv til under 5.000 kroner. Som regel er ikke gamle objektiver til film særlig mye verd til digitalkamera bortsett fra teleobjektivene da.

Og "ultra-vidvinkler"... F.eks. Canon 17-40 f/4L vil være utmerket på en ny 350D eller 400D, men tatt i betraktning at det er en EOS500-eier er det vel heller tvilsomt at det er optikk i den klassen...
Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt frem objektivene jeg har til det gamle kameraet, det er et

Sigma Autofocus 28-70 - glemte å skrive at denne ikke fungerer med autofocus lenger

Canon Zoom Lens EF 80-200 mm 1:4.5-5.6 II

så er det noe jeg ikke vet hva er fornoe ser ut som du setter den mellom kameraet og zoomen.

Soligor Extension Tube 25 For C/AF

Soligor C/D7 Tele-converter 2X C/AF1

dette er objektivene jeg har.

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar
Nå har jeg tatt frem objektivene jeg har til det gamle kameraet, det er et

Sigma Autofocus 28-70 - glemte å skrive at denne ikke fungerer med autofocus lenger

Canon Zoom Lens EF 80-200 mm 1:4.5-5.6 II

så er det noe jeg ikke vet hva er fornoe ser ut som du setter den mellom kameraet og zoomen.

Soligor Extension Tube 25 For C/AF

Soligor C/D7 Tele-converter 2X C/AF1

dette er objektivene jeg har.

8747699[/snapback]

Dette er utstyr som er verd noen få hundre kroner på bruktmarkedet og bør ikke være avgjørende for ditt valg av nytt kamera. Kjøper du et kamera som disse objektivene ikke passer til så kan du altså kjøpe nye på bruktmarkedet for en slikk og ingenting. I tillegg er flunk nye teleobjektiver med lysstyrke f/5,6 ganske rimelige.

Men Canon EOS350D og Canon EOS400D er meget bra kameraer og kan bruke ditt teleobjektiv. Som nevnt tidligere så finnes det andre alternativer enn Canon dersom du vil lenger ned i pris.

Lenke til kommentar

snakket med foreldra mine og de synes det var like greit å gå for et canon eos 400D når man først skulle kjøpe nytt, jeg fant dette: her så må jeg ha minnekort men holder det bare med det objektivet der?, fungerer noen av dem jeg har i det heletatt?

Lenke til kommentar
snakket med foreldra mine og de synes det var like greit å gå for et canon eos 400D når man først skulle kjøpe nytt, jeg fant dette: her så må jeg ha minnekort men holder det bare med det objektivet der?, fungerer noen av dem jeg har i det heletatt?

Fungerer fint det... Kan bruke begge objektivene, men må ha minnekort i allefall... Sandisk UltraII holder til det meste av vanlig fotografering, og er nokså rimelig. 2GB koster omlag 200 kr (og 1-2GB er tilstrekkelig for de fleste).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...