Gå til innhold

Forza vs Dirt


kjenyg

Anbefalte innlegg

Dirt er ikke realistisk men det er ikke Forza2 i nærheten av heller på langsiden i demoen så bør du ikke holde i gamepaden engang og bremsene skriker og hjulene låser seg hver gang du bremser,på Dirt så må du ihvertfall bevege gamepaden for og holde bilen på veien og hva med den kjedelige grafikken på banene helt uten detaljer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dirt er ikke realistisk men det er ikke Forza2 i nærheten av heller på langsiden i demoen så bør du ikke holde i gamepaden engang og bremsene skriker og hjulene låser seg hver gang du bremser,på Dirt så må du ihvertfall bevege gamepaden for og holde bilen på veien og hva med den kjedelige grafikken på banene helt uten detaljer

8751818[/snapback]

 

Jeg kjenner meg ikke akkurat igjen der og man trenger ikke ratte så fryktelig mye for å holde en bil i stor fart rett på en fin asfaltstrekning, holder med finjustering. Bremsene skriker da heller ikke noe særlig og hjulene låser seg ikke når jeg spiller ;) Man fyrer da ikke bremsene i bånn heller.

Lenke til kommentar

Forza 1 var en av grunnene til att PS2 begynte å samle støv så jeg skal garantert ha Forza 2 og hvis det er like bra så dropper jeg PS3.

 

360 og Forza er uansett en billiger løsning enn PS3 og GT5.

 

Prøvde demoen til Dirt også, skal nok også ha dette etterhvert men blir vell ikke på lenge enda siden det blir å kose seg med Forza 2 :thumbup:

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
DIRT demoen var rett og slett horribel.

 

Ingen tvil om at jeg holder meg til Forza, skal eventuelt gå til innkjøp av DIRT hvis det er garantert at det er stor forskjell mellom demoen og fullversjonen

8751189[/snapback]

 

 

Forstår ikke hva som er galt med demoen av Dirt?!?! Sikker mange her inne som har veldig høye krav til hvert eneste spill som kommer ut! Syns demoen var veldig underholdende! Eneste problemet var den litt dårlige FPSen, som sikkert blir fikset på i full-spillet!

8751243[/snapback]

 

Kjørefølelsen på hillclimb var da helt horribel, samt dette med bremsene da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Dirt er ikke realistisk men det er ikke Forza2 i nærheten av heller på langsiden i demoen så bør du ikke holde i gamepaden engang og bremsene skriker og hjulene låser seg hver gang du bremser,på Dirt så må du ihvertfall bevege gamepaden for og holde bilen på veien og hva med den kjedelige grafikken på banene helt uten detaljer

8751818[/snapback]

 

Du burde prøve å kjøre skikkelig bil på skikkelige veier.

Lenke til kommentar
Forstår ikke hva som er galt med demoen av Dirt?!?! Sikker mange her inne som har veldig høye krav til hvert eneste spill som kommer ut! Syns demoen var veldig underholdende! Eneste problemet var den litt dårlige FPSen, som sikkert blir fikset på i full-spillet!

8751243[/snapback]

 

Det er CMR, og CMR har stinket i årevis. Denne demoen stinker verre enn tidligere spill. Det eneste som var bra var grafikken. Og jeg stiller høyere krav til et rally spill enn fin grafikk. Faktisk er det veldig langt nede på lista.

8751515[/snapback]

 

Må si meg veldig enig, har alltid synes at CMR har en bogus fysikkmodell.

En av de få Rallyspillene som har hatt en troverdig fysikkmodell og kjørefølelse er Richard Burns Rally, men PC spilling blir det lite av for tiden...

Endret av Junkers
Lenke til kommentar
Dirt er ikke realistisk men det er ikke Forza2 i nærheten av heller på langsiden i demoen så bør du ikke holde i gamepaden engang og bremsene skriker og hjulene låser seg hver gang du bremser,på Dirt så må du ihvertfall bevege gamepaden for og holde bilen på veien og hva med den kjedelige grafikken på banene helt uten detaljer

8751818[/snapback]

 

 

Merkelig at jeg ikke har hatt det problemet...

Lenke til kommentar

Ser at en del klager på at styringen osv i FM2. At hjulene låser seg og at de blir slengt ut i svinger osv. selv om de kjører som på oppkjøring(!) Men er det ikke slik med Forza at man må modifisere bilene og at de har store forbedringsmuligheter? eller var bilene i demoen tunet to the top? si i fra hvis jeg tar feil :hmm:

Endret av kjenyg
Lenke til kommentar
Ser at en del klager på at styringen osv i FM2. At hjulene låser seg og at de blir slengt ut i svinger osv. selv om de kjører som på oppkjøring(!) Men er det ikke slik med Forza at man må modifisere bilene og at de har store forbedringsmuligheter? eller var bilene i demoen tunet to the top? si i fra hvis jeg tar feil  :hmm:

8754716[/snapback]

Bilene i demoen er ikke tunet. Jeg har ingen problemer med at bremsene låser seg eller noe, med håndkontroller eller ratt. Folk må bruke bremsen forsiktig!

Lenke til kommentar
Ser at en del klager på at styringen osv i FM2. At hjulene låser seg og at de blir slengt ut i svinger osv. selv om de kjører som på oppkjøring(!) Men er det ikke slik med Forza at man må modifisere bilene og at de har store forbedringsmuligheter? eller var bilene i demoen tunet to the top? si i fra hvis jeg tar feil  :hmm:

8754716[/snapback]

 

Det ser ut til at enkelte ikke har fått med seg at gass/brems kontrollene er analoge, og kan doseres...

Har selv vært av banen en del ganger, men kun som resultat av god gammeldags "gapakjøyring" :blush:

Endret av Junkers
Lenke til kommentar
Ser at en del klager på at styringen osv i FM2. At hjulene låser seg og at de blir slengt ut i svinger osv. selv om de kjører som på oppkjøring(!) Men er det ikke slik med Forza at man må modifisere bilene og at de har store forbedringsmuligheter? eller var bilene i demoen tunet to the top? si i fra hvis jeg tar feil  :hmm:

8754716[/snapback]

 

Det ser ut til at enkelte ikke har fått med seg at gass/brems kontrollene er analoge, og kan doseres...

Har selv vært av banen en del ganger, men kun som resultat av god gammeldags "gapakjøyring" :blush:

8754858[/snapback]

 

Skulle akkurat til å kommentere det samme....

Om man smeller bremsen helt i bånn med full kraft låser hjulene seg i virkeligheten også! ;)

Lenke til kommentar
Dirt er ikke realistisk men det er ikke Forza2 i nærheten av heller på langsiden i demoen så bør du ikke holde i gamepaden engang og bremsene skriker og hjulene låser seg hver gang du bremser,på Dirt så må du ihvertfall bevege gamepaden for og holde bilen på veien og hva med den kjedelige grafikken på banene helt uten detaljer

8751818[/snapback]

 

Har du noen gang kjørt en ekte bil? I såfall vet du at bremsene låser seg hvis du bremser hardt nok.

 

I DIRT kjører man på grus, noe som får bilen til foreta uforutsette svingninger på rattet. Kjører du på en helt flat asfaltvei, som så og si ser perfekt ut i Forza 2, og samtidig har tatt en forstillingskontroll på bilen din, vil du merke at du ikke behøver å bevege rattet så fryktlig mye for å holde bilen på en rett linje. Dette avhenger også fra bil til bil. Kjører du en gammel bil med dårlig forstilling og sporete/brede, er også muligheten for at bilen sporer til en av sidene stor.

 

Leste at Turn10 hadde brukt like mye tid på utvikle dekkmodellen(fysikkberegninger), sammen med Toyo, som man vanligvis bruker på å utvikle et helt spill alene!

Lenke til kommentar
DIRT demoen var rett og slett horribel.

 

Ingen tvil om at jeg holder meg til Forza, skal eventuelt gå til innkjøp av DIRT hvis det er garantert at det er stor forskjell mellom demoen og fullversjonen

8751189[/snapback]

 

 

Forstår ikke hva som er galt med demoen av Dirt?!?! Sikker mange her inne som har veldig høye krav til hvert eneste spill som kommer ut! Syns demoen var veldig underholdende! Eneste problemet var den litt dårlige FPSen, som sikkert blir fikset på i full-spillet!

8751243[/snapback]

 

Kjørefølelsen på hillclimb var da helt horribel, samt dette med bremsene da.

8752426[/snapback]

 

rally sport 2 syntes jeg er best, dette er veldig flat i forhold

Lenke til kommentar
Ser at en del klager på at styringen osv i FM2. At hjulene låser seg og at de blir slengt ut i svinger osv. selv om de kjører som på oppkjøring(!)

8754716[/snapback]

Jeg synes også dette høres helt merkelig ut - jeg har ikke merket noe slikt i Forza 2 (demoen).

 

Men har man ikke skjønt at man ikke står på bremsen med begge føttene på vei inn i en sving (slik man jo i prinsippet gjør hvis man 'bånner' bremsetriggeren istedet for å bremse gradvis *før* svingen (og helst ikke bremse noe særlig i det hele tatt gjennom selve svingen)) så sliter man jo.

 

Jeg oppfordrer de som sliter med dette til å gjenta det samme eksperimentet i en ordentlig bil; kjør inn i en sving i 80, og trykk så hardt du bare greier på bremsepedalen. Husk å bestille tauebil og ambulanse på forhånd.

 

'Problemet' her er vel egentlig at de som klager på dette ikke har lappen og vet fint lite om bilkjøring (bortsett fra eventuell erfaring fra andre og kanskje mer arcadepregede spill) antar jeg.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
rally sport 2 syntes jeg er best, dette er veldig flat i forhold

8757607[/snapback]

 

Rallisport Challenge 2, som jeg regner med at du mener, var et fantastisk bra rallyspill. Hvis jeg husker rett så er det DICE som utviklet dette. De har nå blitt kjøpt opp av EA og vil derfor ikke lage en eventuelt 3`er. MS sitter i dag på rettighetene til spillet, og det er opptil dem om treeren får se dagens lys...eller ikke. :ermm:

 

Håper virkelig de bestemmer seg for å gjøre dette. Det ville være et solid kort i kampen om konsollkrigen, og ikke minst veldig positivt for oss gamle fan og bilentusiaster :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...