Gå til innhold

Passer psu til delene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ville valgt annen strømforsyning chieftec/antec/hiper i den rekkefølge fra rimelig til dyrere oppover, etter kommer mist, silverdatt, silverdott osv. til rundt 1000kr for det samme du betaler 500kr for, men først å fremst bestem deg for netbutikk du skal handle i.

du må for all del ikke kjøpe 2 slike kort i sli, fordi det vil garantert gi deg dårlig ytelse, disse kortene er beregnet for mer krevende kontor applikasjoner, ikke hardcore gaming. da velger du heller ati x1900/1950gt pro eller lignende med vifte på. disse begynner fra 1000kr hold deg på 19 ikke 18 17 16 15 14 13 etc. da får du mest skjermkort for pengene.

får å nevne det med

sli=nvidia

cROSSFIRE=ati

sli eller crossfire er omtrent det samme men ikke kompatibelt det er fra 2 forskjellige prosessore leverandører. Samt nokså ulikt på mange andre måter. kaffi maskin vs cappucino maskin.

anyways.

en har egentlig ikke behov for dette, hvis en ikke har storskjerm og kjører kort i 4000kr klassen x2.

under 4000kr så kjører en kun enkle kort og det er ikke 100% ytelse økning snarer 50-70% er sagt på folkemunne.

jeje men så? neida.

for hver 500kr etter 500kr får du 4 ganger mer ytelse til du rekker 2000kr. så blir det mindre. så et kort av rette sort som opplistet her er nice.

very nice, very cheap, ikke dx10

https://prisguiden.no/product.php?productId=44986

ikke fullt så bra, men kansje ikke så langt ifra ikke sett så mye tester.

www.hw.no se tester

https://prisguiden.no/product.php?productId=71078

uansett får du dx10

nvidia 8800gts som starter fra 2300kr er det desidert beste til pengene du får. dx10 og nok kraft til i morgen. når det gjelder strømforsyning så bør den ligge over 400 watt.

det gjør ingenting om hovedkortet du kjøper har 2 skjermkort porter.

det har jeg også men dem blir halvert i hastighet hvis jeg skulle bruke 2, så det er jo

latterlig å lage noe sånt i utgangspunktet. men kortet var billig og jeg har fått inntrykk at du ikke får single skjermkort utgave av nforce 6 brikkesett.

resten så bra ut.

du kan godt kjøpe e4300 til 900kr. like rask, minde cache men trengs den? så fremt du ikke skal i det øverste toppsjiktet med skjermkort så kan du godt skippe den extra cachen. pluss du får kansje mindre problemer med overklokking, høyere multiplier, mindre fsb, mindre varme.

finn en shop og bare spør det du lurer på.

Lenke til kommentar

Først takk for omfattende svar!

Jeg burde egentlig skrevet i posten at maskina skal brukes til "krevende kontorarbeid". Planen er å kjøpe en 24" skjerm i sommer som takler 1920x1200.

Grunnen til at jeg valgte 8500 kortene er det lave effektforbruket, men nå har jeg lest testen på hardware.no og lurer på om jeg ikke heller bør kjøpe 8600 som tross alt har mye bedre ytelse uten det helt store effekt spranget.

Jeg kjøper nVidia skjermkort fordi ati driverne til Linux er usansynlig dårlige!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...