Krankemot Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 På pcen min så har det gått hull på toppen på noen av kondensatorene og det har boblet opp noe som ser ut som godt stekt ost. Altså noe gyllenbrunt, sprøtt og "boblete" som kommer ut. Hva er dette? Hvorfor har det skjedd? Og er det farlig? Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 På pcen min så har det gått hull på toppen på noen av kondensatorene og det har boblet opp noe som ser ut som godt stekt ost. Altså noe gyllenbrunt, sprøtt og "boblete" som kommer ut. Hva er dette? Hvorfor har det skjedd? Og er det farlig? 8744719[/snapback] Det er slik ostepop lages ... bare smak. Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Kondensatorene kan nok avskrives! Da de brukes til å utjevne spenningen, gjerne til prosessoren og annet som krever stabil strømtilførsel, bør du få fikset det snarest. Osten kalles elektrolytt og bør ikke spises, det har skjedd pga. dårlig kvalitetssikring av kondensatorene og jeg har ikke aning om det kan være farlig for noe annet enn hovedkortet ditt. A. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Ok takk for svar, Jeg tror ikke jeg gidder å utbedre feilen, siden det er på den gamle pcen min. Uansett har den faktisk virket fint 2 år snart, og det virker som om de har sluttet å lekke Jeg har ikke tenkt å smake på det uansett Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Slike blåste kondensatorer er ikke ett ukjent fenomen, du kan lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Elektrolytten smaker ikke godt. Jeg har/hadde en uvane med å tygge på ting ubevist mens jeg diller med PCen og ene dagen var det tilfeldigvis en elektrolytt kondensator som lå nærmest Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Slike blåste kondensatorer er ikke ett ukjent fenomen, du kan lese mer om det her:http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague 8745664[/snapback] Det var en interessant artikkel... Hadde aldri trodd at noen ville skrive på wiki angående dette. Kondensatorpesten... hehe :!: Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Elektrolytt kondensatorer har potensiale til å stinke verre enn pinnekjøtt Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 det betyr at hovedkortet ditt er på vei til å zombifiseres, du bør skyte det så fort som mulig, helst i bussen for da klarer det ikke å kalkulere mere. kjøp no ny jallah å sleng i hopen ny prønsørfermaskin. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Og får man væsken på fingrene ser det ut som man røyker 60 om dagen. Og hvis PC-en alikevel er gammel, og virker som den skal, så er det ingen vits å fikse den. Endret 2. juni 2007 av sedsberg Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Elektrolytten smaker ikke godt.Jeg har/hadde en uvane med å tygge på ting ubevist mens jeg diller med PCen og ene dagen var det tilfeldigvis en elektrolytt kondensator som lå nærmest 8761759[/snapback] :!: Der var det nummeret før kaffen kom ut av nesen.... M. Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Elektrolytten smaker ikke godt.Jeg har/hadde en uvane med å tygge på ting ubevist mens jeg diller med PCen og ene dagen var det tilfeldigvis en elektrolytt kondensator som lå nærmest 8761759[/snapback] Og jeg trodde jeg hadde ekle tyggevaner... dette hørtes jo helsefarlig ut... Men du er vel glad for RoHS-direktivet Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hvis jeg ikke husker helt feil så er det alt annet enn helsefremmende å spise elektolyttvæske... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå