Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det "viktig" å drømme?


Wubbable

Anbefalte innlegg

Vil utdype det Torstein OK sa.

 

Psykologilæreren ved min videregående skole underviste oss i hva drømmer har å si for mennesket. Da trakk han blandt annet inn eksemplet med forskerne som vekket testpersoner.

 

De koblet et aparat som målte hjerneaktivitet til testpersonen, og hver gang det ble registrert at personen drømte, ble de vekket. Etterhvert fikk dette konsekvenser for de som ble vekket. Dette er fordi at vi bearbeider intrykk fra dagen, og underbevistheten når vi drømmer, det er helt nødvendig for oss. Forskerne ble tvunget til å avbryte forsøkene med disse testpersonene for testpersonenes egen sikkerhet (Som Torstein OK sa holdt fler av de på å bli sinnsyke / gale )

 

Så drømmer er nok ganske viktig for oss :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du som sa noe om drømmefanger: Et annet alternativ kan være å legge en skje eller en kniv under madrassen der hodet ditt ligger, eller under puta. Hadde nesten alltid mareritt for noen år siden, da jeg prøvde det der hadde jeg ikke mareritt i èn eneste natt lenger :)    Lurer på hvordan det funker egentlig?  :hmm:

8853349[/snapback]

 

Er sikkert så ubehagelig å ligge da at du ikke sover noe godt:P

 

Men seriøst, er nok som Aidskake sier ja:) finnes ikke noen bevis for at det skulle ha noe å si i alle fall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...