Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det "viktig" å drømme?


Wubbable

Anbefalte innlegg

Drømte en sånn ut over det vanlige drøm i natt, og følte meg faktisk veldig opplagt, selv om jeg hadde vært oppe i 18 timer, og bare fikk sove 5 :)

 

Er faktisk ganske lenge siden jeg har drømt skikkelig, så det føltes veldig godt :)

 

Så, blir man mer opplagt når man drømmer, enn når man bare ligger der? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du drømmer hver natt.

8744732[/snapback]

Nå var vel spørsmålet om drømmer jeg husker å ha drømt...

 

Stemmer, problemet er å huske at man drømmer, evt oppleve såkalt "Lucid dreaming", nemlig å vite at man drømmer mens man drømmer. det er ordentlig stilig :D

 

http://www.lucidity.com/

8744759[/snapback]

 

Da lurer jeg ; Er det noen måte man kan evnt trene seg opp til å klare det bevisst ? ( teit å si bevisst da man antagelig blir ubevisst da man sovner ? :p )

8744886[/snapback]

Ja, det går fint an :p

Jeg gjorde det når jeg var liten.. Gikk å tenkte på om det i det hele tatt var mulig i mange dager, og en natt når jeg drømte, så merka jeg det :)

Lenke til kommentar
Jeg ahr ikke hatt mareritt på flere år, skulle nesten ønske jeg hadde det igjen :hm:

8745328[/snapback]

 

enig, bare for å sjekke hvordan det var å våkne svætt! midt på natta:P

 

jeg hade e del mareritt før, men når jeg våknet tenkte jeg bare på at jeg gikk rundt med en pumphagle og diverse gunnere, så la jeg meg til å sove igjen (jeg tenkte på det så det knakte da) da er marerittet som en actionfilm, med deg i sentrum lol

Lenke til kommentar
Jeg har som regel mareritt. Tror ikke det er helt bra, fordi jeg våkner midt på natten av at jeg ligger og skjelver.

 

Ellers kan jeg til tider føle meg mer opplagt om jeg har hatt en veldig fin drøm. Jeg blir mer våken når jeg er i godt humør :)

8745266[/snapback]

Kjøp en drømmefanger du!

De fungerer kjøpte meg en i hellas for 2 år siden har ikke hatt et eneste mareritt siden da! å jeg var plaget med mareritt hele tiden før scary shit! :ermm:

Lenke til kommentar

En drøm kan gjøre forskjellen på en god og en dårlig dag. For eksempel idag, jeg hadde en helt perfekt start på dagen, smilte og var glad, uten at jeg visste hvorfor. Senere på dagen kom jeg på hva jeg drømte om, og da ble jeg bare litt deppet at det bare var en drøm :/ (Nei, sier det ikke)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Jeg har hørt noe om at en gruppe forskere som undersøkte dette fenomenet, vekket sine prøvekaniner før de var kommt inn i "drømmemodus" for så å la de sove igjen. Det endte med at alle som ikke fikk drømme ble gal. (eller noe i den duren) :)

 

Edit: Man drømmer rundt 5 drømmer om natten, og man drlmmer alltid en seksuell drøm, men bare av og til er man heldig å husker den :p

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Så, blir man mer opplagt når man drømmer, enn når man bare ligger der? tongue.gif

 

Når eg drømmer vil jeg tro. Er vel sånn at prømmer skjer hovedsakelig når du entrer REM-søvn, å dette er den dypeste søvnen, så du bør bli mest uthvilt da. Er vel også sånn at du ikke drømmer så mye når du sover lite, for det tar noen timer før kroppen entrer REM-søvnen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...