King-Nothing Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Bandet jeg spiller i er på jakt etter en åpningssang å bruke på konserter. I et tidligere band jeg spilte i, hadde vi alltid den samme klassiske sangen som ble spilt over høytallerene før vi entret scenen. Kunne godt tenke meg noe klassisk igjen, men har ikke peiling på det, og vet ikke hvor jeg skal begynne å leite. Vil gjerne ha noe som ikke er så altfor langt (evt som har pauser slik at man kan klippe), og som svinger en del mtp volumet og "agressiviteten" i sangen. Fint om den "tar av" på slutten slik at det funker som åpningsnummer. Litt kjedelig å entre scenen etter en dau klassisk låt. Takk for hjelp! Endret 30. mai 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 soundtracket til 300 har noen råe tracks Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Mye bra der ja...noen flere forslag? Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Hva med Ecstasy of gold? Edit: Beklager leste ikke hele posten din, vet ikke helt om Ecstasy of gold passer helt. Men det er en fin åpningssang. Metallica bruker den som åpningssang på de fleste konserter. Endret 30. juni 2007 av Baba2 Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 The Ecstasy Of Gold er en knallbra åpningslåt, men gidder ikke kopiere Metallica. De har jo brukt den leeenge nå... Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hva med noe annen filmmusikk? Noe som er komponert av Michael Kamen? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Birthday av Beatles! Knallbra åpningslåt! Lenke til kommentar
MobyDick Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Moby Dick med Led Zeppelin er rå! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hva med Dream Theater - 6.00? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Kan ikke ha en DT sang på over 5min som også begynner ganske brått på som åpningslåt. Det burde være en sang som ikke det er vokal på og som har en del forskjellige lydnivåer... Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg har brukt både "Stairway To Heaven" (Zeppelin) og "Scuttle Buttin"+"Say What" (SRV)... Ellers funker kanskje Hideaway av Freddie King.. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Spørs vel litt hvor gamle dere er også? Og hvilket publikum dere har? Jeg er så gammel at jeg ville ha testet ut kjenningsmelodien fra "Pompel og Pilt" Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Vi er fra 21 til 28. Og bare så det er sagt før jeg får flere forslag: Jeg er IKKE på utkikk etter en eller annen låt fra et annet band. Men det kan f.eks være fra et soundtrack eller gjerne noe bra klassisk. Det blir for dumt å bruke en 4min lang Beatles sang som åpning også spille metal etterpå. Burde kanskje sagt at vi spilte metal med en gang men...fort gjort å glemme. :!: Endret 3. juli 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Deep Purple - Smoke on the water ? eller Eye of the Tiger eller AC/DC Thunderstruck det gjrø vel heller ingenting om det er sang på den, for da kan dere komme inn en etter en, starte med Gitaristen så vokalisten (hvis sangen begynner tidlig etter introen) Trommis og Bassist. bare å bestemme rekkefølge selv Endret 4. juli 2007 av the_odd Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg gjentar: Jeg er IKKE på utkikk etter en eller annen låt fra et annet band Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Jeg gjentar: Jeg er IKKE på utkikk etter en eller annen låt fra et annet band 8999323[/snapback] Da tror jeg du får problemer med å finne noen ting i det hele tatt Endret 4. juli 2007 av SBS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 hva med å lete gjennom beethovens 9.? varer en time, så tviler på at du ikke finner et parti som kan brukes Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg gjentar: Jeg er IKKE på utkikk etter en eller annen låt fra et annet band 8999323[/snapback] Da må du nok desverre lage noe selv Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Hvorfor det? Det finnes 1000-vis av soundtrack uten vokal som kan brukes. Og det finnes 100000-vis av klassiske stykker man kan bruke... Lenke til kommentar
Legion Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 also sprach zarathustra (song of zarathustra for de som ikke liker tysk). mest kjent fra introen til 2001 space oddesey. litt cheesy å bruke slike til introer imho, man det kan fungere dersom bandet følger opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå