K3nt Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 noen ide om hvordan jeg gjør det ? Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Skal du lage selv fra scratch? Altså støpe delene selv, i glassfiber eller lignende? frontfanger, bakfanger, sideskjørt osv? Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg kan gi deg noen ideer dersom du vil være prøvekanin. Har lyst til å gjøre det selv, men har ikke tid. Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 noen ide om hvordan jeg gjør det ? 8744348[/snapback] jepp helt fra scratch ^^ Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 noen ide om hvordan jeg gjør det ? 8744348[/snapback] Skal du lage selv fra scratch? Altså støpe delene selv, i glassfiber eller lignende? frontfanger, bakfanger, sideskjørt osv? jepp helt fra scratch Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg kan gi deg noen ideer dersom du vil være prøvekanin. Har lyst til å gjøre det selv, men har ikke tid. 8749195[/snapback] bare fyr løs med ideer xD Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Skal du lage selv fra scratch? Altså støpe delene selv, i glassfiber eller lignende? frontfanger, bakfanger, sideskjørt osv? 8748805[/snapback] jepp helt fra scratch Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Legg ut noen bilder av bilen, og forklar hvordan du vil at stylingen skal være. Første du kan gjøre er å kjøpe inn glassfiber, polyester byggskum og få tak i noe isopor. Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Legg ut noen bilder av bilen, og forklar hvordan du vil at stylingen skal være. Første du kan gjøre er å kjøpe inn glassfiber, polyester byggskum og få tak i noe isopor. 8751038[/snapback] skal få tak i et par bilder til i morgen. så tar vi det derfra Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 jepp. Lagde et par monsterfangere til gamle bilen min, men gikk helt feil fram og fikk det aldri ferdig. Måtte hive mange mange timers arbeid og et par tusen kroner i glassfiber i søppla. Men man lærer av sine feil Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 jepp. Lagde et par monsterfangere til gamle bilen min, men gikk helt feil fram og fikk det aldri ferdig. Måtte hive mange mange timers arbeid og et par tusen kroner i glassfiber i søppla. Men man lærer av sine feil 8751135[/snapback] hehe ja håper det Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Er det bare front og bakfanger du skal lage?? Eller har du tenkt på bredding også? i så tilfelle bør det gjøres i metall Men jeg vil tro det enkleste for deg blir å finne en fanger til en annen type bil, en fanger du liker utseende på, og kjøpe den... så kan du modifisere den slik at den passer til din bil Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Er det bare front og bakfanger du skal lage??Eller har du tenkt på bredding også? i så tilfelle bør det gjøres i metall Men jeg vil tro det enkleste for deg blir å finne en fanger til en annen type bil, en fanger du liker utseende på, og kjøpe den... så kan du modifisere den slik at den passer til din bil 8754408[/snapback] skal bare ha front, side å bak styling... er det vanskelig å modifisere skjørt da ? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Følger med her, har tenkt litt på det selv og. Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Legg ut noen bilder av bilen, og forklar hvordan du vil at stylingen skal være. Første du kan gjøre er å kjøpe inn glassfiber, polyester byggskum og få tak i noe isopor. 8751038[/snapback] Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 hmm, du har slike fangere ja. Da vil jeg foreslå at du først dekker til fangerne og skjermene fram til hjulbuene med aluminiumsfolie. Sørg for at det blir tett! ellers blir d søl Så legger du 2-3 lag med glassfiber, på hele fangerene og skjermene fram til hjulbeuen på linje med fangerne, slik at du får en støtfanger avstøpning som går helt fra til hjulbuene. Du må finne en måte å få aluminiumsfolien til å sitte fast på, ellers renner alt bare av. Du du trenger kanskje ikke mer enn 1 lag glassfiber nederst på støtfangerne, men øverst burde du ha minimun 3 lag. Også minimum 3 lag på skjermene, dette glassfiberen skal holde formen. Så når det er ordentlig tørket, ta du en stor isoporplat som du legger vannrett under fangerne, slik at det liksom blir den nedre delen av fangeren. Finn ut hvor langt ned fangeren skal gå, og sett isoporen i den høyden. Enten ved å sette bilen på rett mark, og bygge opp under isoporen med ting å tang, eller lage til noen braketter fra fangeren som holder den oppe. Så legger du f.eks isopor på baksiden, lengst mulig ut. Deretter legge du bare byggskum i kriker og kroker og der hvor du vil bygge ut. Husk at dette ikke blir billig, glassfiber og byggskum koster litt, så lønner seg å sjekke hvor du får dette billigst. Lenke til kommentar
K3nt Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 hmm, du har slike fangere ja. Da vil jeg foreslå at du først dekker til fangerne og skjermene fram til hjulbuene med aluminiumsfolie. Sørg for at det blir tett! ellers blir d søl Så legger du 2-3 lag med glassfiber, på hele fangerene og skjermene fram til hjulbeuen på linje med fangerne, slik at du får en støtfanger avstøpning som går helt fra til hjulbuene. Du må finne en måte å få aluminiumsfolien til å sitte fast på, ellers renner alt bare av. Du du trenger kanskje ikke mer enn 1 lag glassfiber nederst på støtfangerne, men øverst burde du ha minimun 3 lag. Også minimum 3 lag på skjermene, dette glassfiberen skal holde formen. Så når det er ordentlig tørket, ta du en stor isoporplat som du legger vannrett under fangerne, slik at det liksom blir den nedre delen av fangeren. Finn ut hvor langt ned fangeren skal gå, og sett isoporen i den høyden. Enten ved å sette bilen på rett mark, og bygge opp under isoporen med ting å tang, eller lage til noen braketter fra fangeren som holder den oppe. Så legger du f.eks isopor på baksiden, lengst mulig ut. Deretter legge du bare byggskum i kriker og kroker og der hvor du vil bygge ut. Husk at dette ikke blir billig, glassfiber og byggskum koster litt, så lønner seg å sjekke hvor du får dette billigst. 8781631[/snapback] hmmm ja... det med støtfanger som avstøpning... er det på en måte en "prototyp" som jeg skal bygge på? Å bør jeg ta av fangerene når jeg holder på med glassfiberen? Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Fangerne må du beholde på mens du først lager avstøpningen. Avstøpningen lager du for at du kan jobbe med den uten at du må tilpasse alt direkte på bilen. Når du er fedrig med fangerne limes de på de originale fangerne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå