Gå til innhold

Den knøttlille? Vannpipe/Hokaah tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok en liten UPDATE :)

 

Idag bestilte jeg:

3x50gr El Rosha Herbal Shisha fra eBay:

Licorice, Mint og Strawberry.

 

http://www.ebay.co.u...em=320698286610

 

1x50gr Baraka Herbal Shisha

Raspberry.

 

http://cgi.ebay.com/...em=320698285519

 

Blir morro og teste smaken samt om det faktisk kommer imellom tollen.

Prisen for alt dette totalt 77,- Kr :D

 

De garanterer like god smak som Al-Fakheer, Men når jeg tenker over det har jo den Double Apple`n jeg har liggende 0.05% Nicotine og Tobacco osv.

 

Da skulle man vel tro at det ikke var noe forskjell i smak når det er 0,0% av Tobacco, Nicotine og Tar osv :p

 

Keep me posted!! :D

Hvis det funker er det ikke tivl om hvor jeg skal kjøpe når jeg har røykt opp det jeg har. ;)

Lenke til kommentar

Ok en liten UPDATE :)

 

Idag bestilte jeg:

3x50gr El Rosha Herbal Shisha fra eBay:

Licorice, Mint og Strawberry.

 

http://www.ebay.co.u...em=320698286610

 

1x50gr Baraka Herbal Shisha

Raspberry.

 

http://cgi.ebay.com/...em=320698285519

 

Blir morro og teste smaken samt om det faktisk kommer imellom tollen.

Prisen for alt dette totalt 77,- Kr :D

 

De garanterer like god smak som Al-Fakheer, Men når jeg tenker over det har jo den Double Apple`n jeg har liggende 0.05% Nicotine og Tobacco osv.

 

Da skulle man vel tro at det ikke var noe forskjell i smak når det er 0,0% av Tobacco, Nicotine og Tar osv :p

 

Keep me posted!! :D

Hvis det funker er det ikke tivl om hvor jeg skal kjøpe når jeg har røykt opp det jeg har. ;)

Jeg regner med at tollerne uansett om de gidder å undersøke "SÅPASS STORE MENGER INN TIL RIKET NORGE" at de finner kvitering der det står ganske enkelt: 0% Tobakk, 0% Nicotine, 0% Tar ;P

 

Har ikke brytet noen importlov tror jeg faktisk, Det er regulær Shisha som er ulovelig. Egentlig så vet jeg ikke hvorfor de bryr seg om Regulær Shisha, Det er latterlige 0,05% Nicotine mer i den Al-Fakheer`n jeg har i skapet (MERK at noen har mer da), Det har kanskje noe med mengde gram og gjøre også, Men Herbal Shisha er i konseptet da egentlig ganske genialt, Du får masse forskjellige smaker og det smaker akkurat samme, Men at det ikke er tjære og tobakk så da blir sjela fornøyd også. Billigere er det også, Og siden det er billigere kan du handle mer og få flere smaker.

 

Tenkte jeg bare måtte prøve, 77,- Kr er forblåsende lite om de skulle konfiskere det så jeg lider ikke noe tap ;) Men ja, Om det skulle gå fint imellom denne gangen, Og neste der igjen, Der igjen.. ;) Da har de fått seg en ny kjøper på eBay ;)

 

Og dette kan hjelpe mange som liker vannpipe "røyking" i Norge for da er det tydeligvis ikke forbudt.. ELLER at de slike små mengder at vekten+verdi ikke prioriteres i tollen.

 

Blir morro og se.. Enten får jeg ett brev om at varene mine er konfiskert + at jeg kanskje får en liten bot, Eller at jeg får godsakene mine :D Uansett jeg kommer ikke til å gå konkurs ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe look what I found ;)

 

IMAG0048.jpg

 

Dette kom i postkassa mi idag :thumbup:

 

(Har allerede prøvd mint og kan bare si ANBEFALT! LØP Å KJØP GUTTA!)

 

edit:

 

Kjøp 1x50 GR baraka her:

http://www.ebay.com/itm/320698285519?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

 

Kjøp 3x50 GR El Rosha her:

http://www.ebay.com/itm/320698286610?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

 

Husk å fortell hvilke smaker du vil ha i "Send Message" etter du har trykket på Pay eller Buy button ;)

 

Det er liste over hvilke smaker du kan få på produktet i annonsen ;)

 

Og på toppen av det hele så koster det under 100 kroner!

Endret av Plizket
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp kirsebær av han samma duden.

 

Prøvd ut eple+ørlite mint? :D

 

EDIT: og banan.

Nei det har jeg ikke.. Jeg har akkurat nå Jordbær, Bringebær, Lakris og Mint. Gikk tom for Al-Fakheer`n forrige uke. Men har smakt eplemint som du sier nede i polen. Det var faktisk første gangen jeg prøvde vannpipe. Den smaken anbefales den.

 

Bestilte samme pakke fra ebay siden det gikk så bra imellom tollen.

Nå venter jeg på, El Rosha Cola, Vanilla, Bubblegum og Baraka Double Apple ;)

 

Men dere burde bestille fra begge linkene som jeg har lagt ut. Det blir 200gr ikke sant, Og der går grensa sånn ca fra hva tollerne prioriterer å plukke ut. ;) (Men det går kanskje ann å da få flere kolli og ikke alt i en pakke så kommer det fram vettu) ;)

 

Jæu, Idag prøvde jeg Mint igjen, 2 køll på toppen i Sheecool`n min.. Det var opplevelse det.. Hadde noen klint med meg da så tror jeg de hadde hatt ren kjeft lang tid fremover ;P

Også prøvde jeg Lakris, det er VIRKELIG god smak i de Herbal Shisha`ene!

 

Også varer de en god stund!

Men ikke minst, jeg får så JÆVLIG mye røyk/damp ut av den shishaen! :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er røyk, ikke damp.

Du tar FEIL, Det er faktisk Glyserinen som er den "røyklignende" svevende dampen du ser i lufta.

 

Røyk er tobakk, Og røyk er host og hark med farlige tilsatte ting.

 

Sveiver du hånda di i Shisha-damp, Forsvinner det.. Gjør du det samme med røyk er den fortsatt i lufta. Med andre ord røyk inneholder partikler og du kan SE med DINE egne ØYNE, At røyken går oppover, mens Shisha dampen går NED.

 

NEI, det er ikke røyk, Men problemet ligger egentlig i at det blir for dumt å si at "Nei nå skal jeg stikke å dampe vannpipe" For det er faktisk det du gjør. Shishaen blir ikke BRENT sånn som tobakk gjør! Den blir "bakt" Shishaen varmes opp av kullet og når du suger på slangen kjøles dampen i vannkammeret og trekkes ut 4-5 hull og ut imellom slangen. Det finnes både varm og kald damp smartass!

 

Røyk BRENNES, slik som når du tenner på en cigarett og skader og brenner lungene dine, Og er derfor om du faktisk har smakt cig at du kanskje hoster å harker fordi det gjør vondt og er masse drit som er putta inni der.

 

TRO MEG, Hadde shisha dampen vært "røyk" hadde du aldri ikke klart å innhalere 4x så mer som du hadde gjort fra en vanlig cigarett!

Fordi du hadde brent ihjel lungene dine.

 

TENK FØR DU POSTER!!

 

Her skal du se en spesialist som har hatt peiling (Og beviset på mitt poeng) på hookah siden han var 14!

Hvis ikke du vil se fra begynnelsen men få det inn med te-skje spol til 3:22

http://www.youtube.com/watch?v=NBwQVe0rh2I

 

GOD I HATE NOOBS!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ok en liten UPDATE :)

 

Idag bestilte jeg:

3x50gr El Rosha Herbal Shisha fra eBay:

Licorice, Mint og Strawberry.

 

http://www.ebay.co.u...em=320698286610

 

1x50gr Baraka Herbal Shisha

Raspberry.

 

http://cgi.ebay.com/...em=320698285519

 

Blir morro og teste smaken samt om det faktisk kommer imellom tollen.

Prisen for alt dette totalt 77,- Kr :D

 

De garanterer like god smak som Al-Fakheer, Men når jeg tenker over det har jo den Double Apple`n jeg har liggende 0.05% Nicotine og Tobacco osv.

 

Da skulle man vel tro at det ikke var noe forskjell i smak når det er 0,0% av Tobacco, Nicotine og Tar osv :p

 

Keep me posted!! :D

Hvis det funker er det ikke tivl om hvor jeg skal kjøpe når jeg har røykt opp det jeg har. ;)

Jeg regner med at tollerne uansett om de gidder å undersøke "SÅPASS STORE MENGER INN TIL RIKET NORGE" at de finner kvitering der det står ganske enkelt: 0% Tobakk, 0% Nicotine, 0% Tar ;P

 

Har ikke brytet noen importlov tror jeg faktisk, Det er regulær Shisha som er ulovelig. Egentlig så vet jeg ikke hvorfor de bryr seg om Regulær Shisha, Det er latterlige 0,05% Nicotine mer i den Al-Fakheer`n jeg har i skapet (MERK at noen har mer da), Det har kanskje noe med mengde gram og gjøre også, Men Herbal Shisha er i konseptet da egentlig ganske genialt, Du får masse forskjellige smaker og det smaker akkurat samme, Men at det ikke er tjære og tobakk så da blir sjela fornøyd også. Billigere er det også, Og siden det er billigere kan du handle mer og få flere smaker.

 

Tenkte jeg bare måtte prøve, 77,- Kr er forblåsende lite om de skulle konfiskere det så jeg lider ikke noe tap ;) Men ja, Om det skulle gå fint imellom denne gangen, Og neste der igjen, Der igjen.. ;) Da har de fått seg en ny kjøper på eBay ;)

 

Og dette kan hjelpe mange som liker vannpipe "røyking" i Norge for da er det tydeligvis ikke forbudt.. ELLER at de slike små mengder at vekten+verdi ikke prioriteres i tollen.

 

Blir morro og se.. Enten får jeg ett brev om at varene mine er konfiskert + at jeg kanskje får en liten bot, Eller at jeg får godsakene mine :D Uansett jeg kommer ikke til å gå konkurs ;)

 

Gjelder ikke disse reglene enda ?

Hei.

 

Det er de samme avgifter og restriksjoner på tobakk som skal røkes i vannpipe som for øvrig tobakk.

 

Helsedirektoratet (internett www.helsedirektoratet.no ) har på forespørsel fra Finansdepartementet konkludert med at erstatningsvarer for tobakk, for eksempel urtesigaretter, ved forbrenning kan omdannes til helseskadelige stoffer, og at røyking av urtesigaretter og lignende derfor medfører innånding av potensielt lungeirriterende og kreftfremkallende stoffer.

 

På denne bakgrunn mener Finansdepartementet at erstatningsvarer for tobakksvarer som røykes, skal være avgiftspliktige etter stortingsvedtaket § 2.

 

Ved beregning av avavgift på tobakk, legges nettovekten til grunn. I 2009 er særavgiften på tobakk kr. 1,98 pr. gram av nettovekten. I tillegg skal det betales 25% merverdiavgift av tollverdien.

 

Ved import av tobakksvarer utover det den reisende bringer med seg fra reise i utlandet, samt mindre kvanta som gavesending, gjelder bestemmelsene om merking av tobakksvarer. Det er forbudt å innføre tobakksvarer som ikke er merket med blant annet helseadvarsel i henhold til bestemmelsene (se vedlagt forskrift).

 

Vennlig hilsen

 

Infosenteret, Tollregion Øst-Norge

 

 

sorry for dobbelpost!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jo, men selgeren han ha funnet selger tobakksfri og nikotinfri vannpipe"tobakk". Altså er det hverken tobakk eller et nikotinprodukt.

Ja de som blir solgt på e-Bay til en latterlig pris er uten Nikotin, Tjære og tobakk. Men for noen måneder siden så jeg at Nikotinholdige produkter til e-Cigaretter ble plutselig lov og importere.. Sånn sett har vi grønt lys på nikotinbiten.. Men det å innføre tobakk er vel ikke lovlig?

 

For frukttobakk er jo nikotin og tobakk.. Så da har vi 50% grønt lys for å importere shisha fra nettet :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

vannpipe med frukt tobakk er SÅ DIGG!

hvor er det jeg kan kjøpe sånt no egentlig, har bare lånt pipa til andre :p

Lånt pipa til andre? :O Tenk på alle urenhetene! Tenk om han som hadde pipa før deg har klamydia?!

tror jeg neppe, jeg og han veit allt om hverandre, og dessuten koker/steriliserer han alltid munnstykket og slangen og sånt etter bruk! :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hehe look what I found wink.gif

 

IMAG0048.jpg

 

Dette kom i postkassa mi idag :thumbup:

 

 

(Har allerede prøvd mint og kan bare si ANBEFALT! LØP Å KJØP GUTTA!)

 

edit:

 

Kjøp 1x50 GR baraka her:

http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649

 

Kjøp 3x50 GR El Rosha her:

http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649

 

Husk å fortell hvilke smaker du vil ha i "Send Message" etter du har trykket på Pay eller Buy button wink.gif

 

Det er liste over hvilke smaker du kan få på produktet i annonsen wink.gif

 

 

Og på toppen av det hele så koster det under 100 kroner!

 

Aahh... Så DEILIG ut! :D

Endret av TommyHaugen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...