Gå til innhold

Den knøttlille? Vannpipe/Hokaah tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har også en justering på sida, for å ta inn ren luft som blander seg med tobakksrøyken.

 

Det er kun 4 hull nederst som er til pipene/slangene, og det er vel kun det som er der... Eller er det noe du vet som jeg ikke vet nå?

Du kan justere der hvis du har det på pipa di.

 

Har desverre ikke en sånn en :\

 

Google is your friend? Youtube?

 

Lykke til!

 

heh joa. har vært litt overalt med søk, men det er en ganske gammeldags vannpipe som nesten ikke selges lenger, så da er det litt verre. Men om du finner no, så blir jeg glad om du vil dele :)

 

 

edit:

 

Noen som vet om steder å få kjøpt shisha i nærheten av Lillehammer? (Kanskje gjøvik, hamar, elverum elns)

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Og med å "pakke bollen riktig" så mener du? hehe :p

Tenker du på om man presser tobakken sammen eller noe?

Da har du bomma, før man setter spørsmålstegn burde man i det minste Google litt. Og da som regel best resultat på engelsk.

 

How to pack a Shisha bowl + Enter. Og NEI dra presser man ikke Shishaen sammen. :tease:

Man sprer den løst oppi der og passer på at den ikke er for full så folien brenner Shishaen, for da blir det mye STERK smak og hoste.

 

Såpass må du vel skjønne ;)

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at jeg pressa den sammen. Jeg bare stilte ett spørsmålstegn ved uttalelsen din, siden for alt jeg viste kunne det ha like mye med hvor mye tobakk du hadde i som om du pressa den sammen eller ikke.

Jeg vet jo det da!

 

Men det går ann å bruke google, å da hadde du finni ut ossen en bolle skal pakkes, Det er uvesentlig å spørre om det er for lite eller for mye, for hver gang er ikke dette tilfelle uansett!

Lenke til kommentar

Unnskyld for at jeg prøvde å få litt aktivitet i tråden da.

Det beklages veldig, skal aldri gjentas.

Nei det er ikke det jeg sier heller!

Hør her da, er bare at du skrev om man "presser" tobakken eller ikke. Selvfølgelig gjør man ikke det :) Dette er det man ikke skal gjøre, å jeg mente at hvis du var usikker kunne du bare googla det så hadde du hjulpi deg sjølv.

 

Man skal "kna" den mellom fingra, la den dette/legge seg ned i bollen :) Man kan selvfølgelig bruke fingra i sluttfasen når det er "fullt" å plassere om slik at man akkurat får folien over uten at den rører frukttobakken.

Unnskyld for at jeg prøvde å få litt aktivitet i tråden da.

Det beklages veldig, skal aldri gjentas.

 

Det går bra.

 

 

OT:

Sånn ca hvor mye mellomrom skal det være mellom folien med kullet og tobakken?

Nå dette her er litt mer interessant. Man vil som sagt ikke få frukttobakken til å brenne. Denne går da fra varm godsmakende shisha til brent jævelskap, Og smaken blir helt ødelagt.

 

Hvis du kan ta en gjennonsiktig linjal f.ex å legge over bollen uten at den legger igjen merke av juice o.l på linjalen, Er du good to go ;)

 

Så svaret er veldig enkelt, fyll maksimalt opp som du tror er muligt uten å tøtsje "linjalen" (Liker å bruke den :D) Så har du en perfekt bolle om du har knipsa shishaen mellom fingra fra starten av også.

 

God airflow, mye Shisha, Ikke noe brenthet = Perfect deal ;)

Også må man selvsagt lage ett godt hullmønster i folien å legge kullet helt ut til siden.

 

Happy Smoking! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå dette her er litt mer interessant. Man vil som sagt ikke få frukttobakken til å brenne. Denne går da fra varm godsmakende shisha til brent jævelskap, Og smaken blir helt ødelagt.

 

Hvis du kan ta en gjennonsiktig linjal f.ex å legge over bollen uten at den legger igjen merke av juice o.l på linjalen, Er du good to go ;)

 

Så svaret er veldig enkelt, fyll maksimalt opp som du tror er muligt uten å tøtsje "linjalen" (Liker å bruke den :D) Så har du en perfekt bolle om du har knipsa shishaen mellom fingra fra starten av også.

 

God airflow, mye Shisha, Ikke noe brenthet = Perfect deal ;)

Også må man selvsagt lage ett godt hullmønster i folien å legge kullet helt ut til siden.

 

Happy Smoking! ;)

 

Er det likegyldig hvor mye tobakk jeg bruker, eller burde jeg fyre to kullbiter om det er litt ekstra tobakk?

Lenke til kommentar

 

Nå dette her er litt mer interessant. Man vil som sagt ikke få frukttobakken til å brenne. Denne går da fra varm godsmakende shisha til brent jævelskap, Og smaken blir helt ødelagt.

 

Hvis du kan ta en gjennonsiktig linjal f.ex å legge over bollen uten at den legger igjen merke av juice o.l på linjalen, Er du good to go ;)

 

Så svaret er veldig enkelt, fyll maksimalt opp som du tror er muligt uten å tøtsje "linjalen" (Liker å bruke den :D) Så har du en perfekt bolle om du har knipsa shishaen mellom fingra fra starten av også.

 

God airflow, mye Shisha, Ikke noe brenthet = Perfect deal ;)

Også må man selvsagt lage ett godt hullmønster i folien å legge kullet helt ut til siden.

 

Happy Smoking! ;)

 

Er det likegyldig hvor mye tobakk jeg bruker, eller burde jeg fyre to kullbiter om det er litt ekstra tobakk?

Fyll opp beholderen på toppen, men pass på at det er luftig og ikke press det sammen.

Bruk 1 kull av gangen og legg på en til etter hvert.

 

Noen som har tips til hva slags kull jeg burde kjøpe? Og noen gode nettsider hvor jeg kan kjøpe fra?

Jeg pleier å kjøpe de som selvantenner (de runde og flate). De lukter ikke når kullet gløder og er akkurat passe varme.

Lenke til kommentar

Her ikke lest igjennom hele tråden, så ikke hat hvis jeg skriver noe som er blitt skrevet før :)

 

 

Pleier å røyke vannpipe med kompiser i fritimer og på sammenkomster med venner, liker veldig godt det sosiale rundt røyking av vannpipe. Det blir en slags egen stemning når alle røyker fra samme tut.

 

Kan jo skrive ned noen tips jeg fikk fra en egyptier som driver en lokal bar/cafe som vi pleier å røyke pipe hos.

 

Han sa at man ikke skulle legge kullet på midten, fordi da blir det en litt sterk og vondt smak.

 

Han lærte oss også om hvordan man skal røyke pipe i andre land som dette er en slag tradisjon. Man skal holde slangen opp sammen med tuten og gi tuten med bunnen først til nestemann, da skal nestemann gi et klapp på hånden. Dette er et tegn på respekt.

 

 

Jeg liker best eple tobakk jeg

Lenke til kommentar

Prøvd eple med et snev av mint? Det er #1.

Ja det er helt sykt godt. I polen prøvde jeg også Rose og Rosemint faktisk, Dag1, Dag2 :p

 

Det kan bare anbefales..

 

Men en ting jeg tror vi alle kunne trengt, er å vite hvor

FÅR MAN KJØPT FRUKTTOBAKK?!

 

Jeg får bare kjøpt Al-Fakheer Double Apple på Nordby Køpcenter i Sverige :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...